Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

cheeta schreef: wo 18 november 2020, 13:35
shamensink schreef: di 17 november 2020, 23:55De blauwe lijn op het bikepark wordt straks onderdeel van de Mook route. Geen extra lus, maar de doorgaande route
Is dat handig, in de zin van moet je dan niet echt concessies doen?

Bij wat typisch in een blauwe bikepark run te verwachten is qua hindernissen, is er over gaan met een XC fiets met zadel op volle hoogte niet het beste plan tenzij je ofwel serieus skills hebt of het tempo zeer sterk reduceert...? En als je alles het goed te doen maakt met een XC fiets met het zadel op volle hoogte, etc.. zonder de snelheid te sterk te hoeven reduceren dan heb je gewoon een XC afdaling gemaakt...
Blauw is in NL natuurlijk wel anders. Ik vermoed dat je een lijntje kan verwachten wat lijkt op recente nieuwe trails die al een soort bikepark feeling hebben. Zo graaft shape & ride mee, die al aardig wat kunstwerken heeft gerealiseerd
Laatst gewijzigd door Horsthil op wo 18 november 2020, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4721
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Daarom komt er ook een rode en zwarte lijn. Dat is toch wat jij altijd wil? Opties om moeilijker te gaan en doorgaande lijn normaal/easy?

En nu niet gaan zeuren over dat een blauwe lijn in een bikepark niet overeen komt met blauw hier. Dat snapt iedereen wel.

Ik vind het een goed initiatief :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als ik naar de blauwe lijnen kijk in Livigno dan zijn die prima met een XC fiets te rijden, zeker als het maximale hoogteverschil 30m is. Maar Cheeta lijkt toch vooral een glas half leeg persoon, die zelfs als er iets komt waar hij al jaren naar vraagt toch nog alleen weet te klagen.... :-{ Cheer up, daar kom je uiteindelijk verder mee. :-q

Ik ben vooral erg happy met het tempo waarin er nu mooie dingen worden aangelegd, en ook nog eens op een mooie plek. Ik wacht in ieder geval met klagen totdat ik er heb gereden. ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Walk-a-Lot
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 september 2020, 11:09

Ziet er goed uit! :D

Edit: Excuus, foto verwijderd.
Laatst gewijzigd door Walk-a-Lot op wo 18 november 2020, 15:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Blauw wordt goed te doen, zitten wat tafels en kombochten in.
Uiteraard moet de gemiddelde XC rijder niet te overmoedig worden, maar dat moeten ze op de paarse route ook niet doen.
Alles is gewoon te rollen, dus komt goed.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Walk-a-Lot schreef: wo 18 november 2020, 15:36 Ziet er goed uit! :D
Ziet er zeker goed uit, maar we willen wel vragen om nog geen foto's hier te delen.
Het is niet de bedoeling dat er al mensen op gaan rijden, want er moet nog best wat afgewerkt worden.
En het zou zonde zijn als het nu al kapot wordt gereden.
Dank alvast. :-q
Gebruikersavatar
Walk-a-Lot
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 september 2020, 11:09

Begrijpelijk! Aangepast :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4721
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

suravida schreef: wo 18 november 2020, 15:15 Als ik naar de blauwe lijnen kijk in Livigno dan zijn die prima met een XC fiets te rijden, zeker als het maximale hoogteverschil 30m is. Maar Cheeta lijkt toch vooral een glas half leeg persoon, die zelfs als er iets komt waar hij al jaren naar vraagt toch nog alleen weet te klagen.... :-{ Cheer up, daar kom je uiteindelijk verder mee. :-q

Ik ben vooral erg happy met het tempo waarin er nu mooie dingen worden aangelegd, en ook nog eens op een mooie plek. Ik wacht in ieder geval met klagen totdat ik er heb gereden. ;-)
30 meter ?? Dat ga ik zowel met mijn XC, trail en of downhill fiets niet doen hoor :winkie:

Maar idd zo sta ik er ook in. We mogen steeds meer en het wordt steeds leuker voor iedereen wat wils.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Super mooi dat er nog steeds nieuwe stukken bijkomen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

JohanGTT schreef: wo 18 november 2020, 18:40 Super mooi dat er nog steeds nieuwe stukken bijkomen.
Zeker gezien de problemen eerder met de Linkse Gekkies Brigade. Er lopen ook nog wat procedures volgens mij.

