Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Weet iemand hoe de blauwe route erbij ligt.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Afgelopen zondag was hij afgezien van een. Paar omgevallen bomen in de buurt van het zwaantje en onder in mook goed begaanbaar, kan eigenlijk alleen maar beter geworden zijn. :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gistermiddag weer eens Groesbeek en Mook gereden. Traumapad paar keer gepakt, en een uurtje in het Bikepark gespeeld.
Het was erg rustig op de tracks, die er super bijlagen na de buien. Ook in het bikepark maar een handvol gasten. Heerlijke middag!
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Zondag willen we de paarse en rode route gaan fietsen.
Hoe verhouden deze routes zich tot bv Amerongen ? Zijn deze routes technisch zwaarder of is het vergelijkbaar?
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Amerongen is IMO denk ik wel iets mooier en zwaarder. En als je hard gaat wordt het vanzelf technisch lastiger...
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

https://www.facebook.com/10680228075178 ... 64/?type=3

Jammer. Verdwijnt het leuke rondje om de zandbak 😢. Was voor mijn kids net het rondje dat we vaak samen deden. De rest van de routes zijn nog wat te heftig. Zo blijft er van groen niet veel meer over.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Inderdaad blijft er weinig over. Heumensoord route opheffen… nieuwe trace gaat zo te zien over het betonpad.. niemand gaat dat rijden dus pak je daar het gedeelde paadje langs het spoor..
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Dus vanwege de ‘natuurtoets’ gaat nu het stukje door het honden losloopgebied en de natuurspeeltuin eruit. Logisch want een MTB-er geeft natuurlijk veel meer schade dan loslopende honden en spelende kinderen.. :~
(ik vind het overigens geen verrassing want het mengen van deze groepen, inclusief de hardloopgroepjes, is soms wel ‘spannend’ te noemen. Wel had ik de hoop dat er een leuk alternatief gemaakt zou worden)
De omleiding snap ik ook niet zo goed. Het gedeelde zandpad direct langs het spoor is toch een veel betere keus dan de Bisseltsebaan?
Be Nice, Say Hi!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Jammer, t stukje langs t spoor was een van de weinige interessante stukken van groen, en een mooie,aan en afloop naar paars en blauw. En ik snap t ook niet zo, dubbelspoors pad(gemaakt door de jeeps van boswachter en leger, ligt naast een militair schietterrein, en is ook een paardenpad??
Schiet mij maar lek.......?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

De groene route is al aangepast… Inderdaad is dus het stukje ‘dassenbult’ er nu uit. De laatste bult, bij het 4daagse terrein is wel gebleven. Waar je het asfaltweggetje naar het 4daagse terrein oversteekt (en richting het spoor rijdt) kun je kiezen. Of linksaf richting de scheidingsweg of rechtdoor en dan staat er bij het spoor weer een bordje naar rechts. Het lijkt er dus op dat je nog wel langs de zuidkant van het spoor mag blijven rijden. Het kan ook zijn dat deze bordjes nog aangepast moeten worden.
Verder heerlijk gefietst en alle lussen gedaan. Ieder seizoen heeft zijn charmes maar de route ligt er nu wel op zijn mooist bij vind ik. Fris groen, bloeiend vingerhoedskruid, hoge varens. Prachtig!
En opvallend rustig vanochtend. :-q Er was wel een wandeltocht, maar daar had je bijna nergens last van. Alleen op het stukje groene route tussen het zweefvliegveld en de begraafplaats Malden zat er wat overlap.
Be Nice, Say Hi!
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Cyberwhoop schreef: vr 10 juni 2022, 12:36 Amerongen is IMO denk ik wel iets mooier en zwaarder. En als je hard gaat wordt het vanzelf technisch lastiger...
Dankjewel! Erg genoten van de paarse en rode route vandaag :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Cyberwhoop schreef: vr 10 juni 2022, 12:36 Amerongen is IMO denk ik wel iets mooier en zwaarder. En als je hard gaat wordt het vanzelf technisch lastiger...
Goed, dat is eerder achteraf gesproken (voor Cyberwhoop). Maar blauw zou je kunnen vergelijken met Amerongen. Paars en rood zijn ruiger en zwaarder.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Bob Cross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 22 december 2019, 16:26

JOMTB schreef: za 11 juni 2022, 12:25 https://www.facebook.com/10680228075178 ... 64/?type=3

Jammer. Verdwijnt het leuke rondje om de zandbak 😢. Was voor mijn kids net het rondje dat we vaak samen deden. De rest van de routes zijn nog wat te heftig. Zo blijft er van groen niet veel meer over.
Als daar gehandhaafd gaat worden krijgen een hoop niet MTB-ers de schrik van hun leven; daar fietsen ook een heleboel stadsfietsers met kinderen naar de zandbak om te spelen. Gaat lachen worden...
Been there, crashed that
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Bob Cross schreef: zo 12 juni 2022, 20:57
Als daar gehandhaafd gaat worden krijgen een hoop niet MTB-ers de schrik van hun leven; daar fietsen ook een heleboel stadsfietsers met kinderen naar de zandbak om te spelen. Gaat lachen worden...
[/quote]

Alles zonder helm mag daar gewoon blijven fietsen,denk ik dan..... :wink:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

De komende 1,5 maand zullen de laatste hobbels in deze route ook onbereikbaar zijn.... bouw van het vierdaagse kamp voor de militairen is gisteren gestart dus er blijft nog minder over!
Plaats reactie