Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

lightrider schreef: do 31 oktober 2019, 19:06 Ik wil zeker niet de vrijwilligers demotiveren. Ik geef ook duidelijk aan dat het niet mijn ding is. Ik heb al enige ervaring op MTB gebied. Ook al enige jaren... Was vroeger alles beter? Nee, dat niet. Echter flowtrails met weinig tot geen wortels waarbij je al een ideale lijn kan volgen is gewoon niet mijn ding. Wat ik zie en merk aan veel mensen die ik nog spreek over het mountainbiken is dat de meeste mensen die echt geweldig vinden. Prima. Inmiddels heb ik al andere hobby's. Zelf heb ik ook de nodige ervaring met het aanleggen van routes maar ook daar ben ik mee gestopt omdat het niet meer "mijn" routes zijn die gewenst worden. Prima. Ik vermaak mij wel op de routes met mijn CX. Ieder zijn ding.
Ik heb veel respect voor de vrijwilligers en erg bewonderenswaardig dat zij hun tijd hier in steken. Keep up the good work. Echter mag ik dacht ik wel mijn mening geven...
🙏
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Ik ben vandaag naar het nieuwe traumapad/Harry Slinger gewandeld. Wow, dat ziet er geweldig uit. Kan niet wachten om het te proberen. Chapeau voor de bouwers! Het viel mij helaas wel op hoe ontzettend veel biker er al over het nieuwe pad hebben gereden (aan de sporen te zien). Sterker nog, toen ik er was heb ik er zeker 10 mensen al overheen zien fietsen. Ik zag dat er bovenaan veel boomstammetjes dwars over het pad waren gelegd, maar blijkbaar trekken velen zich daar niets van aan. Hebben de bouwers die stammetjes neergelegd? Wellicht is het een idee om er bordjes of afzetlinten te plaatsen, zodat duidelijk is dat er nog niet gereden moet worden.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Citaat uit de Facebook vrijwilligersgroep; "Traumapad 2.0 is nog niet helemaal klaar, maar wat er ligt is vrij om te berijden."
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Johnny Hoogmoed schreef: za 2 november 2019, 19:45 Citaat uit de Facebook vrijwilligersgroep; "Traumapad 2.0 is nog niet helemaal klaar, maar wat er ligt is vrij om te berijden."
Maar dit lees ik hier op de vorige pagina: “Ondanks dat het eerste deel van het Traumapad alweer vrij is gegeven blijft ook hier uitdrukkelijk de vraag om bordjes en afzetlinten niet te negeren, de nieuwe tracks wachten op regen (veel los zand nu) en afwerking. Nu rijden betekent jammer genoeg extra werk, waardoor het alleen maar langer duurt voordat iedereen weer helemaal los kan. :-q

Het zal duidelijk aangegeven worden als de nieuwe tracks bereden mogen worden!”

Volgens mij is er dus nog wat verwarring. Ik zag wel boomstammetjes liggen maar geen bordjes en afzetlinten. Ik bem vandaag wel niet tot helemaal bovenaan het eerste deel van het traumapad gelopen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Lintjes en bordjes worden gewoon weggehaald en weggefli...rt elders in het bos. Gebeurt helaas echt. Ikke ikke moet nu fietsen .. :-{ : :evil:

Snap het echt niet. Is het nu zo moeilijk nog even te wachten?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Roy1980 schreef: za 2 november 2019, 20:03Maar dit lees ik hier op de vorige pagina:.
Dat kan. Tegelijkertijd is mijn quote gedateerd van gistermiddag en afkomstig van Dinand Kleijbeuker (één van de 4 coördinatoren van het hele gebeuren).
Doe ermee wat je wil :wink:
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Heb er vandaag veel mensen zien fietsen daar. :~
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ik moet zeggen dat ik een beetje sceptisch was over een "nieuwe" route in mijn thuisrondje. Echter mag ik mijn mening bijstellen. Ik heb gister rood/groen gereden en her en der wat toevoegingen naast de route gezien, op plekken waar dit ging gelijk even geprobeerd en dat viel niet tegen. Het traumapad 2.0 lijkt ook de goede kant op te gaan.
Al met al een voorzichtige hulde van mijn kant aan de vrijwilligers tot nu toe. :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Rilson schreef: ma 11 november 2019, 15:39 Ik moet zeggen dat ik een beetje sceptisch was over een "nieuwe" route in mijn thuisrondje. Echter mag ik mijn mening bijstellen. Ik heb gister rood/groen gereden en her en der wat toevoegingen naast de route gezien, op plekken waar dit ging gelijk even geprobeerd en dat viel niet tegen. Het traumapad 2.0 lijkt ook de goede kant op te gaan.
Al met al een voorzichtige hulde van mijn kant aan de vrijwilligers tot nu toe. :-q
Goed om te horen! En dat terwijl wij zelf allerminst tevreden zijn met een aantal delen van met name de route rondom de But. Het is duidelijk dat wij en onze kraanmachinist in een leercurve zitten. De eerste verbeteringen worden al gepland.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Ik heb me ook al vermaakt op de nieuwe traumapad en het nieuwe stuk in de afdaling langs de maldensebaan. Je ziet ook nu het wat natter wordt dat het oude stuk traumapad helemaal aan gort wordt gereden. Misschien kan daar de afwatering misschien nog wat verbetert worden? Ook het stuk langs de looie pijp klim was 2 weken geleden bijna niet omhoog te fietsen zo glad was het (of ik had de verkeerde banden). Afgelopen zaterdag was het weer wat droger in ieder geval.
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

JohanGTT schreef: di 12 november 2019, 22:13 Je ziet ook nu het wat natter wordt dat het oude stuk traumapad helemaal aan gort wordt gereden. Misschien kan daar de afwatering misschien nog wat verbetert worden?
Staat op de planning. De nieuwe delen van het traumapad zijn door de kraanmachinist van de route-ontwerper gegraven. Deze had op dat moment niet de tijd om dit minder kritische deel te doen. Onze eigen kraan machinist zal dit oppakken.
JohanGTT schreef: di 12 november 2019, 22:13 Ook het stuk langs de looie pijp klim was 2 weken geleden bijna niet omhoog te fietsen zo glad was het (of ik had de verkeerde banden).
De looie pijp gaat binnenkort op de schop. Het huidige ontwerp moet aangepast worden om confrontaties met mede bosgebruikers in de afdaling te voorkomen
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

shamensink schreef: wo 13 november 2019, 17:57 Het huidige ontwerp moet aangepast worden om confrontaties met mede bosgebruikers in de afdaling te voorkomen
Een bordje "Verboden voor wandelaars" voldoet toch gewoon? :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

shamensink schreef: di 12 november 2019, 09:39
Goed om te horen! En dat terwijl wij zelf allerminst tevreden zijn met een aantal delen van met name de route rondom de But. Het is duidelijk dat wij en onze kraanmachinist in een leercurve zitten. De eerste verbeteringen worden al gepland.
Grappig dat je dat zegt; dat was mij ook al opgevallen dat het stukje bij de But een 'andere' flow heeft (heb een tijdje zitten dubben wat de rijrichting was :roll: ). Hoe dan ook hulde voor jullie effort! Voor alle twijfelaars: het wordt echt een verbetering!

Als local (lees; ik woon een paar honderd meter van de But) wil ik wel eens komen helpen, maar ben FB loos. Is er een andere mogelijkheid om op de hoogte te blijven waar jullie bezig zijn?
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Afgelopen zondag weer eens de huidige routes Nijmegen / Groesbeek gefietst en her en der de nieuwe tracks zien liggen (en af en toe ook uitgetest). Nieuwe traumapad was goed bevallen!

Wel even een andere vraag. Als ik naar de interactieve kaart op de site van mtb-rijkvannijmegen kijk, valt mij op dat er geen werkzaamheden zijn aan de huidige mtb-routes ten westen van de spoorlijn Nijmegen - Cuijk. Betekent dat de routedelen rondom het zweefvliegveld en Heumensoord blijven zoals deze zijn, of komen deze helemaal te verdwijnen? Dat laatste zou op zich niet zo'n probleem zijn, aangezien dat toch niet een heel spannend stuk is om te fietsen, met lange rechte bospaden en zelfs een stuk over een fietspad. Alleen rondom Heumensoord zitten nog wel een paar leuke stukjes (segmenten Dassenburcht).

Indien dit deel van de huidige route komt te verdwijnen, wat gaat dan een ideale startplaats zijn? Wij parkeren altijd op de Scheidingsweg en vanaf daar ben je zo op de route.
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Aapjes schreef: vr 15 november 2019, 00:16
Als local (lees; ik woon een paar honderd meter van de But) wil ik wel eens komen helpen, maar ben FB loos. Is er een andere mogelijkheid om op de hoogte te blijven waar jullie bezig zijn?
Daar wordt aan gewerkt
Plaats reactie