Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

De race om het nieuwe mtb walhalla van NL te worden is ingezet.
UHR, Zuid Veluwe, Nijmegen.

Goede ontwikkeling, sowieso.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rayb81 schreef: do 19 november 2020, 18:43 De race om het nieuwe mtb walhalla van NL te worden is ingezet.
UHR, Zuid Veluwe, Nijmegen.

Goede ontwikkeling, sowieso.
Laat Zuid Veluwe en Nijmegen maar winnen, kan ik weer rustig op de UHR rijden :-D
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nee joh Sallandse Heuvelrug gaat met de eer strijken. Alleen moeten we zorgen dat Google maps en alle andere routeplanners dat echt wat korter gaan aangeven. :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Om mijn to do-lijstje uit te breiden:
Ik wil op korte termijn Mook eens gaan fietsen (heb Groesbeek en Nijmegen al gedaan). Mijn idee is parkeren bij het zweefvliegveld. Is dit op een droge zaterdagmiddag vanaf circa 14.30uur nog te doen qua plaatsen, of is het dan normaal overvol?
Het idee is dan via de Biesseltsebaan de Maldensbaan op te rijden, en dan waar paars die weg kruist in zuidelijke richting route Groesbeek op te gaan, tot de splitsing naar blauw in de buurt van de Heumensebaan. Is deze goed aangegeven?
Dan verder met blauw tot weer bij de splitsing naar paars, en deze afrijden tot de Maldensebaan en weer naar de auto. Is deze geplande route (dus blauw, en zuidelijk deel van paars) nu een beetje te doen qua modder (dus zo weinig mogelijk 8) )??
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Rayb81 schreef: do 19 november 2020, 18:43 De race om het nieuwe mtb walhalla van NL te worden is ingezet.
UHR, Zuid Veluwe, Nijmegen.

Goede ontwikkeling, sowieso.
UHR is echt nummer één hoor.
Lekker fietsen!
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

drpaul schreef: do 26 november 2020, 21:24 Om mijn to do-lijstje uit te breiden:
Ik wil op korte termijn Mook eens gaan fietsen (heb Groesbeek en Nijmegen al gedaan). Mijn idee is parkeren bij het zweefvliegveld. Is dit op een droge zaterdagmiddag vanaf circa 14.30uur nog te doen qua plaatsen, of is het dan normaal overvol?
Het idee is dan via de Biesseltsebaan de Maldensbaan op te rijden, en dan waar paars die weg kruist in zuidelijke richting route Groesbeek op te gaan, tot de splitsing naar blauw in de buurt van de Heumensebaan. Is deze goed aangegeven?
Dan verder met blauw tot weer bij de splitsing naar paars, en deze afrijden tot de Maldensebaan en weer naar de auto. Is deze geplande route (dus blauw, en zuidelijk deel van paars) nu een beetje te doen qua modder (dus zo weinig mogelijk 8) )??
Goede planning.
Deze route rij ik nu regelmatig. Blauw vanuit paars is goed aangegeven en vice versa ook.
Gisteren viel het nog mee qua modder. Vandaag wel flink geregend en morgen ook.
Denk met name eerste stuk van blauw vanuit paars (over de brug naar links) daar kom je na een stuk een modderpad tegen. Verder hoop ik dat het voor je mee valt.
Qua parkeren kan ik niet veel zeggen. Rij daar altijd op de fiets naar toe.
Veel plezier zaterdag👍
Misschien kom ik je nog tegen 😁
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

drpaul schreef: do 26 november 2020, 21:24 Om mijn to do-lijstje uit te breiden:
Ik wil op korte termijn Mook eens gaan fietsen (heb Groesbeek en Nijmegen al gedaan). Mijn idee is parkeren bij het zweefvliegveld. Is dit op een droge zaterdagmiddag vanaf circa 14.30uur nog te doen qua plaatsen, of is het dan normaal overvol?
...
nu een beetje te doen qua modder (dus zo weinig mogelijk 8) )??
Parkeren is een beetje afhankelijk van het weer denk ik. Het is best wel druk de laatste tijd, al scheelt het misschien wel dat de Zweef-Inn zelf dicht is nu. Anders even terug richting Malden rijden en dan parkeren bij de begraafplaats, dat is maar een klein stukje om en altijd plek. Modder hoort er wel een beetje bij in dit seizoen :wink:
Hou er ook rekening mee dat het nu steeds vroeger donker wordt, niet te laat starten dus!
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Ik hoef zelf nooit te parkeren (lokal)
Maar daar waar de route over de rijlaan gaat en bij het jachtslot zijn altijd plaatsen vrij
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Zozo alweer bezig op de blauwe route :-q wordt een mooie flow trail sectie waar nu een soort fire road met hele kleine jumps ligt. Ofwel die sectie waar drugsdealers hun afval hadden gedumpt. Ik neem aan dat die sectie aansluit op het bike park deel? Ofwel is het bike parkje al klaar? 🤓 Kan niet wachten op het finetunen van de jumps.

On topic vooral de blauwe route lag er top bij. Plakzand paradijs! En een soort mysterieuze mist bij het open deel bij Groesbeek met het uitzicht op het Reichswald.

Alleen die verschrikkelijk saaie groene route nog aanpakken. En dan hebben we +60km top routes en hoef ik niet meer naar amerongen. :D
Thank God i bailed before i hit that tree
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Het parkje is bijna klaar, we zijn bezig met afwerken.
De verwachting is dat de opening over circa een maand is.
Tot die tijd is het niet toegestaan om er gaan rijden. Er zijn toch mensen die zo dom zijn om de verboden toegang borden te negeren en hun fiets over het hek gooien.
Er moeten nog informatie borden over het technisch niveau worden geplaatst en als er nu iemand crashed hebben we echt een probleem.
Het verzoek is dan ook dringend om gewoon netjes te wachten tot de opening :-q
Gear10
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 28 november 2020, 16:51

Gister de rode route gereden, wat een mooi rondje zeg!
Hartelijk dank voor het aanleggen en onderhoud, Geweldig!
Lefty Liteville 301
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Wandelaars ergeren zich blauw aan mountainbikers - https://nos.nl/r/70019

😢
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

JOMTB schreef: wo 2 december 2020, 18:55 Wandelaars ergeren zich blauw aan mountainbikers - https://nos.nl/r/70019

😢
Lekker gekleurd artikel weer, de routes liggen er juist om de wandelaars en fietsers een beetje gescheiden te houden.
Het is alleen nogal druk in het bos sinds corona...maar gewoon een beetje rekening met elkaar houden.
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Altijd fijn dat wandelaars zo tolerant zijn..
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

JOMTB schreef: wo 2 december 2020, 18:55Wandelaars ergeren zich blauw aan mountainbikers - https://nos.nl/r/70019
Da's dan, niet specifiek op Nijmegen betrokken, wederzijds. Je kunt op het moment in het weekend probleemloos een reportage draaien over het weinig sociale gedrag van hordes wandelaars, die alleen op de wereld denken te zijn. Hoef je zelfs geen eens het bos voor in...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie