Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Cyberwhoop schreef: di 14 juni 2022, 09:51 De komende 1,5 maand zullen de laatste hobbels in deze route ook onbereikbaar zijn.... bouw van het vierdaagse kamp voor de militairen is gisteren gestart dus er blijft nog minder over!
Nu al bouwen? De 4 daagse is pas over 5 weken.
Dacht dat militairen getraind waren om snel een kamp op- en af te bouwen.
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vandaag weer heerlijk Nijmegen , Groesbeek en Mook gereden. Het voor mij nieuwe stuk singletrack( de omleiding vlak bij het Zwaantje) was SUPER. Lekker hobbel de bobbel . Alles lag er weer goed bij, alle stormschade was weer mooi opgeruimd. :-q :-q
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Kan iemand met contacten bij de avondvierdaagse (van groesbeek?) of staatbosbeheer, even aan de organisatie daarvan melden dat als de wandelroute over de MTB routes, in dit geval paars, loopt ze de routes goed moeten afzetten met linten en takken. Nu ben ik per ongeluk tussen de wandelaars beland, waar ik van schrok en geen veilige situatie is. Ik ben dus maar even afgestapt en mee gelopen. Maar het is geen pretje om allerlei sprangen ogen op je gericht te hebben tewijl je niks fout hebt gedaan en juist op de mtb routes bent gebleven, in plaats van gaan zwerven door het bos. Ook ga ik juist op de rustige tijdstippen in het bos fietsen zoals nu op 18:00.

Voor de rest wel lekker gefietst hoor :)
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

JohanGTT schreef: wo 15 juni 2022, 19:03 Kan iemand met contacten bij de avondvierdaagse (van groesbeek?) of staatbosbeheer, even aan de organisatie daarvan melden dat als de wandelroute over de MTB routes, in dit geval paars, loopt ze de routes goed moeten afzetten met linten en takken.
Is doorgezet naar Staatsbosbeheer
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

top
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Vanochtend weer lekker over de paarse route gecrosst: flink droog, maar prima berijdbaar, zelfs op een hardtail 26" (af en toe wat gestuiter, of porpoising zoals dat tegenwoordig schijnt te heten, niks onoverkomelijks) 8). Het weer was heerlijk! Niet veel anderen gezien.

Volgens mij is de bewegwijzering op alle Nijmeegse routes, inclusief Groesbeek, uitstekend, maar daarstraks kwam me op een singletrack afdaling toch weer een groepje van vier toeristen, of andere avonturiers, omhoog tegemoet geploeterd..! Ik schrok me, op z'n zachtst gezegd, kapot en dat heb ik even aangegeven. Hopelijk zijn ze vanaf dat moment weer gewoon met de route mee gaan rijden.
nutterd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 17:10

Hallo!

Ik wil graag aankomende dinsdag een rondje maken over de volgende tracks:

-Mook
-groesbeek
-nijmegen

Is er iemand die hier toevallig een GPX van heeft? Starten in Mook of Groesbeek is het makkelijkst voor mij.

Bedankt!
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

nutterd schreef: wo 22 juni 2022, 21:56 Hallo!

Ik wil graag aankomende dinsdag een rondje maken over de volgende tracks:

-Mook
-groesbeek
-nijmegen

Is er iemand die hier toevallig een GPX van heeft? Starten in Mook of Groesbeek is het makkelijkst voor mij.

Bedankt!
Gpx is niet nodig, alles staat netjes uitgepijld, tot de verbindingen aan toe!
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

GPX is inderdaad echt niet nodig op deze routes.

Maar mocht je deze toch willen hebben, op mtbroutes.nl kun je .gpx bestanden van bijna alle Nederlandse MTB routes downloaden.
nutterd schreef: wo 22 juni 2022, 21:56 Hallo!

Ik wil graag aankomende dinsdag een rondje maken over de volgende tracks:

-Mook
-groesbeek
-nijmegen

Is er iemand die hier toevallig een GPX van heeft? Starten in Mook of Groesbeek is het makkelijkst voor mij.

Bedankt!
nutterd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 17:10

Ok, dat moet hopenlijk lukken :D ik ben iemand die echt in zijn broekzak nog de weg kwijt raakt maar ik gok er wel op :-q

Starten in Mook, dan naar Groesbeek en dan stuk nijmegen en dan terug naar Mook is de juiste volgorde en dan heb ik ongeveer 70km te trappen gok ik?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik parkeer altijd bij NS station Mook-Molenhoek. Genoeg plek, veilig, en met 1 minuut op route Mook.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

nutterd schreef: do 23 juni 2022, 09:21 Ok, dat moet hopenlijk lukken :D ik ben iemand die echt in zijn broekzak nog de weg kwijt raakt maar ik gok er wel op :-q

Starten in Mook, dan naar Groesbeek en dan stuk nijmegen en dan terug naar Mook is de juiste volgorde en dan heb ik ongeveer 70km te trappen gok ik?
Ik zou beginnen met Mook.
Via de verbindingsweg bij de brug paars op, na de klim naar het traumapad oversteken naar Rood. Deze volledig doen, dan kom je weer uit op de verbinding naar het trauma pad. Traumapad naar beneden, paars volgen tot de brug, oversteken naar blauw en rondje afrijden.
Veel succes 🤞
nutterd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 17:10

Thanks voor de tips! Ik laat wel weten hoe ik het rondje vond aankomende dinsdag! :-q
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

nutterd schreef: do 23 juni 2022, 09:21 Ok, dat moet hopenlijk lukken :D ik ben iemand die echt in zijn broekzak nog de weg kwijt raakt maar ik gok er wel op :-q

Starten in Mook, dan naar Groesbeek en dan stuk nijmegen en dan terug naar Mook is de juiste volgorde en dan heb ik ongeveer 70km te trappen gok ik?
Hier vind je een handig overzicht van alle routes en kun je ook de GPX-en downloaden. Alles bij elkaar is ongeveer 60km. Je moet dan ook het groene lusje bij Malden meepakken. Het groene lusje is wat saai, maar ook kort. Fijn als warming up/cooling down. Of halverwege om op bij te komen voor het weer op-en-af verder gaat. :-q
https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/route-overzicht/
Be Nice, Say Hi!
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Rood ligt er heerlijk bij. Alleen op veel plaatsen onderaan klimmetjes veel los zand. Lijkt weggespoeld van bovenaf.
Blijft echt fantastische route 👍
Plaats reactie