Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

dnuz schreef: do 27 mei 2021, 10:11 Kijk! Dat is nog eens een mooi status report. Thanks :-q . Maar even een weekje wachten dan
Ik denk dat je al zondag kan fietsen. Vandaag geweest en op meeste plekken droog en wat plassen hier en daar op vooral de rode route en wat op de paarse route, die waarschijnlijk snel gaan opdrogen met het warme weer van de komende dagen. Vooral blauw na het bikepark was uitzonderlijk droog. Dus je kunt sneller fietsen dan een week afwachten. Nadeel is zondag wordt het madurodam druk hier. Dus een afweging waard.
Thank God i bailed before i hit that tree
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Vandaag stuk paars gedaan, prima te biken. Wat plassen maar verder geen drama. Zal komende dagen steeds verder opdrogen en alleen maar beter worden. Dus bike weer!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Paars en blauw waren vandaag goed te fietsen. Ja,er lagen op de bekende plaatsen plassen,morgen zal het alweer een stuk droger zijn,en zondag helemaal.
Maar dan zal t wel druk worden 🤔.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vandaag Nijmegen Groesbeek en Mook gereden. Om 8.00 uur gestart, was erg rustig. De trails lagen er zeer goed bij het onderhoud was goed te zien waarvoor veel LOF👍🏻👍🏻👍🏻. Enkele modderpoelen maar die waren goed te omzeilen. De fiets alleen maar stoffig. De nieuwste stukken route bij het Jachtslot zijn erg leuk en een grote vooruitgang. Hier en daar wat remknippen en erosie op de routes maar dat houdt je weer scherp en hé , het is wel mountainbiken!! Was weer TOP.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Iid erg jammer van de vrij grote plas op de But. Daar hebben we nu weer een tijdje last van. Als er namelijk een plas ontstaat (en mensen blijven er doorrijden) dan krijg je bodemverdichting. Het probleem verergert zich dus. Ook na een maand droogte zal na een beetje regen deze plas weer sneller ontstaan. Het is dus zaak de nattigheid aftevoeren van het pad of een soort verhoging (van bijv. houtsnippers) er doorheen maken. Maar goed dat mag de pret allemaal niet drukken, de rest van de route ligt er erg strak bij. Hier en daar door de regen? is het wat ruiger geworden waar ik dan wel weer van kan genieten.
Laatst gewijzigd door JohanGTT op do 3 juni 2021, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

JohanGTT schreef: do 3 juni 2021, 15:48 Hier en daar door de regen? is het wat ruiger geworden waar ik dan wel weer van kan genieten.
Door de plassen (het er omheen rijden) zijn er juist wat bochtjes verdwenen en is de route weer minder uitdagend geworden :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Precies, vol gas door die plas. Vies wordt je toch wel als het nat genoeg is voor plassen. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

JohanGTT schreef: do 3 juni 2021, 15:48 Als er namelijk een plas ontstaat (en mensen blijven er doorrijden) dan krijg je bodemverdichting. Het probleem verergert zich dus. Ook na een maand droogte zal na een beetje regen deze plas weer sneller ontstaan. Het is dus zaak de nattigheid aftevoeren van het pad of een soort verhoging (van bijv. houtsnippers) er doorheen maken.
Waarom niet een aantal aan elkaar gekoppelde korven onder de grond, die als het ware een buffer creëren?
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Toch wel leuk: van de week parkeerde een gezin uit Duisburg bij mij in de straat om vanaf hier de rode route te gaan fietsen. Had ‘m gevonden via MTBroutes en tijdens laatste vakantie in Zeeland waren de Nederlandse singletracks hun goed bevallen.
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vandaag weer mijn wekelijkse mountainbike ronde gedaan . Nijmegen Groesbeek en Mook . Het lag er weer top bij. Er lagen nog enkele modderpoelen maar die waren makkelijk te omzeilen. Het was erg rustig , ik was om 7.30 vertrokken en om 11.00 uur weer terug, slechts 4 andere mountainbikers gezien.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Inmiddels kun je de ‘duikbril met snorkel’ wel omruilen voor een stofmasker. Ik verbaas me er toch weer over hoe snel alle nattigheid weer verdwijnt als het even lekker weer is.