Ben zelf niet zo'n Bikepark freak, meer XC-trail gericht maar deze ontwikkeling is wel zeer positief. :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Giant-E schreef: wo 18 november 2020, 18:48
JohanGTT schreef: wo 18 november 2020, 18:40 Super mooi dat er nog steeds nieuwe stukken bijkomen.
Zeker gezien de problemen eerder met de Linkse Gekkies Brigade. Er lopen ook nog wat procedures volgens mij.

Ben zelf niet zo'n Bikepark freak, meer XC-trail gericht maar deze ontwikkeling is wel zeer positief. :-q
De meeste dorpsbewoners van Mook vinden het prachtig. Eindelijk wat te doen voor de kids in Mook (en voor de volwassenen natuurlijk). de middenstand zal er ook wel blij mee zijn. De natuurwaarde op de vuilnisbelt was niet zo hoog. Ik begrijp dat er nu ook meer aangeplant gaat worden door de mountainbikers, waardoor de natuurwaarde ook hoger wordt.

win-win-win?!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

bouwpakket schreef: wo 18 november 2020, 19:34
De meeste dorpsbewoners van Mook vinden het prachtig. Eindelijk wat te doen voor de kids in Mook (en voor de volwassenen natuurlijk).

win-win-win?!
Als toekomstig bewoner kan ik dat alleen maar beamen. :-D
Net even gekeken en zie dat de afstand van mijn (bijna) voordeur tot het bikepark nog geen kilometer is... Vind ik helemaal niet erg. :winkie:
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Echt fantastisch de uitbouw van het trail netwerk bij Nijmegen/ Groesbeek/ Mook. Begin zelfs het traumapad niet eens te missen met de aanwinst van blauwe route, laat staan het aanstaande bikeparkje bij Mook. Vind bij de Blauwe route, de 4 flow kombochten downhill die beginnen na de oversteek van de Mooksebaan en de uphills echt heel cool :-q Die zijn nog vetter dan de racebaan kombochten bij UHR Rhenen.

Al met al rijg je zo wat parels bijelkaar: van Nrood die flow kombochten downhill voor de Kwakkenberg, de Switch backs voorbij het Afrikamuseum, van Npaars het legendarische traumapad, de flow kombochten parallel aan de Maldensebaan, de switchbacks voorbij het bruggetje bij Groesbeek, de echt waanzinnig leuke korte vaargeul flowtrail sectie inclusief dropje voor de Maldensebaan, Blauw de de 4 flow kombochten downhill na de oversteek van de Mooksebaan en straks het bikeparkje bij Mook. En de rest (zoals de s*** klimmen) van de routes beschouw ik als een noodzakelijk kwaad c.q. cardiotraining als recreant Enduro MTB'er :D Echt ik ben zeer onder de indruk van wat hier in Nijmegen is gebeurd met de opwaardering van de MTB routes! :-q
Thank God i bailed before i hit that tree
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Merijn. schreef: wo 18 november 2020, 21:33
bouwpakket schreef: wo 18 november 2020, 19:34
De meeste dorpsbewoners van Mook vinden het prachtig. Eindelijk wat te doen voor de kids in Mook (en voor de volwassenen natuurlijk).

win-win-win?!
Als toekomstig bewoner kan ik dat alleen maar beamen. :-D
Net even gekeken en zie dat de afstand van mijn (bijna) voordeur tot het bikepark nog geen kilometer is... Vind ik helemaal niet erg. :winkie:
idd, voor mij ook max 15 minuten fietsen ( even er vanuit gaan dat het op de Cotic met dikke banden wat minder snel gaat :winkie: )
Maar erg leuke ontwikkeling, kunnen we aan onze skills werken en wordt de Endurobak ook eens wat meer gebruikt :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie