Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Lars TB schreef: wo 11 november 2020, 22:41 En ik denk dat als je een serieuze natuurbeschermer bent
Maar dat zijn deze mensen niet. Als ze eenmaal uitgeprocedeerd zijn tegen mountainbikers (en gemeente/provincie/SBB die met 'de vijand' heulen) dan vinden ze een andere gebruikersgroep die niet in hun visie past. Uiteindelijk zijn alle mogelijkheden ook daar vervlogen en dan gaan de stichtingen voor amateur-ecologie tenslotte elkaar te lijf. Het is te kansloos voor woorden. Als die mensen hun tijd en energie eens in iets positiefs zouden stoppen...

Ook echt in en in Nederlands. Totale hysterie over een mountainbikeroute, die - al is alles dat men beweert feitelijk waar - een druppel op de gloeiende f*cking plaat is. We hebben wel grotere dingen om ons zorgen over te maken. En dát geeft aan dat het niks met natuurbescherming, en alles met eigen belang heeft te maken.
Stamppot with weaksauce!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

eRicW schreef: wo 11 november 2020, 22:56 En dát geeft aan dat het niks met natuurbescherming, en alles met eigen belang heeft te maken.
Dat was al duidelijk. Alleen hij beleeft de natuur op de juiste manier.


Ik denk dat we er een soort Project-X van moeten maken: met 100.000 man (vrouw, kinderen, de reptielen die ons beheersen) dat stuk bos in en in doodse stilte, schouder aan schouder naar een boom gaan staan staren. Dat er daarna alleen maar een platgetrapt ex-bos overblijft is niet erg, want we hebben de natuur echt beleeft! Helaas mag dat niet vanwege corona... .


:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Ik had het al eens gelezen.
cheeta schreef: wo 11 november 2020, 21:50
1) "Eerlijk gezegd vond ik al die mensenmassa's in de natuur maar niks. Als ik in de natuur ben, kom ik het liefst zo min mogelijk andere mensen tegen."
2) "Ik zoek de stilte op en zet mijn zintuigen wagenwijd open."
3) "Ik stop ook regelmatig even, omdat je dan dingen opvallen die je anders zouden ontgaan."
Alles lijkt erop dat hij het middelpunt is van de wereld en geen rekening houdt met anderen.
(alle andere zaken die je erover kunt zeggen kunnen en zullen tegen mij gebruikt worden)
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Merijn. schreef: wo 11 november 2020, 20:40
Shaggadellick schreef: wo 11 november 2020, 20:28 Ik heb begrepen dat een deel van het paarse route omgeleid is. Gaat het alleen maar om het gedeelte bij het Traumapad, of gaat het om een veel grotere deel? :roll:
Even de site checken en je weet het: https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/nieuws/
Check :-q
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

[qoute]
Alles lijkt erop dat hij het middelpunt is van de wereld en geen rekening houdt met anderen.
(alle andere zaken die je erover kunt zeggen kunnen en zullen tegen mij gebruikt worden)
[/quote]

(Dit is algemene response op de discussie)

Terwijl een aantal publicaties aantonen dat natuurrecreatie met een MTB op aangelegde paden de natuur niet meer verstoren dan paardrijders (ook leuk trouwens) of zelfs wandelaars, verstoren MTBérs misschien wel meer de natuurrecreatie van de laatste twee genoemde (misschien door de hogere gemiddelde snelheid?), ik zie dit vooral (maar eigenlijk ook niet heel regelmatig) terug bij wandelaars (wel of niet op de tracks :-{ ). Echter het verstoren van de recreatie van de mens door een ander type recreant is in principe irrelevant voor de natuur zelf. Het wordt dan een gevalletje: jouw recreatie mag mijn recreatie niet storen. Het artikel in SBB (nr3 Herfst 2020) is voor mij te summier om de geïnterviewde te kunnen leren kennen, en ik probeer niet te snel te zijn in mijn conclusies over de persoon.

Hij is natuurlijk wel gerechtigd zijn meningen te hebben, gezien de hoeveelheid energie die hij stopt in zijn zaak twijfel ik niet aan zijn oprechte overtuiging (en daar kan ik dan nog op bepaalde manier wel respect voor hebben). Hij staat natuurlijk ook vrij om alle legale middelen die hij tot zijn beschikking heeft toe te passen, maar hetzelfde geldt natuurlijk ook voor ons. Laten we ondanks de grote visie verschillen niet meteen de de persoon (ondanks hij dit wel lijkt te doen over andere natuurrecreanten) in zijn volledigheid generaliseren en diskwalificeren.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Blauw is echt leuk!
Lekker drassig en niet te druk vandaag, dus ik kon lekker uit de voeten op de 26" HT. Ik ben benieuwd of er inderdaad nog een alternatief voor het stukje rond het Jachtslot komt, dat zou het helemaal af maken!
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Vandaag voor het eerst blauw gereden. Leuk (wel een beetje druk) maar alleen jammer dat dat weiland stuk bij Klein-Amerika en het asfalt stuk voor het Jachtslot er nog in zit.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

MarcusE schreef: zo 15 november 2020, 14:10 Vandaag voor het eerst blauw gereden. Leuk (wel een beetje druk) maar alleen jammer dat dat weiland stuk bij Klein-Amerika en het asfalt stuk voor het Jachtslot er nog in zit.
Ik ben erg blij dat het weiland er nog in zit - leuk voor de afwisseling. (En het sluit goed aan op de verbinding met het Reichswald.)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Ik moet het beter formuleren. De klim door het weiland is niet zo erg, maar het asfalt er naar toe is wel jammer.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4718
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Johnny Hoogmoed schreef: zo 15 november 2020, 16:21
MarcusE schreef: zo 15 november 2020, 14:10 Vandaag voor het eerst blauw gereden. Leuk (wel een beetje druk) maar alleen jammer dat dat weiland stuk bij Klein-Amerika en het asfalt stuk voor het Jachtslot er nog in zit.
Ik ben erg blij dat het weiland er nog in zit - leuk voor de afwisseling. (En het sluit goed aan op de verbinding met het Reichswald.)
Ga je daar aan het eind linksaf (tussen de weilanden) voor het Reichswald?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja linksaf bij bordje Kiekberg. Stukje is zelfs bewijzerd richting Grafwegen / Reichswald.
Vind het zelf ook een mooi stuk daar met die vergezichten.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

MarcusE schreef: zo 15 november 2020, 16:53 Ik moet het beter formuleren. De klim door het weiland is niet zo erg, maar het asfalt er naar toe is wel jammer.
Ja, eens ;)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Johnny Hoogmoed schreef: zo 15 november 2020, 18:41
MarcusE schreef: zo 15 november 2020, 16:53 Ik moet het beter formuleren. De klim door het weiland is niet zo erg, maar het asfalt er naar toe is wel jammer.
Ja, eens ;)
Ja, zo is het! Het open stuk is juist een mooie afwisseling van het bos en het uitzicht is er prachtig. Ik stop graag bij de glider om daar op het bankje een banaan oid te eten.

Ik vind het wel jammer dat de doorsteek naar het spoorbruggetje er nu uit is (na de afdaling bij het Jachtslot rechts naar boven en dan meteen links). Nu ga je na de afdaling linksaf over het fietspad omlaag om bij het beginpunt van blauw uit te komen.
Be Nice, Say Hi!
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Pbro schreef: zo 15 november 2020, 19:35
Johnny Hoogmoed schreef: zo 15 november 2020, 18:41
Ja, eens ;)
Ja, zo is het! Het open stuk is juist een mooie afwisseling van het bos en het uitzicht is er prachtig. Ik stop graag bij de glider om daar op het bankje een banaan oid te eten.

Ik vind het wel jammer dat de doorsteek naar het spoorbruggetje er nu uit is (na de afdaling bij het Jachtslot rechts naar boven en dan meteen links). Nu ga je na de afdaling linksaf over het fietspad omlaag om bij het beginpunt van blauw uit te komen.
Kwestie van geduld. We hebben nog het een en ander in de pijplijn zitten voor de Mook route, waaronder het aanpassen van het stuk langs het jachtslot
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rode, blauwe en een zwarte lijn in aanbouw las ik elders :-q
Plaats reactie