Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
D'n Engel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: za 7 oktober 2006, 13:27

Ik woon al een tijdje niet meer in Nijmegen en kom dus niet zo vaak meer op de rode route in Nijmegen. Maar vandaag was ik weer eens op mijn vertrouwde route en wat viel dat tegen op het stuk bij Nijmegen: werkelijk overal lagen gesnoeide bomen over het pad en dit leek haast wel bewust gedaan. En, kijkende naar de ontstane paden door de struiken, lijkt het alsof die gesnoeide bomen er al een tijd zo liggen. Waar is staatsbosbeheer/natuurmonumenten/boswachter mee bezig?! Ik weet dat er een tijd terug geleden een flinke storm is geweest, maar je gaat toch geen bomen over de mtbroute snoeien?
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

Daar ben ik een paar weken geleden ook achter gekomen. sommige tsukken waren onbegaanbaar ( ook op de groene route trouwens ) Toen waren ze volop aan het snoeien en op aanhangers aan het laden..... Over een paar weekjes toch maar weer is gaan kijken. Het lijk me overigens niet dat staatsbosbeheer/natuurmonumenten/boswachter dit met opzet doen.

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

B@rt schreef:Daar ben ik een paar weken geleden ook achter gekomen. sommige tsukken waren onbegaanbaar ( ook op de groene route trouwens ) Toen waren ze volop aan het snoeien en op aanhangers aan het laden..... Over een paar weekjes toch maar weer is gaan kijken. Het lijk me overigens niet dat staatsbosbeheer/natuurmonumenten/boswachter dit met opzet doen.

Bart
Ooit heb ik wel m'n twijfels, maargoed; we moeten al blij zijn dát ze het doen! Beste werkt natuurlijk een route die beheerd word door de gebruikers zelf (ie een fietsvereniging). Ben er woensdagavond twee weken geleden geweest en ik vond het goed te doen, stuk of 5 bomen, maar er viel gewoon omheen te fietsen en ze lagen niet in afdalingen (óp de route althans). Het Reichswald daarentegen.... niet te doen, alleen bij Nütterden en vooraan bij Plasmolen is er doorheen te komen.
D'n Engel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: za 7 oktober 2006, 13:27

Hmm, de bomen lagen nu wel op afdaling(en) van de rode route. Bij de afdaling na de "lange klim v/d rode route" (die je vanaf het fietspad vlakbij het zweefvliegveld Malden neemt) loopt een heuse singletrack door de struiken dus die boom(en) moeten er al een flinke tijd liggen. Erg vreemd.....
Bikefreak Magazine Marathonteam: http://www.bfm-marathonteam.nl
rene144
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 436
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 18:39
Mijn mountainbike: een echte ..

Er wordt een gewerkt aan de route weer bij vrij te krijgen..... Maar duurt langer dan verwacht . Er zijn echt veel bomen omgegaan. Maar het blijft een mooie route moet eerlijk zeggen.
Ben zelf namelijk iemand die regen en wind en sneeuw en natuurlijk bij droog weer dit bos uit den kop kent :D :roll: ....
En bij nat weer is de route goed te rijden. :-q
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Bij N51 45.224 E5 55.736 mist volgens mij het paaltje naar links. Bij een hele snele asfalt afdaling waar je heel veel vaart wil maken om de volgende heuvel op te komen... blijkt dat niet nodig te zijn omdat je linksaf via een weiland weer om hoog moet :x

Bij de heide (N51 45.978 E5 53.378) heb je een ontzettende mulzand klim... die is voor de meeste echt niet te doen. Misschien dat het bij wat natter weer mee valt???

Zie hier de hele route in google earth.
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Gebruikersavatar
HansH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 00:10
Mijn mountainbike: Specialized, Genesis, Salsa

Volgens mij bedoel je rechtsaf...
en
Aan de rechterkant van dat hele mulle stukje loopt een mooi stukje singletrack.

Wel handig trouwens die google map linkjes :-q
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

HansH schreef:Volgens mij bedoel je rechtsaf...
en
Aan de rechterkant van dat hele mulle stukje loopt een mooi stukje singletrack.

Wel handig trouwens die google map linkjes :-q
eeeeuh ja rechtsaf :oops: kaart stond op zijn kop :tong

en bedankt voor de singletrack tip... die viel niet erg op, want ik heb zeker 6 fietsers naar boven zien strompelen.
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
vincentengel
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 14 september 2004, 22:36
Mijn mountainbike: Klein attitude rce 98 :: Rock shox sid wc 2006 - roox mxc - chris king - xtr - tune - mavic- woodman
Contacteer:

vanuit dit perspectief gaat het naar links toe. vanuit de fietser zelf moet je echter rechts.
het mulzand stukje laat ik mijn banden altijd verdomd leeg lopen en dan kom je weliswaar boven!
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Nijmegen ben ik nog nooit geweest,schijnt een mooie rit te zijn moet hem gauw maar is rijden :wink:
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
bertrand
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 00:30
Mijn mountainbike: Specialized HardRock Single speed / RockMachine Tsunami / Nishiki hybrid pro
Contacteer:

BikerJoost schreef:Bij N51 45.224 E5 55.736 mist volgens mij het paaltje naar links. Bij een hele snele asfalt afdaling waar je heel veel vaart wil maken om de volgende heuvel op te komen... blijkt dat niet nodig te zijn omdat je linksaf via een weiland weer om hoog moet :x
Bordje zit verstopt achter bermbegroeiing, ik ber er de eerste keer ook voorbijgeraast
bertrand
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 00:30
Mijn mountainbike: Specialized HardRock Single speed / RockMachine Tsunami / Nishiki hybrid pro
Contacteer:

HansH schreef: Aan de rechterkant van dat hele mulle stukje loopt een mooi stukje singletrack.
bedankt voor deze tip, volgende keer dus rechtdoor i.pl.v linksaf omhoog, want op die mulle zandheuvel kom ik niet boven.
jankoets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced

bertrand schreef: bedankt voor deze tip, volgende keer dus rechtdoor i.pl.v linksaf omhoog, want op die mulle zandheuvel kom ik niet boven.
dat gaan we de volgende keer dan ook maar doen, dat lopen elke keer ben ik nu ook wel beu. Ik ben hem één keer opgekomen toen het idd nat weer was, verder echt hopeloos. Zijn er mensen die dat heuveltje (zonder kunstgrepen, ga niet mijn banden laten leeglopen en weer oppompen boven :tong ) wel op kunnen komen?
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

bertrand schreef: Bordje zit verstopt achter bermbegroeiing, ik ber er de eerste keer ook voorbijgeraast
Volgens mij vas het bordje helemaal weg... zag op het hek aan de rechterkant alleen nog een houten plaatje zitten dat blijkbaar ooit een mtb route bordje was. Of staat er aan de linkerkant van de weg ook nog ergens een bordje?
vincentengel schreef: het mulzand stukje laat ik mijn banden altijd verdomd leeg lopen en dan kom je weliswaar boven!
En dan bovenaan weer oppompen??? Als je nou een automatische bandenspanningregelaar hebt zoals in een Hummer... anders vind ik een klein stukje lopen toch sneller gaan.
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

jankoets schreef:
bertrand schreef: bedankt voor deze tip, volgende keer dus rechtdoor i.pl.v linksaf omhoog, want op die mulle zandheuvel kom ik niet boven.
dat gaan we de volgende keer dan ook maar doen, dat lopen elke keer ben ik nu ook wel beu. Ik ben hem één keer opgekomen toen het idd nat weer was, verder echt hopeloos. Zijn er mensen die dat heuveltje (zonder kunstgrepen, ga niet mijn banden laten leeglopen en weer oppompen boven :tong ) wel op kunnen komen?
Gewoon te fietsen, kost wel wat energie. Maargoed, ik zeur dan ook nooit in Drunen.
Plaats reactie