Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

e.l.vis schreef: di 26 november 2019, 12:11
Oke! Is het dan niet een idee om wat al klaar is toch de rijrichting aan te geven? Nu fietst iedereen maar wat heb ik het idee. Of je moet de kaart ( die hieronder staat....) goed goed bekijken voordat je gaat fietsen....maar of iedereen dat doet vraag ik mij af.
Helaas mogen wij de route nog niet uitpijlen van de terreinbeheerders, omdat het convenant over o.a. onderhoud en aansprakelijkheid nog niet definitief is. Zelfs de juiste rijrichting aangeven suggereert al een route. Nu zijn de nieuw aangelegde paadjes ‘gewoon paadjes in het bos’ waar men inderdaad maar wat kan fietsen. Nog even geduld dus.

Of... meld jezelf aan als vrijwilliger en kom helpen met de aanleg. Het geeft echt voldoening om later over je zelfgemaakte paden te biken, het is een halve core-training en je leert als eerste de nieuwe route kennen.
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Heeft iemand de nieuwe stukjes al gereden en geregistreerd met Strava?
Ik ga dit weekend met de familie naar Berg en Dal. En zou graag de rode route rijden. Natuurlijk is het dan leuk om ook de nieuwe stukjes te rijden.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bjlevi schreef: wo 27 november 2019, 10:44 Heeft iemand de nieuwe stukjes al gereden en geregistreerd met Strava?
Ik ga dit weekend met de familie naar Berg en Dal. En zou graag de rode route rijden. Natuurlijk is het dan leuk om ook de nieuwe stukjes te rijden.
Je volgt gewoon niet de bordjes :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Ik zag gisteren dat er al weer flink wat verbeteringen gemaakt zijn op het nieuwe stuk bij de lode pijp. De nieuwe route gaat hier geloof ik nu de andere kant op. Ben wel benieuwd hoe dit dan op de rest aangesloten wordt zonder dat er dan gekruist moet worden. Ook staan er al wat paaltjes zonder bordjes in dit stuk.

Helaas met de regen en de pedaleurs tocht en de ceberus cross hebben de diverse nieuwe afdalingen toch wel wat te lijden gehad. Bij het trauma pad is het bovenin nog erg goed, maar je ziet in het begin van het tweede deel dat daar erg veel modder ingereden wordt van het tussen stuk. Het zou goed zijn om dat blubber tussen stuk in de winter af te sluiten, nu gaan veel fietsers ook al van het pad af naar het brede pad toe.

Nijmegen is voor het grootste deel nu eenmaal een zomer route. In de winter kunnnen eigelijk alleen stukken bij mookerheide/mookerschans intensief bereden worden.
Laatst gewijzigd door JohanGTT op ma 23 december 2019, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tja, het is een zomer sport hè? Maar de reetfietsers begrijpen dat niet. Rijden in de winter prima natuurlijk. Maar sla de stukken die dat niet kunnen hebben over. Des te sneller ligt het er in het voorjaar weer goed bij.
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Leuk ook al die veldtoertochten over de nieuwe stukken heen.
Het lijkt wel alsof die organisatoren gewoon overal schijt aan hebben.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Lijkt? Na mij de zondvloed en geld in de kas.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Er zal als “atb veldtoertocht” organisatie toch wel vooraf zijn overlegd met de trailcrew? Anders inderdaad erg egoistisch en vanaf volgend jaar dus in de winter lekker dichtspijkeren.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Geen idee hoe het bij Nijmegen geregeld is. Maar aan deze kant van het land ken ik twee routes waar de ene club de boel netjes onderhoud, en de andere er lekker toertochten organiseert. :~ Nu weet ik wel dat door één club iets wordt afgedragen in de vorm van sponsoring, maar dat gebeurt ook niet overal. Maar dan nog tochtje prima, maar hou dat als de route het kan hebben. Dat zal dus bij de één prima in de winter gaan, maar bij een ander beter in het voorjaar, zomer, of herfst. En als het niet de beherende club was die het organiseerde is het wel zo netjes om een deel af te dragen voor het onderhoud, en/of komen helpen om het weer "strak" te trekken.
◼︎ Go round the outside.
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Ik zag gisteren dat er al weer flink wat verbeteringen gemaakt zijn op het nieuwe stuk bij de lode pijp. De nieuwe route gaat hier geloof ik nu de andere kant op. Ben wel benieuwd hoe dit dan op de rest aangesloten wordt zonder dat er dan gekruist moet worden. Ook staan er al wat paaltjes zonder bordjes in dit stuk.
Eerder deze week is de nieuwe singletrail klim op de looie piep inderdaad omgebouwd tot afdaling. In het eerdere ontwerp zorgde de afdaling over het brede pad van de looie piep voor een potentieel gevaarlijke situatie onderaan de afdaling. Dit is opgelost door de klim om te bouwen tot afdaling. Hoe een en ander op elkaar aangesloten gaat worden, zal duidelijk worden zodra de pijlen op de paaltjes komen. Maar wees gerust, geen gekruis.
Er zal als “atb veldtoertocht” organisatie toch wel vooraf zijn overlegd met de trailcrew? Anders inderdaad erg egoistisch en vanaf volgend jaar dus in de winter lekker dichtspijkeren.
Er vindt inderdaad wel degelijk overleg plaats tussen de organisatoren van de toertochten en de trailcrew. Daarnaast wordt voor iedere deelnemer €1 afgedragen aan de stichting t.b.v. onderhoud aan de paden (dit gebeurd al jaren zo overigens).
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

shamensink schreef: zo 22 december 2019, 17:27 Er vindt inderdaad wel degelijk overleg plaats tussen de organisatoren van de toertochten en de trailcrew. Daarnaast wordt voor iedere deelnemer €1 afgedragen aan de stichting t.b.v. onderhoud aan de paden (dit gebeurd al jaren zo overigens).
Kijk, netjes. :-q Ik wacht tot het voorjaar om weer eens te komen buurten. (er van uitgaande dat het nu ook wel van de natte is bij jullie)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Inderdaad netjes opgelost zo. Al blijf ik mij verbazen over al die toertochten in deze periode. Is toch ook geen lol aan nu?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef: zo 22 december 2019, 17:43 Inderdaad netjes opgelost zo. Al blijf ik mij verbazen over al die toertochten in deze periode. Is toch ook geen lol aan nu?
Die worden al 50 jaar in de winter gehouden, dus blijkbaar zijn ze best lollig :bier:


Jaren '90 er ook heel veel gereden, begin '00 wat selectiever. Tot ik een keer in noodweer onderweg was naar een toertocht en er iets 'knapte'. Daar in de kantine nog een bak koffie gedronken en weer naar huis gegaan. Zal 1 van de laatste keren zijn geweest dat ik nog een tocht gereden heb.

Nu staat een paar jaar geleden Nunspeet me nog bij, november en 20 graden. Dat waren betere tijden :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Is er al een idee wanneer de eerste rondjes te rijden zijn?
Ik gok zo rond 15 maart als het broedseizoen begint of gaan ze dat niet redden.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

funride schreef: ma 23 december 2019, 18:14 Is er al een idee wanneer de eerste rondjes te rijden zijn?
Ik gok zo rond 15 maart als het broedseizoen begint of gaan ze dat niet redden.
We doen ons best om de eerste twee routes zo snel mogelijk gereed te hebben. Maar zelfs dan zijn we nog afhankelijk van wanneer alle partijen overeenstemming bereiken over het onderhoud- en aansprakelijkheid convenant. Zonder dit convenant mogen we de routes echt niet officieel in gebruik nemen.
Plaats reactie