Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Persbericht is gepubliceerd door Velozine.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bedankt voor de reacties qua parkeren.
Bij het zweefvliegveld is dat veilig parkeren, de hele dag mensen in de buurt?

@ tijgerhaai, waar zet je de auto dan neer aan de Kleefsebaan?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

is wel een druk bezocht stukje ja.

Alternatief is Restaurant Konbanwa, sta daar meestal tussen veel andere auto's met fietsendragers. Minder km's vanuit het westen maar je moet dan wel de stad door denk ik.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Rayb81 schreef: wo 28 augustus 2019, 11:04 Bedankt voor de reacties qua parkeren.
Bij het zweefvliegveld is dat veilig parkeren, de hele dag mensen in de buurt?

@ tijgerhaai, waar zet je de auto dan neer aan de Kleefsebaan?
Of bij restaurant t zwaantje, hier is het over t algemeen wat drukker. Zweef inn kan ook maar daar is wat minder toezicht op je spullen.

https://www.google.nl/maps/place/Herber ... d5.9073499
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Rayb81 schreef: wo 28 augustus 2019, 11:04 Bedankt voor de reacties qua parkeren.
Bij het zweefvliegveld is dat veilig parkeren, de hele dag mensen in de buurt?
We hebben het hier over Malden / Nijmegen, niet over Amsterdam hè... :P :winkie:
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Trouwens wel interessant waarom de rijrichting van het gele stuk met de klok mee is. Ik zou daar toch tegen de klok in rijden, dan heb de mooie singletrack afdaling achter erika en de jumpstyle (volgens strava) afdaling langs orientalis. Nu heb je alleen langs de postweg de afdaling.

In dat stuk bos mogen ze straks ook borden plaatsen om honden aan de lijnen. 90% van de honden loopt daar los en is ook veel drukker dan bijvoorbeeld in het groesbeeksebos. Dus nog ff kijken hoe dat uitpakt.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voor deze routes komt ook een vignet. Het wordt een eigen vignet, handig want dan vloeit het geld rechtstreeks naar de juiste route. Het is een vrijwilligvignet, wat er vrijwillig aan is ontgaat mij, we willen toch juist betalen voor routes.. :kiss:
O enne de vignetten zijn nog niet te koop, het waarom daarvan is nog niet bekend :bier: Dus kom maar door met dat vignet 8)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Rilson schreef: wo 28 augustus 2019, 12:20
Rayb81 schreef: wo 28 augustus 2019, 11:04 Bedankt voor de reacties qua parkeren.
Bij het zweefvliegveld is dat veilig parkeren, de hele dag mensen in de buurt?

@ tijgerhaai, waar zet je de auto dan neer aan de Kleefsebaan?
Of bij restaurant t zwaantje, hier is het over t algemeen wat drukker. Zweef inn kan ook maar daar is wat minder toezicht op je spullen.

https://www.google.nl/maps/place/Herber ... d5.9073499
Dankje, ik ga het proberen vanaf het zweefvliegveld :-q
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Jurriaan schreef: wo 28 augustus 2019, 17:50 Voor deze routes komt ook een vignet. Het wordt een eigen vignet, handig want dan vloeit het geld rechtstreeks naar de juiste route. Het is een vrijwilligvignet, wat er vrijwillig aan is ontgaat mij, we willen toch juist betalen voor routes.. :kiss:
O enne de vignetten zijn nog niet te koop, het waarom daarvan is nog niet bekend :bier: Dus kom maar door met dat vignet 8)
Zelfde als bij Schoorl, je koop het vignet (stickertje) als donateur .
Niet verplicht maar bijna elke local schaft er toch een aan. Is wat vriendelijkere aanpakt als op de UHR en natuurmonumenten maar werkt ook prima.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Rayb81 schreef: wo 28 augustus 2019, 11:04 Bedankt voor de reacties qua parkeren.
Bij het zweefvliegveld is dat veilig parkeren, de hele dag mensen in de buurt?

@ tijgerhaai, waar zet je de auto dan neer aan de Kleefsebaan?
Onderaan de Duivelsberg dus. Als je van uit Berg en Dal naar beneden rijd. Zie je op een gegeven moment een bordje voor pannenkoeken restaurant de Duivelsberg. Voet bij de rem, richting aanwijzer aan naar links, en wat zal het zijn honderd meter verder je karretje aan de linkerkant neer zetten. Staan eigenlijk altijd al een paar auto's (mensen die honden uitlaten in het bos) dus kan niet missen.

Zoals al opgemerkt werd het is geen Amsterdam. Bij de start van groen op de Meerwijkselaan wil je 'm dan echter weer niet neer zetten daar sneuvelt wel eens een raampje.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Afgelopen dagen hebben wij hier lekker zitten mauwen over de zo genoemde 2.0 manier van routes (ver)bouwen. Jongens & meisjes, ik heb een oplossing. Als je even helemaal klaar bent met die stijl van routes rij eens een ronde door het Reichwald. Op een enkele singeltrack hier en daar (die je moet weten, Strava ed. na pluizen), en afdalingen waar je makkelijk de 60 kan aantikken na. Is het eigenlijk gewoon rechttoe rechtaan bosbouwpaden. Op een gegeven moment verlang je gewoon naar een smal slingerend paadje. :D De zwarte verbindingsroute terug naar Groesbeek was dan zelfs een verademing. Stelletje verwende krengen dat zijn wij. Dus in het geval dat, even afkicken bij de buren tot je het zat bent. :-q

Bij het bospad, In het Reichswald moet je toch ook wel een aantal hele vette lussen kunnen bouwen. Iemand die Patrick zijn foldertje even bij de buren kan afgeven?
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag afgereisd naar Nijmegen voor een dubbel portie rood + groen.

De verwachtingen waren hoog gespannen, want rood zou zo technisch zijn en een echte klimroute met lange klimmen..
Ik kan niets anders zeggen dan dat het toch een beetje tegenviel.
Weinig technische passages, alleen wat leuke natuurlijke singletracks op groen en een klein stukje op rood.

Klimmen viel ook heel erg mee, 2 leuke steile bulten op groen en een zig-zag klim op rood.

Wat me verder op viel was dat er een heleboel asfalt in zat.
Rondjes waren gewoon boscrossen.
Namen als traumapad etc, geen idee wat daar mee bedoeld wordt maar dat is me blijkbaar niet opgevallen.

Ik kwam trouwens ook nog een bordje van een zwarte route tegen bij de Jansberg, iemand een idee welke route dat is??
Op de foto zie je het zwarte MTB teken op het 2e paaltje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Zwarte logo's zijn verbindingsroutes naar Plasmolen en restaurant De Diepen tegen het Reichswald aan (best leuke stukjes overigens).

Wat je had moeten doen is voorafgaand aan je tocht was iets meer info opsnorkelen; je hebt in ieder geval 3 leuke afdalingen gemist die voor het oprapen liggen (lees direct naast de route), waaronder genoemd Traumapad.
Evengoed heb je een punt overigens ;).
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Joppnl
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 08:04

Johnny Hoogmoed schreef: vr 30 augustus 2019, 20:55
... je hebt in ieder geval 3 leuke afdalingen gemist die voor het oprapen liggen (lees direct naast de route), waaronder genoemd Traumapad.
Is er een.gpx file aanwezig -somewhere- met daarin die on-officiële stukken in rood en groen??

(ik volg meestal 'braaf' de route, behalve bij groen dat laatste stuk ri zweefvliegveld: de auto-weg oversteken en dan niet meteen na het hek rechtdoor maar na het heek net iets naar links + rechts en dan verder wel parallel aan die recht-door-afdaling maar er iets links van dus: volgens mij is dat laatste stuk dan het traumapad (??)

Met rood ken ik alleen een parallel stuk bij de zanderige klim naar boven als je net een haakse linkse bocht daarvoor hebt gemaakt (zou kunnen dat daar ook een houten lage slagpaal ligt , niet helemaal zeker, daar is rechts er naast een slinger-klim een paar meter naast t pad zodat je niet door dat stuifzand omhoog moet (nog niet met mn 29-er geprobeerd maar met de 26-er was dat op hele droge dagen geen feest...het // pad ging dan prima...

Kennelijk mis ik dus nog -minstens- 2 afdalingen......)

Thnx!
Mijn fiets is zo snel dat ik alleen nog maar hoef te trappen....
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mmh jammer, ik heb jouw gpx gebruikt, maar wellicht toch niet goed genoeg gevolgd.

De bebording begon goed, maar dieper in de bossen werd de bewegwijzering slechter.
Als die stukken asfalt onverhard kunnen heb je best een aardige route.
Buiten het feit dat daar veel meer mogelijk is.

Met een onverharde verbinding richting Reichswald en een klein lusje daar zou het voor mij wel de moeite zijn om weer heen te rijden, maar alleen deze 2 routes nee..
Die heuvels in de verte waren erg aanlokkelijk.
Plaats reactie