Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Wizzy82 schreef: za 27 maart 2021, 18:54 Dat het de aanrijdroute betreft zouden ze er dan best bij mogen zetten in de tekening en op de website van Natuurmonumenten.
Tsja, er is wel meer mis met dat plaatje. Er is nog een aanrijroute - die staat niet op de kaart (dus ook niet als rood stippellijntje). En dat rode stippellijntje waar niet meer gefietst zou mogen worden, daar zit ook openbare weg bij (als in, waar auto's rijden).

Ik zou dit hele NM bericht lekker vergeten en op de officiële routekaart van MTB Rijk van Nijmegen wachten. :bier:
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Vanmiddag de 'nieuwe' blauwe route gereden (incl bikepark 8) ), de vrijwilligers hebben goed werk geleverd.

Wat me wel opviel:
- In de singletrack die parallel aan de scheidingsweg loopt kom je op een gegeven moment ineens in mul zand terecht. Ik ging niet hard, maar kwam daar direct tot stilstand en moest een voetje bijzetten. Leek of er een deel verzakt was?
- Die Switchback net na de singletrack net erna is wel gaaf! Ook de meters ervoor, best smal en veel hoogteverschil links van je 8)
- De route loopt nu via de heumensebaan, als er tegenverkeer komt, blijven auto's net achter je plakken, voegen net voor je in (net geen afsnijden) of halen je in om <1 m afstand. Waarom niet de route via het jachtslot laten lopen (ookal vond ik dat echt een klotestuk bergop)
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Vanochtend met Jeroen van Eck en paar collega’s op stap geweest op delen van de routes Nijmegen en Groesbeek. Erg leuk om eens met hem onderweg te zijn en wat tips en trucs te krijgen, ook als je al dik een 20jr op de MTB zit.

Vanmiddag de routes nog een keer in zijn geheel gereden. Ik was er al sinds eind augustus niet meer geweest, maar het ligt er wel heel top bij. Waar het Traumapad nog echt stuiteren was op een HT, was het vandaag wel een mooie onverharde racebaan. Heb weer genoten ondanks de paar druppels en stevige wind. 8)

Moet zeker weer eens vaker dit hoekje gaan bezoeken.
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Johnny Hoogmoed schreef: za 27 maart 2021, 20:00
Wizzy82 schreef: za 27 maart 2021, 18:54 Dat het de aanrijdroute betreft zouden ze er dan best bij mogen zetten in de tekening en op de website van Natuurmonumenten.
Tsja, er is wel meer mis met dat plaatje. Er is nog een aanrijroute - die staat niet op de kaart (dus ook niet als rood stippellijntje). En dat rode stippellijntje waar niet meer gefietst zou mogen worden, daar zit ook openbare weg bij (als in, waar auto's rijden).

Ik zou dit hele NM bericht lekker vergeten en op de officiële routekaart van MTB Rijk van Nijmegen wachten. :bier:
Deze kaart wel recent? :)

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 82816&z=14
HONDA CRF 450R RULES!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als dat kaartje klopt dan is er weinig aan de hand idd.
Alleen mooi stukje Knapheideweg mis ik dan en een mooi stuk bij de Mookerschans.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Johnny Hoogmoed schreef: za 27 maart 2021, 16:55 Er worden twee dingen door elkaar gehaald hier volgens mij; de route en de aanrijroute. De route heeft nooit over de Jansberg gelopen, dat is de aanrijroute. Die is dus verlegd. En bij de Mookerheide gaan ze blijkbaar een stukje van de route verleggen.

Op dat kaartje van NM staat een aanrijroute (voor het grootste deel) en een stukje van de daadwerkelijke route als één route getekend. Niet echt handig.
(Bijna) niks aan de hand dus.
Altijd handig als iemand kan ‘vertalen’ :-q
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Giant XTC1 schreef: zo 28 maart 2021, 03:02 Deze kaart wel recent? :)

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 82816&z=14
Die ziet er wat logischer (en geloofwaardiger) uit :-q
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Johnny Hoogmoed schreef: zo 28 maart 2021, 13:30
Giant XTC1 schreef: zo 28 maart 2021, 03:02 Deze kaart wel recent? :)

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 82816&z=14
Die ziet er wat logischer (en geloofwaardiger) uit :-q
Dacht ik ook... :-q Benieuwd naar hoe dat stukje bikepark in de route is opgenomen, van de week maar weer de aangepaste nieuwe stukken gaan rijden op blauw. :-D
HONDA CRF 450R RULES!
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Giant XTC1 schreef: zo 28 maart 2021, 03:02
Deze kaart wel recent? :)

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 82816&z=14
Ik ben het voor je wezen verkennen vanmiddag. :wink: En ja, dit kaartje is correct (tenminste de blauwe lus dan). Voor de oversteek van de Groesbeekseweg (na het smerige klimmetje omhoog en nog voor de tennisbaan) ga je nu linksaf richting het bikepark. Het bikepark is erg leuk gemaakt! Twee keer de blauwe afdaling gedaan, zwart bewaren we voor een volgende keer.

Na het bikepark moet je een stukje omhoog via de Groesbeekseweg en daarna zijn er nieuwe singletracks (+ wat stukjes oud) tot je onderaan de klim naar het Jachtslot bent. De tracks moeten nog wat inklinken, er zaten wat mulle stukken in maar wat een tof stukje is dit geworden! Je rijd zelfs langs een afgrond met een scherpe switchback. Waar vind je dat nou in NL!!! (Oké, misschien wel ergens in Limburg :wink: ). Het is wel echt langs het randje van het bos. Op één punt zelfs zo dicht langs de rand dat mijn stuur nog maar nauwelijks tussen een boom en het hek door paste (niet fietsend in ieder geval).
Ik snap alleen niet waarom de klim naar het Jachtslot eruit is. Nu moet je over de drukke weg tot je linksaf de Bisseltsebaan weer op kan. Is dit misschien tijdelijk en komt hier ook nog een singletrack? Je kunt hier beter langs het Jachtslot blijven rijden. Ook asfalt maar tenminste niet druk. En bij het Jachtslot/Natuurwinkel kun je (straks) weer iets lekkers te drinken halen.
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Pbro schreef: zo 28 maart 2021, 19:44 wat een tof stukje is dit geworden! Je rijd zelfs langs een afgrond met een scherpe switchback. Waar vind je dat nou in NL!!! (Oké, misschien wel ergens in Limburg :wink: ).
Mook is Limburg.. :P
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Pbro schreef: zo 28 maart 2021, 19:44 wat een tof stukje is dit geworden! Je rijd zelfs langs een afgrond met een scherpe switchback. Waar vind je dat nou in NL!!! (Oké, misschien wel ergens in Limburg :wink: ).
Bergschenhoek, Otterlo, Lunteren, Rheden, zelfs een paar op Vlaardingen. :wink:
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

.
Merijn. schreef: zo 28 maart 2021, 21:37
Pbro schreef: zo 28 maart 2021, 19:44 wat een tof stukje is dit geworden! Je rijd zelfs langs een afgrond met een scherpe switchback. Waar vind je dat nou in NL!!! (Oké, misschien wel ergens in Limburg :wink: ).
Mook is Limburg.. :P
Giant-E schreef: zo 28 maart 2021, 21:41
Pbro schreef: zo 28 maart 2021, 19:44 wat een tof stukje is dit geworden! Je rijd zelfs langs een afgrond met een scherpe switchback. Waar vind je dat nou in NL!!! (Oké, misschien wel ergens in Limburg :wink: ).
Bergschenhoek, Otterlo, Lunteren, Rheden, zelfs een paar op Vlaardingen. :wink:
Laat mij nu gewoon even enthousiast zijn! :lol:
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Pbro schreef: zo 28 maart 2021, 19:44
Giant XTC1 schreef: zo 28 maart 2021, 03:02
Deze kaart wel recent? :)

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 82816&z=14
Ik ben het voor je wezen verkennen vanmiddag. :wink: En ja, dit kaartje is correct (tenminste de blauwe lus dan). Voor de oversteek van de Groesbeekseweg (na het smerige klimmetje omhoog en nog voor de tennisbaan) ga je nu linksaf richting het bikepark. Het bikepark is erg leuk gemaakt! Twee keer de blauwe afdaling gedaan, zwart bewaren we voor een volgende keer.

Na het bikepark moet je een stukje omhoog via de Groesbeekseweg en daarna zijn er nieuwe singletracks (+ wat stukjes oud) tot je onderaan de klim naar het Jachtslot bent. De tracks moeten nog wat inklinken, er zaten wat mulle stukken in maar wat een tof stukje is dit geworden! Je rijd zelfs langs een afgrond met een scherpe switchback. Waar vind je dat nou in NL!!! (Oké, misschien wel ergens in Limburg :wink: ). Het is wel echt langs het randje van het bos. Op één punt zelfs zo dicht langs de rand dat mijn stuur nog maar nauwelijks tussen een boom en het hek door paste (niet fietsend in ieder geval).
Ik snap alleen niet waarom de klim naar het Jachtslot eruit is. Nu moet je over de drukke weg tot je linksaf de Bisseltsebaan weer op kan. Is dit misschien tijdelijk en komt hier ook nog een singletrack? Je kunt hier beter langs het Jachtslot blijven rijden. Ook asfalt maar tenminste niet druk. En bij het Jachtslot/Natuurwinkel kun je (straks) weer iets lekkers te drinken halen.
Super om te lezen, we gaan het hopelijk morgen zien....ERG veel zin in na t lezen van jou ervaring! :-D :-q
En de klim bij 't jachtslot was ik al wel van plan te blijven fietsen, want voorheen heb ik als afwisseling al eens vaker over weg gereden ( toen het nog gewoon de oude rode route was....) ...en ja meestal druk...en vaak rijden de auto's er ook hard.... :wink:
HONDA CRF 450R RULES!
Gebruikersavatar
bianchi5555
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 12:16
Mijn mountainbike: 26 inch en 29 inch

Toch niet iemand van hier hopelijk?

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ishandelde
Regards Luke

Love to drive 26 inch, love to run, love old skool
but now also 29inch :)
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

bianchi5555 schreef: ma 29 maart 2021, 10:44 Toch niet iemand van hier hopelijk?

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ishandelde
Lekker goed bezig voor het imago van de mountainbikers... not.

Rond deze locatie loopt wel de groene mtb route wat dan weer niet in het nieuwsbericht staat... tevens is er een deel het pad stuk.
Plaats reactie