Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Komend weekend strijken we met een deel van onze fietsclub in Groesbeek neer.

We willen alle 4 de routes rijden. Wat is de volgorde om elke dag 2 routes te doen en elke dag met de leukste te eindigen?
Wellicht een leuke 2x en een niet leuke niet fietsen?
Oja, bikepark willen we ook ff langs

Nog zaken om rekening mee te houden (4-daagse omleggingen, (delen van) routes die er (te) slecht bij liggen, must-visit pauze plekjes, restaurant/kroeg voor de zaterdagavond :bier: etc.) komend weekend?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Groen zou ik overslaan, of je moet een paar fanatieke gravelbikers meehebben. Verder zijn de overige 3 allemaal gewoon leuk, en zou ik niet zo snel weten welke je 2x zou moeten doen. Mocht je zin hebben in nog wat meer spelen dan kan je de verbinding pakken naar het Reichswald en daar bij de Diepen wat leuke lijnen rijden.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Geen idee wat jullie plan was, maar als je er 2 hele dagen bent dan zou ik beide dagen evt hetzelfde hele leuke rondje Nijmegen-Groesbeek-Mook doen. Tijd zat. Is pak en beet 50km en 700 hm/dag. En dan met je club een keer neerstrijken voor een pauze in de mooie tuin met terras bij Hotel Restaurant De Wolfsberg, rand Groesbeek. Vlakbij het punt waar de vaste Groesbeekroute overgaat op de vaste Mook route.
Groene Malden route skippen, dat is vlak, rechte paden, niet zo boeiend.
Of een uitstapje maken op 1 dag het Reichswald in inderdaad.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, rood, paars en blauw zijn alledrie leuk. Gewoon combineren naar wens :)
En natuurlijk even een paar keer het bikeparkje meepakken, kom je langs op de blauwe route.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

En mocht je zaterdagavond nog aan een verzetje toe zijn, zaterdag start de Vierdaagsefeesten in Nijmegen
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

thnx voor de tips. Groen zag er op het kaartje al niet heel spannend uit. Die skippen we inderdaad dus maar.
Zaterdag dan de 3 anderen aan elkaar knopen.
Zondag eerst maar eens kijken of we überhaupt nog op gang weten te komen :bier:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Je kan ook het bikepark gaan zoeken in het Reichswald, vlakbij de Diepen, dan wordt je weekend zonder meer interessanter.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gisteren paars en rood gereden, het is prima te doen allemaal maar hier en daar wel opletten voor mulle stukjes of los zand op harde ondergrond. Kan verraderlijk zijn als je maximaal de bochten in duikt.
Maar hé, dat is ook mountainbiken: rekening met de omstandigheden houden ;-)

Het was in elk geval weer leuk fietsen daar :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

kermit schreef: do 14 juli 2022, 10:08 Gisteren paars en rood gereden, het is prima te doen allemaal maar hier en daar wel opletten voor mulle stukjes of los zand op harde ondergrond. Kan verraderlijk zijn als je maximaal de bochten in duikt.
Maar hé, dat is ook mountainbiken: rekening met de omstandigheden houden ;-)

Het was in elk geval weer leuk fietsen daar :-D
Ik ben gister ook geweest (16.30 - 20.00)
Rood, Paars en Blauw gereden.
Inderdaad allemaal uitstekend te rijden momenteel, met een enkel mul stukje.

Op rood kwam iemand me met een ontzettende noodgang voorbij toen ik even stilstond op de afdaling van rood :o
Als je vanaf paars de weg oversteekt en dan links gaat op rood.
Zag diegene zijn fiets weer op de auto zetten op de parkeerplaats bij de Meerwijkselaan.

Ergens op het laatste stuk van rood (ik ben eruit gegaan bij Hotel Erica) zat er iemand in mijn wiel op een zwart/ groen cannondale die ook lekker mee kon komen (Gekkenberg/ De But B19 - B22).


Onderhoudsmeener gezien, blij dat zijn fiets me eerst opviel, anders had ik een zeis in mijn been gehad :lol:

Uitstekend ritje gehad 👌
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Afgelopen weekend me ontzettend goed vermaakt op de fiets, samen met 4 vrienden.

Zaterdag de routes Mook, Groesbeek en Nijmegen aan elkaar geknoopt, wat uitkwam op zo'n 60 km en ruim 800 hm's.
Geweldige parcours. Weet niet welke voor mij het leukste is. Allemaal weer anders en uitdagend op hun eigen manier.
In het bos was het nog heerlijk te doen qua temperatuur. De pitsstop bij het cafeetje van het Afrika museum kwam precies op tijd, al hadden het brood met 2 kroketten en de 2 Hertog Jannen geen hele positieve uitwerking op de benen ;)
Ook nog 3x bikepark Mook gedaan. De rode lijn weliswaar, maar dát is leuk! De hoogste jump aan het einde niet gedaan. De middelste was voor die dag goed genoeg. Een keer een dagje écht spelen (en leren) in zo'n park staat nu wel redelijk bovenaan het to-do lijstje.

De zondag een route van zo'n 60 km door het Reichswald gemaakt. Wat van te voren een easy ritje leek te worden (nodig na een avond op een Groesbeeks terras met nét te veel bier en wijn), werd uiteindelijk toch best nog pittig met weer 60 km en 800 hm's.
Nog eens op zoek naar een echt mooie route daar. Nu best wat kleine paadjes voorbij gefietst om de GPS route maar te volgen. Wel de stenenmannetjes gevonden. Wat gaaf en wat een werk....
Een volgende keer wel in het voorjaar gaan, want de kleine paadjes die we wel fietsten hebben heel wat krassen op de onder armen opgeleverd. Gelukkig niet één keer lek. Dat is dan weer het voordeel dat we alle 5 met latex rijden
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Die kleine paadjes in het Reichswald staan op weinig gpx'en omdat die vaak dichtgroeien.

Er is een 'alle topjes van het Reichswald' gpx, 75km met 1500hm, maar dat zijn voornamelijk schutterspaden om bovengenoemde reden.

Hoog Elten schijnt ook mooi te zijn, moet ik nog heen, Willem Altes is er wel ooit eens geweest.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Eindelijk weer wat vaste grond onder de sloffen op rood en paars vandaag, na de regen van gisteren. Het is dus niet meer alsof je op het strand rijdt :).
De routes lagen er prima bij en ik ben de hele ochtend bijna niemand tegen gekomen.
Ik denk dat iedereen de 4-daagse wandelaars stond binnen te halen..
Heerlijk gefietst dus!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Er ligt een boom over de paarse route onder in de afdaling voor de wortlenklim naar de splitsing toe (splitsing naar t extra lusje willy wortelzzzz).
Deze lag er gstrn nog niet.. . ..
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bewust neergelegd of gevallen? Viel mij op dat zaterdag er op diverse plekken op blauw (Mook) grote takken over paden gelegd waren. :evil:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Het is weer vakantie, dan hebben die natuurfetisjisten nog meer tijd over.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie