Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Vanmiddag wat verkend ter plekke, wordt een toffe trail. Zag net op tijd het dropje...
Ontzettend leuk om na al die jaren een (deels) nieuw parcours te krijgen! tempo zit er ook goed in.
Revox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 10:59

Roy1980 schreef: ma 23 september 2019, 21:45 Het zou wel heel fijn zijn om af en toe een update te lezen over de nieuwe route........
Op het moment wordt er gemiddeld 3 dagen per week gewerkt aan de nieuwe routes. Voortgang kun je vinden via de site van de stichting, hierop staat een interactieve kaart waarop aangegeven wordt aan welke sectoren er momenteel gewerkt wordt en welke eventueel al vrijgegeven zijn om te berijden (voorlopig nog zonder markeringen). Mocht je nu graag mee willen helpen bij de aanleg van de nieuwe routes dan kan je je aanmelden op de facebook pagina. Hier wordt aangegeven wanneer en waar de ploeg van die dag aan het werk gaat.

Updates en info zijn te vinden op: https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl

Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/1319108 ... tion=group
germinator
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: do 20 september 2012, 20:49

Ziet er veelbelovend uit, jammer dat het niet naast de deur is!

Heel gaaf!
boswielrenner.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nieuwe sticker op dit topic krijg gelijk geen melding meer. Maar goed zo'n drama is dat nu ook weer niet.

Tof dat jullie al lekker bezig zijn daar. Zijn er al delen die gereden mogen worden, en is het de moeite om daar voor bij de Afsluitdijk vandaan te komen. (NH kant) Hoe zijn de omstandigheden? Want misschien kan ik dan van het weekend mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen.

Ik zie trouwens op het kaartje dat de lus bij Groesbeek niet meer over de stuwwal gaat. Blijft dat trailtje en de verbinding naar het Reischwald wel open/bestaan? De camping is mijn uitvalsbasis als ik langer dan één dag in de regio ben.
◼︎ Go round the outside.
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Tijgerhaai schreef: vr 27 september 2019, 00:10 Zijn er al delen die gereden mogen worden, en is het de moeite om daar voor bij de Afsluitdijk vandaan te komen. (NH kant)
Mogen wel, alleen zijn we nog niet klaar met het eerste rondje. Daarom staan er ook nog geen routepalen. Het zal dus niet meevallen om de nieuwe route te volgen als je niet exact weet hoe die loopt. Is het de moeite waard? Ja, maar ik zou nog even geduld hebben.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het weer ziet er dit weekend toch niet uit. Geef maar een brul als de eerste lus echt gereden kan worden.
◼︎ Go round the outside.
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Wil het allemaal lukken met de nieuwe route(s)? Ligt alles op schema? Misschien een keer wat fotootjes plaatsen?

Keep us updated!
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

In het gedeelte van de but liggen alle paden er maar de bewegwijzering nog niet. Nu zijn ze het stuk aan de zuidkant van de maldensebaan aan het aanleggen. Tijdens het rijden van de nieuwe stukken is het niet mogelijk om even rijdend een foto te maken. Dit zegt wel genoeg over het parkours :).
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

JohanGTT schreef: vr 18 oktober 2019, 19:28 In het gedeelte van de but liggen alle paden er maar de bewegwijzering nog niet. Nu zijn ze het stuk aan de zuidkant van de maldensebaan aan het aanleggen. Tijdens het rijden van de nieuwe stukken is het niet mogelijk om even rijdend een foto te maken. Dit zegt wel genoeg over het parkours :).
Helaas liggen nog niet alle paden van route de but er. Door gebrek aan een akkoord van de beheerders zijn de lussen achter dekkerswald en westermeerwijk nog niet aangelegd.

De reden dat er nog geen routepalen staan, is dat de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid eerst met de beheerders overeengekomen moeten worden. Zo ver zijn we nog niet. Dus tot die tijd helaas nog geen pijlen. Nu zijn het slecht gewoon paadjes in het bos, geen officiële MTB route
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

JohanGTT schreef: vr 18 oktober 2019, 19:28 Tijdens het rijden van de nieuwe stukken is het niet mogelijk om even rijdend een foto te maken. Dit zegt wel genoeg over het parkours :).
Of jouw skills. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Zijn de nieuwe stukken al wel te zien, bijvoorbeeld vanaf de oude route? Of is er iets van een kaartje/GPX waar de paden op gemarkeerd staan?
Ben erg benieuwd, maar nog niet bekend genoeg in de regio om genoemde locaties te plaatsen.. :-{
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Merijn. schreef: za 19 oktober 2019, 13:30 Zijn de nieuwe stukken al wel te zien, bijvoorbeeld vanaf de oude route? Of is er iets van een kaartje/GPX waar de paden op gemarkeerd staan?
Sommige stukken liggen parallel aan de huidige groene route, anderen er ver vandaan. Ik begreep dat op gpsies een gpx-bestand staat van de eerste lus. Ook staat op YouTube een filmpje van het grootste deel van de lus.

Wel even een waarschuwing: in de nieuwe lus rijd je de looie pijp op via een nieuw pad en af via het bestaande pad. Hierdoor rijd je met hoge snelheid op een blinde bocht af en tegen de huidige route in. Een ongeluk is zeker op drukke momenten dus zo gebeurd. Dit hebben we tijdens de aanleg al gesignaleerd en er is een alternatief geopperd aan de routeontwerper. Wees hierop bedacht!
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

shamensink schreef: vr 18 oktober 2019, 21:30
JohanGTT schreef: vr 18 oktober 2019, 19:28 In het gedeelte van de but liggen alle paden er maar de bewegwijzering nog niet. Nu zijn ze het stuk aan de zuidkant van de maldensebaan aan het aanleggen. Tijdens het rijden van de nieuwe stukken is het niet mogelijk om even rijdend een foto te maken. Dit zegt wel genoeg over het parkours :).
Helaas liggen nog niet alle paden van route de but er. Door gebrek aan een akkoord van de beheerders zijn de lussen achter dekkerswald en westermeerwijk nog niet aangelegd.

De reden dat er nog geen routepalen staan, is dat de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid eerst met de beheerders overeengekomen moeten worden. Zo ver zijn we nog niet. Dus tot die tijd helaas nog geen pijlen. Nu zijn het slecht gewoon paadjes in het bos, geen officiële MTB route
Dit is het geplande gedeelte aan de andere kant van de nijmeegsebaan toch?
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

JohanGTT schreef: zo 20 oktober 2019, 11:09 Dit is het geplande gedeelte aan de andere kant van de nijmeegsebaan toch?
Inderdaad, en aan de overkant van de Meerwijkselaan
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Nog een mededeling van huishoudelijke aard: morgen gaan de werkzaamheden aan het traumapad beginnen. Daarvoor zullen we het pad om veiligheidsredenen afsluiten.

Kleine teaser: Patrick Jansen’s eigen graafmachinist gaat hier aan de gang, o.a. betrokken bij Harry Slinger 2.0 in Amerongen.
Plaats reactie