Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Revox schreef: ma 28 oktober 2019, 21:08
Wout024 schreef: zo 27 oktober 2019, 11:18 Ik reed afgelopen week een paar nieuwe stukken bij het Afrika museum. Worden die nog wat egaler zoals bv in Horst?
Er zijn inderdaad een aantal delen die waarschijnlijk nog een keer na worden gelopen. Zo zal de klim langs de looie piep ook nog aangepakt worden en veranderen in een afdaling.


Verder is het eerste deel van traumapad weer geopend. De vraag blijft wel om het tweede deel wat nu nog afgewerkt moet worden te ontzien. We snappen dat als je dit nieuwe stuk ziet dat je er volle bak overheen wil, echter ligt veel van het zand nog los waardoor je eigenlijk alles weer de vernieling in rijdt, wat weer als resultaat heeft dat wij weer meer werk hebben jammer genoeg. Nog even geduld en een Nijmeegse Harry Slinger wordt waarheid! :-q

Zal kijken of ik morgen even wat foto's of een filmpje kan schieten :-D
Foto’s en filmpjes zouden ZEER wenselijk zijn! :-q
Revox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 10:59

Roy1980 schreef: ma 28 oktober 2019, 23:33
Revox schreef: ma 28 oktober 2019, 21:08

Er zijn inderdaad een aantal delen die waarschijnlijk nog een keer na worden gelopen. Zo zal de klim langs de looie piep ook nog aangepakt worden en veranderen in een afdaling.


Verder is het eerste deel van traumapad weer geopend. De vraag blijft wel om het tweede deel wat nu nog afgewerkt moet worden te ontzien. We snappen dat als je dit nieuwe stuk ziet dat je er volle bak overheen wil, echter ligt veel van het zand nog los waardoor je eigenlijk alles weer de vernieling in rijdt, wat weer als resultaat heeft dat wij weer meer werk hebben jammer genoeg. Nog even geduld en een Nijmeegse Harry Slinger wordt waarheid! :-q

Zal kijken of ik morgen even wat foto's of een filmpje kan schieten :-D
Foto’s en filmpjes zouden ZEER wenselijk zijn! :-q

Inmiddels is er ook een algemene FB pagina voor het MTB routenetwerk Rijk van Nijmegen. Hierop wordt de stand van zaken bijgehouden en zullen er waarschijnlijk evenementen die ten goede komen aan de routes aangegeven worden.

Hoe meer likes en dergelijke hoe meer reclame des te groter de aanwas van vrijwilligers en dus des te sneller is alles klaar :-q

https://www.facebook.com/MTB-routenetwe ... 280751786/
Revox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 10:59

Bij deze wat foto's van het nieuwe Traumapad in wording (voornamelijk het laatste deel), mocht je nu ook zin hebben om mee te helpen, meld je dan aan bij de vrijwilligersgroep:

https://www.facebook.com/groups/1319108 ... tion=group

Ondanks dat het eerste deel van het Traumapad alweer vrij is gegeven blijft ook hier uitdrukkelijk de vraag om bordjes en afzetlinten niet te negeren, de nieuwe tracks wachten op regen (veel los zand nu) en afwerking. Nu rijden betekent jammer genoeg extra werk, waardoor het alleen maar langer duurt voordat iedereen weer helemaal los kan. :-q

Het zal duidelijk aangegeven worden als de nieuwe tracks bereden mogen worden!

Wil je wat actiever op de hoogte gehouden worden, of meer foto's willen zien like dan de pagina van MTB routenetwerk Rijk van Nijmegen :-q :

https://www.facebook.com/MTB-routenetwe ... 280751786/

Vele handjes maken licht werk zullen we maar zeggen! Dus een paar extra handen is nooit mis!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Dat ziet er veel belovend uit. Welke delen zijn hier gefotografeerd?

Wat zijn bijvoorbeeld de plannen met het stuk door de geul? Of de drop ergens halverwege (als je rechts aanhoud)?
Revox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 10:59

Chemini schreef: di 29 oktober 2019, 22:34 Dat ziet er veel belovend uit. Welke delen zijn hier gefotografeerd?

Wat zijn bijvoorbeeld de plannen met het stuk door de geul? Of de drop ergens halverwege (als je rechts aanhoud)?
Dit is de nieuwe 'geul' (de eerste 3 foto's) plus een stuk extra waar je voorheen het grote pad alweer opdraaide. Er komen meer foto's op de FB pagina, wordt onhandig om hier 25 foto's te delen ;)

Het gedeelte met de drop is inmiddels aangepakt en alweer geopend, er ligt daar nu een lus extra in, waardoor je eigenlijk om de drop heen gestuurd wordt om er vervolgens 'dwars' overheen te rijden, maar dat kan je natuurlijk zelf gaan bekijiken ;)
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Bedankt voor de update, ik zie ze inderdaad op facebook verschijnen.

Ik ben pas in december weer in het land om het te testen maar tegen die tijd zal alles vast al mooi ingereden zijn :wink:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Waarom heet dat pad eigenlijk het traumapad?
mtbbart
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 13 januari 2012, 01:08

NimmA-line ?
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Is dit het pad vanaf vanaf de Nijmeegsebaan naar de Biesseltsebaan?
Ik hoop het niet. Dit was eindelijk een deel met veel wortels, keuzemogelijkheden, techniekdingetjes enz. Is dit nu zo geworden. Dan weet ik dat ik het nu ga mijden. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die het een achteruitgang vind. Flowtrail... :~ :((
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

lightrider schreef: do 31 oktober 2019, 13:23 Is dit het pad vanaf vanaf de Nijmeegsebaan naar de Biesseltsebaan?
Ik hoop het niet. Dit was eindelijk een deel met veel wortels, keuzemogelijkheden, techniekdingetjes enz. Is dit nu zo geworden. Dan weet ik dat ik het nu ga mijden. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die het een achteruitgang vind. Flowtrail... :~ :((
Eerst nog even afwachten hoe de realiteit is, maar ik mis de losliggende meuk in die geul nu al inderdaad :)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

uit ervaring kan ik zeggen dat het voor route-bouwers en vrijwilligers bijzonder demotiverend is wanneer op basis van een paar foto's op een enorm lange route mensen gaan roepen dat het vroeger beter was en ze de stukken gaan mijden.
Wacht eens af tot iets open is EN een jaartje is bereden. Pas dan krijgt zo'n pad een beetje z'n permanente vorm, klinken delen in, komen wortels weer wat naar het oppervlak terug enz. Dat kun je niet bouwen, dat heeft tijd nodig.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Ach ja; soms vinden mensen andere dingen leuker. Ik heb meegeholpen aan de nieuwe stukken bij Doorwerth en Heveadorp en ik vind dat - ondanks dat dit ook flowtrail is - daar een verbetering. Als iemand dat een achteruitgang vind ten opzichte van wat het was; jammer dan.
Het traumapad is/was één van de leukere stukken (vind ik) van de oude route. Als dit nu veranderd is in flowtrail waar al dan niet een stukje wortel naar boven komt drijven over een jaar, dan vind ik dat jammer. Ik snap waarom dit zo gebeurd, en blijf het jammer vinden.

N.B. Ik ben erg blij met de ontploffing van het aanbod aan routes in de regio - flowtrail of niet. Gelukkig blijven er landeigenaren die vrij fietsen toestaan, dus variatie aanbrengen ben je ook zelf verantwoordelijk voor.
Plus: ik heb inderdaad geen idee hoe traumapad 2.0 aan gaat voelen; ben erg benieuwd :D
Roads? Where we're going, we don't need roads.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

lightrider schreef: do 31 oktober 2019, 13:23 Is dit het pad vanaf vanaf de Nijmeegsebaan naar de Biesseltsebaan?
Ik hoop het niet. Dit was eindelijk een deel met veel wortels, keuzemogelijkheden, techniekdingetjes enz. Is dit nu zo geworden. Dan weet ik dat ik het nu ga mijden. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die het een achteruitgang vind. Flowtrail... :~ :((
Dacht hetzelfde maar durfde het nog niet te zeggen voordat ik er in het echt geweest ben, volgens mij is dit het stukje nieuwe trail na het traumapad en dat is dan echt wel een leuke aanvulling.
ik hoop dat ze het traumapad zelf nog wel enigszins hebben behouden en niet hebben omgebouwd tot een flowtrail.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Ik wil zeker niet de vrijwilligers demotiveren. Ik geef ook duidelijk aan dat het niet mijn ding is. Ik heb al enige ervaring op MTB gebied. Ook al enige jaren... Was vroeger alles beter? Nee, dat niet. Echter flowtrails met weinig tot geen wortels waarbij je al een ideale lijn kan volgen is gewoon niet mijn ding. Wat ik zie en merk aan veel mensen die ik nog spreek over het mountainbiken is dat de meeste mensen die echt geweldig vinden. Prima. Inmiddels heb ik al andere hobby's. Zelf heb ik ook de nodige ervaring met het aanleggen van routes maar ook daar ben ik mee gestopt omdat het niet meer "mijn" routes zijn die gewenst worden. Prima. Ik vermaak mij wel op de routes met mijn CX. Ieder zijn ding.
Ik heb veel respect voor de vrijwilligers en erg bewonderenswaardig dat zij hun tijd hier in steken. Keep up the good work. Echter mag ik dacht ik wel mijn mening geven...
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Paar pagina’s teruggelezen maar ik kan hier niks over vinden; mag er buiten de route nog gefietst worden in de gebieden waar het tot nu toe gedoogd werd/leek te worden?
Plaats reactie