Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Hmmm, zou kunnen, het heeft niet gestormt, maar dit was wel een flinke jongen, met veel blad ........
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Dit wknd aan gravelen geweest net over de grens in het Reichswald, ook daar wat omgewaaide bomen. Zal denk ik toch echt moeder natuur zijn.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Sta de hele week al onderaan de St Jansberg. Het heeft wel wat gewaaid maar om nu te zeggen dat het gestormd heeft :o

Reichswald zou wel kunnen. Volgens mij was het vrijdagavond dat we in Gennep waren en toen zagen we de donkere luchten en slecht weer boven het reichswald hangen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Die 'moeder natuur' toch,daar zou eens iemand iets aan moeten doen . ...... :bier:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op vr 31 maart 2023, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Koban schreef: ma 1 augustus 2022, 07:28
Marcel964 schreef: zo 31 juli 2022, 21:44 Dit wknd aan gravelen geweest net over de grens in het Reichswald, ook daar wat omgewaaide bomen. Zal denk ik toch echt moeder natuur zijn.
Die liggen daar al een tijdje. Zaterdag de DE boswachter gesproken en die gaf aan dat een stukje bij de Diepen onder NL beheer viel. (beetje verwarrend hoe bos is opgesplitst in meerdere verantwoordelijke) Hij zal eens kijken wat hij kon doen om ze weg te halen. Ieder geval de bomen die de brede paden blokkeren.
De 'nestor'van ons groepje ging vroeger nogal eens zelf met een (ketting) zaag t bos in om de paden vrij te maken, Maar ja dat was toen er nog geen 'zand hagedissen' in de bossen waren.......
Laatst gewijzigd door Azurri op ma 1 augustus 2022, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Azurri schreef: ma 1 augustus 2022, 13:03
Koban schreef: ma 1 augustus 2022, 07:28

Die liggen daar al een tijdje. Zaterdag de DE boswachter gesproken en die gaf aan dat een stukje bij de Diepen onder NL beheer viel. (beetje verwarrend hoe bos is opgesplitst in meerdere verantwoordelijke) Hij zal eens kijken wat hij kon doen om ze weg te halen. Ieder geval de bomen die de brede paden blokkeren.
De 'nestor'van ons groetjes ging vroeger nogal eens zelf met een (ketting) zaagsnede t bos in om de paden vrij te maken, Maar ja dat was toen er nog geen 'zand hagedissen' in de bossen waren.......
Doen wij ook nog wel eens. In de buurt van de Diepen liggen aardig wat bomen op de paden. Dat mag bosbeheer mooi zelf doen :-q
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Koban schreef: ma 1 augustus 2022, 07:28
Marcel964 schreef: zo 31 juli 2022, 21:44 Dit wknd aan gravelen geweest net over de grens in het Reichswald, ook daar wat omgewaaide bomen. Zal denk ik toch echt moeder natuur zijn.
Die liggen daar al een tijdje. Zaterdag de DE boswachter gesproken en die gaf aan dat een stukje bij de Diepen onder NL beheer viel. (beetje verwarrend hoe bos is opgesplitst in meerdere verantwoordelijke) Hij zal eens kijken wat hij kon doen om ze weg te halen. Ieder geval de bomen die de brede paden blokkeren.
Die twee hele dikke takken (halve bomen) die ik tegen kwam, lagen er net, zat nog fris groen blad aan dat nog niet verdroogd was.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag alle 3 de routes gereden. Wat zijn het toch heerlijke routes met afwisseling. Ik kan niet echt een favoriet noemen. Ze zijn alle 3 echt supergaaf. :-q

Werd er vanmorgen op Mook nu onderhoud gepleegd bij de afdaling net voor het bikepark? In ieder geval zagen we 2 mannen met snoeischaren aan de weer naast het pad.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Azurri schreef: ma 1 augustus 2022, 07:02 Die 'moeder natuur' toch,daar zou eens iemand iets aan moeten doen . ...... :bier:
Extra vakantievlucht doet wonderen :bier:
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Jurriaan schreef: do 4 augustus 2022, 23:23
Azurri schreef: ma 1 augustus 2022, 07:02 Die 'moeder natuur' toch,daar zou eens iemand iets aan moeten doen . ...... :bier:
Extra vakantievlucht doet wonderen :bier:
🤔,hmmm, volgens 'natuurbeschermers' help je d'r sneller om zeep met mountainbiken,😉
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Marcel964 schreef: ma 1 augustus 2022, 15:03
Koban schreef: ma 1 augustus 2022, 07:28

Die liggen daar al een tijdje. Zaterdag de DE boswachter gesproken en die gaf aan dat een stukje bij de Diepen onder NL beheer viel. (beetje verwarrend hoe bos is opgesplitst in meerdere verantwoordelijke) Hij zal eens kijken wat hij kon doen om ze weg te halen. Ieder geval de bomen die de brede paden blokkeren.
Die twee hele dikke takken (halve bomen) die ik tegen kwam, lagen er net, zat nog fris groen blad aan dat nog niet verdroogd was.
Dat verschijnsel heet sudden branch drop, en komt voornamelijk voor bij beuk, eik, wilg en populier.

Het komt vooral in hete periodes voor. De boom houd dan zijn poriën in het blad gesloten om vochtverdamping te minimaliseren en zo een droge periode door te komen. Door de sapdruk en capillaire werking in de houtvaten worden de takken echter zo verzadigd met vocht, dat de kruin aanzienlijk zwaarder word, waardoor er zwaar hout kan uitbreken. Dit kan gewoon vanuit het niets zonder een zuchtje wind gebeuren. Echt een heel veradelijk verschijnsel!
Sneeuwmonster
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Weer wat geleerd: dank je :-D :-q !
Gelukkig dropte er geen branches suddenly vanavond toen ik nog wat rond crosste over paars..
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Nog tips voor een leuke route combo van paars/rood/blauw zonder de wat minder leuke stukken ?
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Mjelnir schreef: ma 8 augustus 2022, 09:27 Nog tips voor een leuke route combo van paars/rood/blauw zonder de wat minder leuke stukken ?
Is samen een kilometer of 45..? Groen sla je al over dan heb je het 'ergste' er al niet bij zitten. Enige andere wat ik zo weet is om op blauw het lusje achter Groesbeek richting Breedeweg over te slaan. Is een stukje asfalt / zandpad tussen weilanden door, niet spannend te noemen.
Plaats reactie