Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Net ff rood en traumapad gedaan.
Heerlijk. Ligt er idd mooi bij. Bijna geen modder.
Lagen wel wat boomstammen op rood, net na de nieuwe vertragende maatregelen.
Waren net te zwaar om weg te tillen.
Heb het dus gemeld.
En het traumapad ligt er echt fantastisch bij.
Heerlijk. Moest oppassen niet overmoedig te worden 😁
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

North_Shore_MTB schreef: za 16 januari 2021, 12:20
Marcel964 schreef: vr 15 januari 2021, 18:38 Vanmiddag ook geweest. Rood ligt er prima bij. Paars onderaan traumapad is verwarrend, daar staat klein bordje omleiding, maar die leidt je weer omhoog en sta je weer bovenaan het traumapad. Trauma nog een keer gedaan en Toen dus toch maar paars verder gevolgd. Dat gaat prima totdat opeens na paar km er een lint gespannen is en er nergens meer een omleidings bordje is. Beetje lopen spoor zoeken en toen toch maar onder het lint door gegaan. Een eind verder kwam ik iemand van de trail-crew tegen, die legde me uit hoe ik moest rijden en dat ie al meerdere voorbij had zien komen met zelfde verwarring. Ze gaan voor morgenvroeg de omleiding verduidelijken.

Op het rode ‘betwiste’ stuk langs het hoofd-wandel pad waren alle rode richting plaatjes verwijderd. :-? Maar ja de trail is zo duidelijk ingesleten zonder bordjes kan een blind paard de route nog volgen. :winkie:
Lol een blind paard. Btw ook veel leuke amazones op paarden waardoor je verblindt raakt met een gevalletje otb maar dat is een andere topic.

Meh. Paardenmeisjes kan je beter met een boog omheen lopen (ervaringsdeskundige hier).

Ik zag best wat nieuwe singletracks liggen bij Blauw. Iemand enig idee wanneer die open gaan?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Miob schreef: za 16 januari 2021, 16:42
North_Shore_MTB schreef: za 16 januari 2021, 12:20

Lol een blind paard. Btw ook veel leuke amazones op paarden waardoor je verblindt raakt met een gevalletje otb maar dat is een andere topic.

Meh. Paardenmeisjes kan je beter met een boog omheen lopen (ervaringsdeskundige hier).

Ik zag best wat nieuwe singletracks liggen bij Blauw. Iemand enig idee wanneer die open gaan?
Stuur ze dan maar door naar mij. Ik heb geen problemen met paardenmeisjes. :D
◼︎ Go round the outside.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Off topic maar vergeleken met paarden is MTBen een (spot)goedkope hobby, aanschaf en vooral onderhoud.
Het tarief van de paardendokter is ook geen vergelijk met de LBS, en je hebt hem vaker nodig dan je lief is.

UItspraak van een Engelse collega: Horses, "the fastest way to turn money into muck" :o

Terug naar fietsen in NIjmegen maar.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Heb je er ervaring mee? Kosten voor de paarden valen hier wel mee op jaarbasis. Geef stiekem meer geld uit aan het mountainbiken. Dieren/vee-arts komt niet zo vaak. Om de paar maanden hoefsmit en dan eten en hooi en vlas voor de stallen. LBS kom ik ook niet vaak. Doe meeste zelf, maar toch waren de kosten hoger dan de paarden ;-) Zo als met alle hobby’s kun je het zelf zo gek maken als je zelf wilt :-q

Binnenkort weer eens paars doen. Is al weer tijd geleden. Meestal is het stuk Reichswald zo nu en dan gecombineerd met blauw (Mook)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Weet iemand hoe de route erbij ligt ?
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Ik vermoed beroerd, zag een berichtje van de Veluwezoom, dat ze daar vragen om weg te blijven. Ben zelf op de gravel bike geweest vandaag en dan rijd je af en toe parallel aan een trail hier op de Posbank: kan je zeggen dat die oproep niet voor niets is. Juist op die single tracks iveel plassen en moeder poelen. De rechttoe-rechtaan paden gaan wel.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Bedankt voor je reactie.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Vanmiddag nog geweest en een stukje blauw(groesbeek) gedaan. Of het nu zin heeft om de routes bij nijmegen te rijden? Dat ligt er aan wat je onder MTB-en verstaat:
Met je nieuwe XC fiets met van die 2.3 zomer sloffen volle bak over de baan poffen -->> nee, dat gaat voorlopig niks worden
ATB-tocht style door de blub en de plassen klossen met je oude (cross) fiets -->> ja, dat kan

Misschien dat het stuk mook beter te doen is, maarja dat is niet zo interessant.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

JohanGTT schreef: vr 22 januari 2021, 23:38 Vanmiddag nog geweest en een stukje blauw(groesbeek) gedaan. Of het nu zin heeft om de routes bij nijmegen te rijden? Dat ligt er aan wat je onder MTB-en verstaat:
Met je nieuwe XC fiets met van die 2.3 zomer sloffen volle bak over de baan poffen -->> nee, dat gaat voorlopig niks worden
ATB-tocht style door de blub en de plassen klossen met je oude (cross) fiets -->> ja, dat kan

Misschien dat het stuk mook beter te doen is, maarja dat is niet zo interessant.
Had je route mook ( blauw ) gedaan of Groesbeek (paars)
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Blauw het stuk aan de groesbeekse kant, daarna had ik er weer genoeg van. Nog ff een keer traumapad en weer terug naar huis
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

gistermiddag begonnen aan rood maar op een gegeven moment afgehaakt. te veel plassen.
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Vandaag een stuk van de paarse route gedaan en de blauwe. Her en der wat plassen maar over het algemeen allemaal prima te doen. Ik zag de vrijwilligers ook druk bezig aan de paarse route, dus hopelijk is hij snel weer helemaal open.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Vandaag Rood en traumapad gedaan.
Rood idd wat meer modder en plassen.
Stuk vanaf meerwijkse laan tot Afrika museum viel nog mee. Daarna wat meer stroken modder.
Het traumapad en de looie piep liggen er fantastisch bij.
Na het traumapad met een grote glimlach richting huis gefietst 😁
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Paul! schreef: za 23 januari 2021, 16:49 Vandaag een stuk van de paarse route gedaan en de blauwe. Her en der wat plassen maar over het algemeen allemaal prima te doen. Ik zag de vrijwilligers ook druk bezig aan de paarse route, dus hopelijk is hij snel weer helemaal open.
Zekers prima te doen, hier paars, blauw en groen gedaan...prima! :D :D Zag dat ze voor de zandklim naar het kasteel toe ( blauw ) voordat je links naar boven draait, ook al een heel stuk naar die zandklim rechts daarvan hebben aangelegd....enig idee wanneer dat open gaat...?
HONDA CRF 450R RULES!
Plaats reactie