Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Tot die tijd het dringend advies geen gebruik te maken van het park! Ook al zie je anderen dat wel doen.... Helaas.
Door er vroegtijdig gebruik van te maken, kunnen we onszelf in vingers snijden. Dus hou je in :-q
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

Old 'n' Rusty schreef: wo 13 januari 2021, 14:24 Tot die tijd het dringend advies geen gebruik te maken van het park! Ook al zie je anderen dat wel doen.... Helaas.
Door er vroegtijdig gebruik van te maken, kunnen we onszelf in vingers snijden. Dus hou je in :-q
Gelukkig heb ik geen idee hoe ik er op geraak, dus ik kan me prima inhouden!

Vandaag over rood en paars gereden, en toch weer veel verwijderde routebordjes gezien. Of ja, gezien dat ze er niet waren, je begrijpt me wel.
Rood was best droog, paars toch erg nat. Maar mooi zonnetje en ontzettend vermaakt!
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Traumapad lag erg goed bij. Waarschijnlijk beste staat voor dit jaar :D Vooral de voorlaatste kombochten gaan snel omgeploegd worden zoals altijd. Dus grijp je kans voor een remknipvrij traumapad zolang het er nog ligt.

Btw veel paars aan gort gereden door tractors en blubber op laatste helft. Vooral bij die beruchte klim met boomwortels na de switchbacks. Misschien matten? Altijd zo'n blubberzooi. Lijkt meer op veldrijden dan mtb en op die sectie.

Net als op blauwe route ver voorbij het spoorbruggetje, de sectie met boomwortels is echt trekker trek blubberzooi.

En natuurlijk bij rode route voor de camping. Ook zo'n trekker trek modder zooi. Als er iets duurzaams kan worden gelegd scheelt het weer in onderhoudskosten (slijtage drivetrain voordat ik een pinion met Gates carbon tandriem moet aanschaffen)

Maar het kan de pret drukken. Veel potentie om leukste mtb route te worden straks met mini bikeparkje bij Mook.
Thank God i bailed before i hit that tree
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

North_Shore_MTB schreef: do 14 januari 2021, 21:59 Traumapad lag erg goed bij. Waarschijnlijk beste staat voor dit jaar :D Vooral de voorlaatste kombochten gaan snel omgeploegd worden zoals altijd. Dus grijp je kans voor een remknipvrij traumapad zolang het er nog ligt.
Goed te horen! :-q
Morgenochtend ga 'k het zelf maar 's bekijken. :-D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

North_Shore_MTB schreef: do 14 januari 2021, 21:59 Als er iets duurzaams kan worden gelegd scheelt het weer in onderhoudskosten
Je bent meer dan welkom om mee te helpen. Kijk op onze FB pagina of website voor de bouw- en onderhoud events
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

North_Shore_MTB schreef: do 14 januari 2021, 21:59 ... (slijtage drivetrain voordat ik een pinion met Gates carbon tandriem moet aanschaffen) ...
U riep?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Wow! A man on a mission! :wink:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

KTManiac schreef: do 14 januari 2021, 22:39
North_Shore_MTB schreef: do 14 januari 2021, 21:59 Traumapad lag erg goed bij. Waarschijnlijk beste staat voor dit jaar :D Vooral de voorlaatste kombochten gaan snel omgeploegd worden zoals altijd. Dus grijp je kans voor een remknipvrij traumapad zolang het er nog ligt.
Goed te horen! :-q
Morgenochtend ga 'k het zelf maar 's bekijken. :-D
Vandaag nog geweest, inderdaad ligt er super droog en goed in! Onderaan weer omdraaien de klim op en nog een keer :D
HONDA CRF 450R RULES!
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Haha, ik kon het inderdaad ook niet laten. Gewoon te leuk! :-q
Dat stuk nu ook voor 't eerst gereden sinds m'n dropper er op zit: kan 'm nu rijden zoals het hoort, onmisbaar! :-D

Ik vond eigenlijk alle routes prima te doen hoor. En die sporen tgv boomkap? Ach, vond het ook wel weer wat toevoegen, heb iig volop plezier gehad. Van de 4 routes lag Malden alleen er naar mijn idee slecht bij, kan ook komen omdat ik dat eigenlijk toch al de minste vind maar meepak omdat ik er toch ben en dan maar als soort van cooldown. Dat laatste was deze keer wat letterlijk, ben aardig droog kunnen blijven tot op Malden.... Daarna was 't wel lekker in m'n bus waar het kacheltje al aan stond om te kleden en een bakkie koffie te zetten. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Dacht dat het traumapad afgesloten was.
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

shit schreef: vr 15 januari 2021, 18:12 Dacht dat het traumapad afgesloten was.
Sinds afgelopen weekend weer geopend!!
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 477
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vanmiddag ook geweest. Rood ligt er prima bij. Paars onderaan traumapad is verwarrend, daar staat klein bordje omleiding, maar die leidt je weer omhoog en sta je weer bovenaan het traumapad. Trauma nog een keer gedaan en Toen dus toch maar paars verder gevolgd. Dat gaat prima totdat opeens na paar km er een lint gespannen is en er nergens meer een omleidings bordje is. Beetje lopen spoor zoeken en toen toch maar onder het lint door gegaan. Een eind verder kwam ik iemand van de trail-crew tegen, die legde me uit hoe ik moest rijden en dat ie al meerdere voorbij had zien komen met zelfde verwarring. Ze gaan voor morgenvroeg de omleiding verduidelijken.

Op het rode ‘betwiste’ stuk langs het hoofd-wandel pad waren alle rode richting plaatjes verwijderd. :-? Maar ja de trail is zo duidelijk ingesleten zonder bordjes kan een blind paard de route nog volgen. :winkie:
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Marcel964 schreef: vr 15 januari 2021, 18:38 Vanmiddag ook geweest. Rood ligt er prima bij. Paars onderaan traumapad is verwarrend, daar staat klein bordje omleiding, maar die leidt je weer omhoog en sta je weer bovenaan het traumapad. Trauma nog een keer gedaan en Toen dus toch maar paars verder gevolgd. Dat gaat prima totdat opeens na paar km er een lint gespannen is en er nergens meer een omleidings bordje is. Beetje lopen spoor zoeken en toen toch maar onder het lint door gegaan. Een eind verder kwam ik iemand van de trail-crew tegen, die legde me uit hoe ik moest rijden en dat ie al meerdere voorbij had zien komen met zelfde verwarring. Ze gaan voor morgenvroeg de omleiding verduidelijken.

Op het rode ‘betwiste’ stuk langs het hoofd-wandel pad waren alle rode richting plaatjes verwijderd. :-? Maar ja de trail is zo duidelijk ingesleten zonder bordjes kan een blind paard de route nog volgen. :winkie:
Lol een blind paard. Btw ook veel leuke amazones op paarden waardoor je verblindt raakt met een gevalletje otb maar dat is een andere topic.
Thank God i bailed before i hit that tree
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

KTManiac schreef: vr 15 januari 2021, 17:32 Haha, ik kon het inderdaad ook niet laten. Gewoon te leuk! :-q
Dat stuk nu ook voor 't eerst gereden sinds m'n dropper er op zit: kan 'm nu rijden zoals het hoort, onmisbaar! :-D
Gz met je dropper. :-q en hoe bevalt het je? Ik kan niet meer zonder, terwijl ik eigenlijk meestal slechts 10% veerweg gebruik tenzij het wat ruiger wordt.

En ja Traumapad lag er heerlijk bij. 8)

De eerste kombochten en dan die haakse bocht links, midstuk ff op snelheid dan dat snelle bochtwerk met de oversteek van de fireroad en dan de crème brulee van het traumapad de slope downhill kombochten links, rechts, links, rechts, links en dat heerlijke jumpje van een meter vervolgens wat licht drillwerk met druk op je voorvork op wat boomwortels (ze hebben wat licht geëgaliseerd kun je nog sneller doorheen) en dan de laaste beruchte kombochten die waarschijnlijk binnenkort compleet remknip gereden worden links, rechts, links, rechts, links, rechts dan de finish. God weer zin om binnenkort ff 10 keer op en neer te biken. Tot dat bikeparkje bij molenhoek klaar is. :D
Thank God i bailed before i hit that tree
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

North_Shore_MTB schreef: za 16 januari 2021, 12:42 Gz met je dropper. :-q en hoe bevalt het je? Ik kan niet meer zonder, terwijl ik eigenlijk meestal slechts 10% veerweg gebruik tenzij het wat ruiger wordt.

Bevalt super, kan en wil nooit meer zonder. Die 100mm drop is voor mij (en deze fiets) precies goed, zadel zit geen moment meer in de weg.

Tot dat bikeparkje bij molenhoek klaar is. :D
Dan plan ik onmiddellijk weer een dagje Rijk van Nijmegen in. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Plaats reactie