Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Ach ja.
Als je doordeweeks rijdt is iedereen vriendelijk en wordt je in het algemeen netjes terug gegroet.
In het weekend zijn er nu toch teveel “dagjesmensen”, zowel fietsers als wandelaars. Dan kom je elkaar ook vaker tegen in het “kleine” stukje bos waar de rode route doorheen loopt.
Ach ja leven en laten leven.

Ik heb vandaag weer heerlijk een rondje rood gedaan. De nieuwe vertragende maatregelen (ter plaatse van kruisingen) zijn prima en waren helaas nodig.

Echt 👍👍👍👍 voor de bouwers en onderhouders van deze prachtige route.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Hoe gaat het daar met de afwateringen? Rood en groen waren vroeger echte blubber paden, maar het viel me op dat er veel aan afwatering is gedaan. Houdt dat het allemaal vol?
Who needs roads when there's dirt
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

twowheeler schreef: di 5 januari 2021, 18:57 Hoe gaat het daar met de afwateringen? Rood en groen waren vroeger echte blubber paden, maar het viel me op dat er veel aan afwatering is gedaan. Houdt dat het allemaal vol?
Vandaag rood gereden. Op enkele stroken na geen blubber. Heerlijk droog met veel grip.
Wel worden de singletracks steeds breder.
Groen mijd ik. Meestal druk en nat 😉
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vanmorgen om 8.45 gestart op de Nijmegen route, helaas had Paulus de boskabouter een aantal flinke boomstammen op de route gelegd , na deze verwijderd te hebben de hele route probleemloos kunnen rijden. Een klein gedeelte was afgezet ivm houtkap. Groesbeek en Mook ook gereden en ook deze routes lagen er erg goed bij. Weinig modderstukken . Onderweg was het erg rustig . Bij het Zwaantje een warme chocomel gedronken en met enkele wandelaars gesproken over de tegenstand tegen de routes. De meeste wandelaars zijn er echt niet op tegen! Helaas op alle drie de routes verse crossmotor sporen tegengekomen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Volgens mij is die crossmotor een hele slimme mountainbiker!


Als je nu gewoon lekker veel herrie maakt en flinke sporen trekt en het overduidelijk is dat het van een crossmotor is, dan vinden mensen het meevallen als er 'slechts' mountainbikers door het bos rijden :-q



Afgezien daarvan ben ik de eerste die een boomstronk door zijn voorwiel zal rammen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Lars TB schreef: wo 6 januari 2021, 15:20 Volgens mij is die crossmotor een hele slimme mountainbiker!


Als je nu gewoon lekker veel herrie maakt en flinke sporen trekt en het overduidelijk is dat het van een crossmotor is, dan vinden mensen het meevallen als er 'slechts' mountainbikers door het bos rijden :-q



Afgezien daarvan ben ik de eerste die een boomstronk door zijn voorwiel zal rammen.
Of zou t een E-mtb zijn geweest?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Profiel van de banden van e-mtb komt steeds dichter in de buurt van een lichte cross motorfiets 100-125cc. En e-mtb onbegrenst gaat tot de 40 heuvelop even hard als een kleine crossmotor.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

JohanGTT schreef: do 7 januari 2021, 18:46 Profiel van de banden van e-mtb komt steeds dichter in de buurt van een lichte cross motorfiets 100-125cc. En e-mtb onbegrenst gaat tot de 40 heuvelop even hard als een kleine crossmotor.
En die onbegrensde e-mtb heeft net zo goed NIETS te zoeken op de routes

Het is naast dat het wettelijk niet toegestaan is hét ideale middel om het imago van de mountainbikers echt te verkloten :evil:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

bouwpakket schreef: do 7 januari 2021, 18:49 Het is naast dat het wettelijk niet toegestaan is hét ideale middel om het imago van de mountainbikers echt te verkloten :evil:
Probleem is dat als die figuren dat uit zichzelf al niet snappen ze daar waarschijnlijk ook volledig schijt aan hebben.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Hoe is de staat van de route. Wil morgen ff gaan kijken.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Staat is redelijk, soms wat stukken met modder.
De drukte is nog te veel naar mijn mening, de crew adviseert om niet met de auto richting Nijmegen te komen. Denk dat als daar gehoor aan gegeven wordt de drukte aanzienlijk afneemt en zo ook de tegenstand van de overige bosgebruikers.
Dus luister naar de crew/beheerders👍🏻
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Vandaag rond 1400 begonnen aan paars-blauw.
Heerlijk. Staat is redelijk, de meeste plassen zijn opgedroogd en de stukken met modder goed bereikbaar.
Alleen stuk na rododendrons klim viel me wat tegen qua modder.

Op heel rondje maar 5 andere MTBers tegengekomen.
Met name veel wandelaars. Alle parkeerplaatsen langs de route bomvol idd.

Samenvattend: weer heerlijk gefietst 😁
qrealm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 10:26
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base '20 & NS Metropolis 1 '16

Is er inmiddels al iets bekend over de officiele opening van de bikepark lijntjes bij Mook? Ik zie er regelmatig mensen fietsen, en er hangen allemaal posters dat je er alleen met schriftelijke toestemming mag rijden. Wordt het wellicht nog uitgesteld tot de lockdown opgeheven is of moet er echt nog werk verricht worden voordat het helemaal open kan?

Kijk er zeer naar uit :D overigens is het traumapad sinds dit weekend weer open, meteen een uurtje runs gedaan daar zondag. Echt leuk weer 8)
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

qrealm schreef: di 12 januari 2021, 17:14 Is er inmiddels al iets bekend over de officiele opening van de bikepark lijntjes bij Mook? Ik zie er regelmatig mensen fietsen, en er hangen allemaal posters dat je er alleen met schriftelijke toestemming mag rijden. Wordt het wellicht nog uitgesteld tot de lockdown opgeheven is of moet er echt nog werk verricht worden voordat het helemaal open kan?

Kijk er zeer naar uit :D overigens is het traumapad sinds dit weekend weer open, meteen een uurtje runs gedaan daar zondag. Echt leuk weer 8)
Het werk ter plekke is gereed. De gebruiksovereenkomst met de terreinbeheerder moet alleen nog afgerond worden, maar ook hier zit schot in de zaak. Nog even geduld dus, lang gaat het als het goed is niet meer duren
qrealm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 10:26
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base '20 & NS Metropolis 1 '16

shamensink schreef: di 12 januari 2021, 23:28
qrealm schreef: di 12 januari 2021, 17:14 Is er inmiddels al iets bekend over de officiele opening van de bikepark lijntjes bij Mook? Ik zie er regelmatig mensen fietsen, en er hangen allemaal posters dat je er alleen met schriftelijke toestemming mag rijden. Wordt het wellicht nog uitgesteld tot de lockdown opgeheven is of moet er echt nog werk verricht worden voordat het helemaal open kan?

Kijk er zeer naar uit :D overigens is het traumapad sinds dit weekend weer open, meteen een uurtje runs gedaan daar zondag. Echt leuk weer 8)
Het werk ter plekke is gereed. De gebruiksovereenkomst met de terreinbeheerder moet alleen nog afgerond worden, maar ook hier zit schot in de zaak. Nog even geduld dus, lang gaat het als het goed is niet meer duren
Top, thanks voor de update :)
Plaats reactie