Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Lars TB schreef: ma 18 oktober 2021, 20:50 Lag gisteren opeens een 'dubbel' in de glooiende afdaling een eind voor het Afrika-Museum
Laatste stuk van westermeerwijk? Goed dat je het meldt hier. De site/fb/insta van de route beheerders zegt er niets over.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

JohanGTT schreef: di 19 oktober 2021, 10:50
Lars TB schreef: ma 18 oktober 2021, 20:50 Lag gisteren opeens een 'dubbel' in de glooiende afdaling een eind voor het Afrika-Museum
Laatste stuk van westermeerwijk? Goed dat je het meldt hier. De site/fb/insta van de route beheerders zegt er niets over.
Ja, inderdaad dat stuk dat tegen de Westermeerwijk aan ligt, maar niet die laatste kuil voor je het asfalt op draait, maar in het glooiende, flowende stuk daarvoor, vlak voor die grotere sprong als je rechts blijft.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

kermit schreef: di 19 oktober 2021, 09:22 Dat ding viel me zondag ook al op ja, kan tricky worden als je er door verrast wordt.
Als niet-springer net effe te snel aan komen rijden en je land zo -onbedoeld- op het tweede bultje... :tong
Er wordt morgen een waarschuwingsbord bij geplaatst.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

shamensink schreef: di 19 oktober 2021, 15:44
kermit schreef: di 19 oktober 2021, 09:22 Dat ding viel me zondag ook al op ja, kan tricky worden als je er door verrast wordt.
Als niet-springer net effe te snel aan komen rijden en je land zo -onbedoeld- op het tweede bultje... :tong
Er wordt morgen een waarschuwingsbord bij geplaatst.
Het bordje staat er!
Afbeelding
En er is nog meer goed nieuws te melden over de rode lus….
Twee ‘altijd natte plekken’ zijn aangepakt. Als je weer was afgedaald na de klim langs het open veldje (waar de EOD nog wel eens een bom onschadelijk maakt) de tafelberg heet het geloof ik, is die enorme plas van het formaat zwembad weggehaald. En even verderop, voor je weer bij de postweg uitkomt is het natte stuk ook grotendeels opgevuld zodat je nu weer gewoon het pad kunt volgen. :-q
Laatst gewijzigd door Pbro op wo 20 oktober 2021, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Be Nice, Say Hi!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Pbro schreef: wo 20 oktober 2021, 16:14
Twee ‘altijd natte plekken’ zijn aangepakt. Als je weer was afgedaald na de klim langs het open veldje (waar de EOD nog wel eens een bom onschadelijk maakt) de tafelberg heet het geloof ik, is die enorme plas van het formaat zwembad weggehaald. En even verderop, voor je weer bij de postweg uitkomt is het natte stuk ook grotendeels opgevuld zodat je nu weer gewoon het pad kunt volgen. :-q
:-q dat zal zeker in het komende seizoen ervoor zorgen dat men geen alternatieve droge wegen eromheen gaat zoeken waardoor de modderpoelen alleen maar groter worden.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Azurri schreef: wo 20 oktober 2021, 16:51
Pbro schreef: wo 20 oktober 2021, 16:14
Twee ‘altijd natte plekken’ zijn aangepakt. Als je weer was afgedaald na de klim langs het open veldje (waar de EOD nog wel eens een bom onschadelijk maakt) de tafelberg heet het geloof ik, is die enorme plas van het formaat zwembad weggehaald. En even verderop, voor je weer bij de postweg uitkomt is het natte stuk ook grotendeels opgevuld zodat je nu weer gewoon het pad kunt volgen. :-q
:-q dat zal zeker in het komende seizoen ervoor zorgen dat men geen alternatieve droge wegen eromheen gaat zoeken waardoor de modderpoelen alleen maar groter worden.
Zeker! Er waren daar al creatieve paadjes door de bosjes ontstaan. :lol: Het was nog vroeg in de middag en het was echt net klaar (ik heb de heren nog even heel vriendelijk bedankt voor het werk!), dus misschien zijn ze nog even doorgereden naar die andere plas, onderaan de switchback afdaling bij de But. Dat zou helemaal perfect zijn!
Be Nice, Say Hi!
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Pbro schreef: wo 20 oktober 2021, 17:49
Azurri schreef: wo 20 oktober 2021, 16:51
:-q dat zal zeker in het komende seizoen ervoor zorgen dat men geen alternatieve droge wegen eromheen gaat zoeken waardoor de modderpoelen alleen maar groter worden.
Zeker! Er waren daar al creatieve paadjes door de bosjes ontstaan. :lol: Het was nog vroeg in de middag en het was echt net klaar (ik heb de heren nog even heel vriendelijk bedankt voor het werk!), dus misschien zijn ze nog even doorgereden naar die andere plas, onderaan de switchback afdaling bij de But. Dat zou helemaal perfect zijn!
Bij de looie pijp omlaag daar is het ook weer netjes. De Rode route is dit jaar nog niet zo netjes geweest als toen ik er net overheen ging. Helaas kreeg ik, net op het einde, wel een storbui om mijn kop. Nu hopen dat het niet te veel gaat regenen de komende dagen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Pbro schreef: wo 20 oktober 2021, 16:14Het bordje staat er!
Afbeelding
Is dat het meest idiot-proof bordje wanneer het klaarblijkelijk om een double gaat, of zou een gap jump bordje (ergo er zijn consequenties) meer op z'n plaats zijn?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

cheeta schreef: wo 20 oktober 2021, 18:53
Pbro schreef: wo 20 oktober 2021, 16:14Het bordje staat er!
Afbeelding
Is dat het meest idiot-proof bordje wanneer het klaarblijkelijk om een double gaat, of zou een gap jump bordje (ergo er zijn consequenties) meer op z'n plaats zijn?
Als je ziet wat (en hoe) er allemaal op de trails rondrijdt is niks idiot-proof genoeg.🤣
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

cheeta schreef: wo 20 oktober 2021, 18:53
Pbro schreef: wo 20 oktober 2021, 16:14Het bordje staat er!
Afbeelding
Is dat het meest idiot-proof bordje wanneer het klaarblijkelijk om een double gaat, of zou een gap jump bordje (ergo er zijn consequenties) meer op z'n plaats zijn?
Ik fietste er vandaag zo snel langs, dat ik alleen een driehoekje zag.

Ik vind zo’n bordje trouwens best betuttelend, keertje op je bek gaan is nooit verkeerd.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Vandaag weer rood en stuk paars gedaan.
Hulde voor de route onderhouders👍
Alle plassen zijn weg. De routes lagen er prachtig bij.
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

bas r schreef: wo 20 oktober 2021, 21:08
cheeta schreef: wo 20 oktober 2021, 18:53
Is dat het meest idiot-proof bordje wanneer het klaarblijkelijk om een double gaat, of zou een gap jump bordje (ergo er zijn consequenties) meer op z'n plaats zijn?
Ik fietste er vandaag zo snel langs, dat ik alleen een driehoekje zag.

Ik vind zo’n bordje trouwens best betuttelend, keertje op je bek gaan is nooit verkeerd.
Is het de regen of zijn de 'jumps' met een schep gedecimeerd? Was weinig van over vandaag.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Aan dat stuk werd afgelopen woensdagmiddag gewerkt. Ik denk dus dat ze weggehaald zijn. Waarschijnlijk te veel klachten (niet zondagsrijder proof).
Laatst gewijzigd door JohanGTT op ma 1 november 2021, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

JohanGTT schreef: zo 31 oktober 2021, 19:17 Aan dat stuk werd afgelopen woensdagmiddag gewerkt. Waarschijnlijk te veel klachten (niet zondagsrijder proof).
Aannames
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

JohanGTT schreef: zo 31 oktober 2021, 19:17 Aan dat stuk werd afgelopen woensdagmiddag gewerkt. Waarschijnlijk te veel klachten (niet zondagsrijder proof).
O, om ze te 'beleven' moeten we dus door de week gaan fietsen?🤣
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie