Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Vandaag vond ik het toch vrij nat hoor! Ben pas vanmiddag gaan rijden in de hoop dat de boel dan al een beetje opgedroogd zou zijn, helaas... Er was vannacht toch meer regen gevallen dan ik dacht... Maar dat mocht de pret niet drukken, heerlijk genoten! :-q

Wel weer iets nieuws ontdekt... Plastoeristen! Nee, heeft niets met de 'kleine boodschap' te maken. Op de rode route lag er op sommige plekken een behoorlijk diepe plas. Tot twee keer meegemaakt dat er wandelaars bij zo'n plas stonden te kijken hoe die gekke fietsers dit gingen oplossen (uiteraard op gepaste afstand, want je wilt niet vies worden). Nou gewoon, met een stalen gezicht en zonder een spier te vertrekken, er midden doorheen! Uiteraard inclusief een vriendelijk 'goedemiddag' naar de omstanders. Een oud baasje riep me nog toe; 'ja, zo loopt de route!' :lol:
Be Nice, Say Hi!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Een bunnyhop of desnoods een manual had leuk geweest, dan had ik hun gezichten wel willen zien :P
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Knakworstkweker schreef: vr 29 januari 2021, 11:27 https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal ... ~a334397e/

Daar gaan we weer :roll:
Ach, lekker laten die man....hij zal best aardig zijn... :-q
HONDA CRF 450R RULES!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het is wel vervelend dat dit soort dingen kennelijk klakkeloos geplaatst worden, waar komen die 100 dode zandhagedissen vandaan bijvoorbeeld? Wie heeft die geteld en geconstateerd dat er bandensporen over hun ruggetjes lopen?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Krijgt de Stentor geld toegeschoven van Jaap?!?!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ze jagen gewoon op kliks maar het is wel jammer dat ze niet een beetje meer journalistiek bedrijven...
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

George schreef: vr 29 januari 2021, 11:35 Het is wel vervelend dat dit soort dingen kennelijk klakkeloos geplaatst worden, waar komen die 100 dode zandhagedissen vandaan bijvoorbeeld? Wie heeft die geteld en geconstateerd dat er bandensporen over hun ruggetjes lopen?
Wat een sneue teksten weer, ik fiets hier al +15 jaar ( en wandel al zowat mijn hele leven in de bossen ) en ik heb in al die jaren nog niet 1 hagedis gezien, laat een dooie die door een fietser platgereden is....Die Gelderlander heeft zeker een journalist die wekelijks op schoot zit bij deze onruststoker.

Diezelfde tactiek gebruikte ze destijds ook bij de aanleg van het betonnen fietspad langs het spoor naar Malden, ook nooit iemand een slang of hagedis gespot :-{
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Ik vind dat er gezien de recente ervaringen wereldwijd, echt heel erg duidelijk gemaakt moet worden aan dit soort mensen (in beide kampen) dat proberen je doel te halen met misleiding en het verstrekken van false informatie echt snoei en snoeihard aangepakt moet worden.

Het begint een beetje normaal te worden dat je door de waarheid nogal op te rekken probeert je zin door te drijven en dat botst enorm met de poldercultuur die we hier hebben. Het is ook vrijwel altijd hypocriet. Kijk maar naar deze meneer. Hij wil wèl de mountainbiker het bos uit, maar niet de wandelaars, want hij wil wel zelluf het bos in kunnen.
germinator
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: do 20 september 2012, 20:49

George schreef: vr 29 januari 2021, 11:35 Het is wel vervelend dat dit soort dingen kennelijk klakkeloos geplaatst worden, waar komen die 100 dode zandhagedissen vandaan bijvoorbeeld? Wie heeft die geteld en geconstateerd dat er bandensporen over hun ruggetjes lopen?
Wat dat aangaat mag de journalistiek bij dit soort beweringen idd. wel eens kritischer naar de onderbouwing/bewijslast vragen.
boswielrenner.nl
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Op zich niks mis mee toch, in het donker mag je de routes niet gebruiken. Dus gewoon handhaven!

Zie overigens dat vrijwel alle routes in de regio 'gesloten' zijn door ons Nederlandse klimaat. Iemand enig idee hoe het Reichswald er bij ligt? Heb daar nog nooit gefietst en wil dit weekend toch een rondje door het bos fietsen, hoeft niet perse over single tracks, brede paden zijn ook prima. Maar verharde fietspaden in/rond de stad vind ik dan weer niks.
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Over het algemeen is het Reichswald wel gevoelig voor modder dus ik zou het afraden. Tenzij je van plan bent om echt de gravel paden te blijven maar dan kan je net zo goed echt het asfalt pakken naar Kleve.

Er is wel echt veel regen vallen dus de paden zullen wel nat zijn, heel misschien is de blauwe route van Mook wel rijdbaar.
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Vanmorgen toch even vanuit Heumensoord naar Reichswald gefietst (via zoveel mogelijk normale fietspaden en niet via de routes). Inderdaad veel modderige stukken, maar gelukkig had het gevroren, dus er gewoon overheen fietsen. Rond de middag af en toe wel gedwongen om door de modder te moeten.
Dat bos heeft wel potentie, zitten leuke stukjes in, helaas wel veel gestopt tussendoor om op de telefoon OpenStreetMaps te bekijken en een route te bepalen. Ook meerdere keren een omgewaaide boom over een pad tegengekomen. Is wel even anders dan al die aangelegde trails in NL.
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Weet iemand of bikeparkje Mook al open is? Kan niet wachten :D

Op basis van de comments van de afgelopen dagen, de trails overgeslagen en direct doorgestoken naar het Traumapad. Dat was epic as usual, veel plakzand :-q En veel mtb'ers dachten net zo over :D Op en neer. Maar teveel gaming, cola en chips de laatste tijd, dus moest afhaken na 3 keer op en neer. :o Maar met de zon vol open kreeg ik toch al een vroegtijdig lentegevoel. Dit smaakt naar meer als er teveel geregend heeft.
Thank God i bailed before i hit that tree
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Bikepark is nog niet geopend, planning is voor einde maand.

Dat op en neer rijden over het traumapad is begrijpelijk, maar ook daar komt nu gedoe over. Ook op een andere plek op een andere route.
Alle routes zijn bedoeld om in één keer door te rijden (extensief gebruik), en niet om te blijven hangen (intensief gebruik).
Hopelijk gaan mensen daar ook een beetje rekening mee houden, iig tot de het weer wat rustiger is.
Plaats reactie