Het dropje achter de verzinkerij (blauwe lus, nieuwe deel na de haarspeldbocht) begint wel aardig tricky te worden vind ik. Steeds dieper naar beneden, mul zand en, om het af te maken, nog een paar schuine boomwortels. Ik geloof ook niet dat er een waarschuwing is geplaatst zoals bij andere plekken op de route wel is gedaan. Afgelopen woensdagavond was er nog iemand, die voor mij reed, gevallen op dit punt. Gelukkig alleen een gedeukt ego en een geschaafd been, maar je kunt daar makkelijk lelijk vallen.
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Pbro schreef: do 10 juni 2021, 21:47 Inmiddels kun je de ‘duikbril met snorkel’ wel omruilen voor een stofmasker. Ik verbaas me er toch weer over hoe snel alle nattigheid weer verdwijnt als het even lekker weer is.

Het dropje achter de verzinkerij (blauwe lus, nieuwe deel na de haarspeldbocht) begint wel aardig tricky te worden vind ik. Steeds dieper naar beneden, mul zand en, om het af te maken, nog een paar schuine boomwortels. Ik geloof ook niet dat er een waarschuwing is geplaatst zoals bij andere plekken op de route wel is gedaan. Afgelopen woensdagavond was er nog iemand, die voor mij reed, gevallen op dit punt. Gelukkig alleen een gedeukt ego en een geschaafd been, maar je kunt daar makkelijk lelijk vallen.
Inderdaad, dat wordt/is een redelijk gevaarlijk punt aan het worden...ken ook iemand die er daar voorover afgegaan is.... :o :-{
Gelukkig wat kneuzingen...maar het is tricky...en smal ook. :P
Verder ligt de route er super bij.....net zoals de Postbank trouwens. :wink:
HONDA CRF 450R RULES!
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

Pbro schreef: do 10 juni 2021, 21:47 Inmiddels kun je de ‘duikbril met snorkel’ wel omruilen voor een stofmasker. Ik verbaas me er toch weer over hoe snel alle nattigheid weer verdwijnt als het even lekker weer is.

Het dropje achter de verzinkerij (blauwe lus, nieuwe deel na de haarspeldbocht) begint wel aardig tricky te worden vind ik. Steeds dieper naar beneden, mul zand en, om het af te maken, nog een paar schuine boomwortels. Ik geloof ook niet dat er een waarschuwing is geplaatst zoals bij andere plekken op de route wel is gedaan. Afgelopen woensdagavond was er nog iemand, die voor mij reed, gevallen op dit punt. Gelukkig alleen een gedeukt ego en een geschaafd been, maar je kunt daar makkelijk lelijk vallen.
Een stukje eerder staat er wel een waarschuwing (net voor de switchback), maar als je het niet kent komt ie inderdaad uit het niets.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Duurzaam maken met een paar paaltjes & planken. Zit je nog met het probleem dat de “landing” stuk gaat. Wij gebruiken een schapenhek onder het zand. (Iets anders mag bij ons niet)
◼︎ Go round the outside.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

bas r schreef: vr 11 juni 2021, 10:38
Pbro schreef: do 10 juni 2021, 21:47 Inmiddels kun je de ‘duikbril met snorkel’ wel omruilen voor een stofmasker. Ik verbaas me er toch weer over hoe snel alle nattigheid weer verdwijnt als het even lekker weer is.

Het dropje achter de verzinkerij (blauwe lus, nieuwe deel na de haarspeldbocht) begint wel aardig tricky te worden vind ik. Steeds dieper naar beneden, mul zand en, om het af te maken, nog een paar schuine boomwortels. Ik geloof ook niet dat er een waarschuwing is geplaatst zoals bij andere plekken op de route wel is gedaan. Afgelopen woensdagavond was er nog iemand, die voor mij reed, gevallen op dit punt. Gelukkig alleen een gedeukt ego en een geschaafd been, maar je kunt daar makkelijk lelijk vallen.
Een stukje eerder staat er wel een waarschuwing (net voor de switchback), maar als je het niet kent komt ie inderdaad uit het niets.
Enige tricky dropje is evt de hoogste drop in het bikeparkje van Mook :wink: . En ook die ligt er goed bij.
Vond dit stukje afgelopen woensdag juist wel leuk zo, eens iets onvoorspelbaarders.
Er staat al een waarschuwing. Die kun je toch evt herhalen?
Het is ook weer jammer als het allemaal te strak getrokken wordt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie