Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Alleen zijn wandelaars degene die de media opzoeken en doen mtb’ers dat niet... Dus dan krijg je in de media maar 1 kant van het verhaal te horen.
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

awinkel schreef: wo 2 december 2020, 19:32 Altijd fijn dat wandelaars zo tolerant zijn..
Lachen 😊
Thank God i bailed before i hit that tree
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Laatst nog een man met hond die in tegen richting de mtb vaargeul sectie opliep. Hij schrok van de hoge snelheid mtb er en ik schrok van de hond die ik eerst zag. Maar God dank de shimano Saint en 203 mm remschijven. Remmen en groeten. We konden beiden lachen 😊 Mijn ervaringen met mede bos gebruikers is vaak positief. Een vriendelijke groet doet vaak wonderen. En vaart minderen bij de kruisingen natuurlijk :D
Thank God i bailed before i hit that tree
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Ach ja. De meeste wandelaars zijn aardig en groeten idd terug.
Het is met name in het weekend dat het erg druk is.
Maar jammer dat onze mooie sport zo weer in het nieuws komt.
Ook niet echt eerlijk om op een kruising te gaan staan met een MTB pad en dan te mopperen over fietsers.

Laatst wandelde ik in heumensoord met onze kinderen en hoe vaak er niet honden op ze afgerend kwamen. En de meeste baasjes vonden dat wel normaal.
Maar ja. Ergerde me een beetje aan deze mevrouw (met hond) 😖
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Laatst een ouder stel voor me op een pad (bij jongere mensen krijg je vaak wat meer respect), dus ik was al benieuwd wat een van hen zou gaan zeggen als ik wilde passeren.

Dus die man draait zich ineens om en zegt: kom maar hoor, gas erop!
Ik ben vervolgens helemaal verbouwereerd verder gefietst :-q
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Vraagje...
Ik heb a.s. vrijdag een dagje vrij gepland en wil weer 's naar Rijk van Nijmegen of UHR.
Lichte voorkeur deze keer voor Nijmegen omdat ik de nieuwe blauwe route (Mook) nog niet gereden heb.

Maar hoe staat het op het moment met de houtkap op de Groesbeek route?
Ik begreep dat stukken die klaar zijn weer vrijgegeven worden, maar is bijv. het Traumapad weer ''Ready to Race'? :winkie:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Vooral die energiedrankjes.... die fietsers bewust weggooien :~ :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Traumapad is nog niet vrij.
Maar je kan de paarse route op de maldense baan oppakken en dan via de verbindingsroute over het bruggetje naar blauw en zo ook weer terug. Heb je toch een paar pittige (en mi ook de pittigste) klimmetjes te pakken.
Deze route rij ik nu meestal.
Oja en op blauw gebruik ik de verkorte route, zonder lus.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Na het relatief positieve artikel van vorige week over mtbers moest er natuurlijk snel een negatief artikel geschreven worden. Stel je voor dat de stemming omslaat en fietsers ineens als sociale wezens gezien gaan worden. Dat kan niet de bedoeling zijn ... 🤪🙃😢

Hier de link naar het artikel: https://nos.nl/l/2358476
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

JOMTB schreef: wo 2 december 2020, 23:24 Traumapad is nog niet vrij.
Maar je kan de paarse route op de maldense baan oppakken en dan via de verbindingsroute over het bruggetje naar blauw en zo ook weer terug. Heb je toch een paar pittige (en mi ook de pittigste) klimmetjes te pakken.
Deze route rij ik nu meestal.
Oja en op blauw gebruik ik de verkorte route, zonder lus.
Thanx! Jammer van 't Traumapad maar goed, d'r is verder nog genoeg te beleven daar.
Ik parkeer bij 't zweefvliegveld dus pak paars idd op bij de Maldensebaan, na een warming up rondje groen.
Groen > half paars > rood > andere helft paars > blauw > koffie!!! :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Muddy Maus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 9 november 2020, 17:26

Ach er is altijd wel weer een 'Karen' die ergens over moet klagen. Zoals al eerder aangegeven kruisen de paden van wandelaars en fietsers elkaar nauwelijks daar.

Waar ik haar wel gelijk in moet geven is de hoeveelheid rotzooi op de (rode) route. In die 15km kom ik sowieso meerdere bidons tegen. Daar kan ik dan nog wel meeleven want zoiets kan je verliezen zonder dat je het merkt. Maar papiertjes van energy gel e.d. die laat je bewust vallen. En daar kom ik er veel te veel van tegen. Dat is wel een beetje jammer...

(Ik geloof niet dat dat mensen van hier zullen zijn maar dat terzijde)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Muddy Maus schreef: wo 2 december 2020, 23:42 Ach er is altijd wel weer een 'Karen' die ergens over moet klagen. Zoals al eerder aangegeven kruisen de paden van wandelaars en fietsers elkaar nauwelijks daar.

Waar ik haar wel gelijk in moet geven is de hoeveelheid rotzooi op de (rode) route. In die 15km kom ik sowieso meerdere bidons tegen. Daar kan ik dan nog wel meeleven want zoiets kan je verliezen zonder dat je het merkt. Maar papiertjes van energy gel e.d. die laat je bewust vallen. En daar kom ik er veel te veel van tegen. Dat is wel een beetje jammer...

(Ik geloof niet dat dat mensen van hier zullen zijn maar dat terzijde)
Een deel ervan zal ook niet bewust zijn. Je stopt de verpakking achterin je shirt en dat valt er de keer erop uit als je wat anders pakt. Met veel fietsers heb je ook meer onbewuste rotzooi. Als iedereen bij zijn/haar rit de eerste verpakking of bidon die hij/ zij ziet meeneemt, is en blijft het in no time schoon
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

De verhoogde concentratie mannen gehuld in strak lycra en voorzien van oogkleppen en tunnelvisie maakt ook niet veel goed natuurlijk. Het heerst weer tegenwoordig.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

crapforbrains schreef: do 3 december 2020, 00:02 .. strak lycra en voorzien van oogkleppen en tunnelvisie...
Lycra : check, staat me nou eenmaal verdomd goed. :winkie: (maar heb ook een schijthekel aan die 'teamroedels')
Oogkleppen : nope
Tunnelvisie : nope

:-q
Laatst gewijzigd door KTManiac op do 3 december 2020, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

KTManiac schreef: wo 2 december 2020, 23:02 Vraagje...
Ik heb a.s. vrijdag een dagje vrij gepland en wil weer 's naar Rijk van Nijmegen of UHR.
Lichte voorkeur deze keer voor Nijmegen omdat ik de nieuwe blauwe route (Mook) nog niet gereden heb.

Maar hoe staat het op het moment met de houtkap op de Groesbeek route?
Ik begreep dat stukken die klaar zijn weer vrijgegeven worden, maar is bijv. het Traumapad weer ''Ready to Race'? :winkie:
Vandaag paars en blauw gereden, blauw heeft op dit moment behoorlijk veel modder. Ik ga er iig niet meer rijden tot het opgedroogd is.
Plaats reactie