Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wortels weg halen? Ga jij je mond eens spoelen. :D (gratis erosiewering, en TTF)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die steile rechterkant heeft wel potentie voor een paar steile afdalingen met een switchback terug omhoog. :roll:
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Switchback omhoog is wel goed idee :-q
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zelfs op Vlaardingen liggen in het bikepark (korte) 45* afdalingen en switchbacks terug.
Dan moet ‘t hier toch ook mogelijk zijn, evt als optionele lus zoals bij Rheden.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Vanochtend om 10 uur (begon t net te miezelen 🙄) Vertrokken voor een rondje paars/blauw. Man, wat liggen de routes er goed bij :-q . Was t dinsdag op rood/ paars op stukken (voornamelijk rond 'de But' ) nog behoorlijk drassig,nu amper nog plassen. Ben maar 4 soortgenoten :D tegengekomen, was dus lekker rustig. Wel veel (sjagrijnige,niet teruggroetende) wandelaars tegengekomen. Als je daar zo zuur van wordt ga ik nooit meer wandelen :lol: .Weet iemand waarom de single trail afdaling na de asfaltklim langs t bikepark gedeeltelijk afgesloten is? Onderhoud of nestelende kevers, of i.d.? Ben ook over de boomwortel na de switchback bij de zinkerij gekomen, is nog steeds (in mijn opinie) goed te doen, een goede lijn kiezen(en die vasthouden),je kont goed achter t zadel en je fiets rollen laten in het mulle stuk erna :-q . Nou kan t ook wel wat schelen dat t geregend heeft de afgelopen dagen, en ik snap dat t zand zo tussen de wortels uitspoeld en hij op den duur onberijdbaar wordt......
Misschien een boomstammen rechts in de rijrichting om het wegspoelen van grond tegen te houden?? De trailmakers hebben er vast een antwoord op :-q .
Al met al weer 2 heerlijke uurtjes buiten gespeeld :bier:
A.s zaterdag nog maar een keer!!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Azurri schreef: do 24 juni 2021, 16:47 ...
Weet iemand waarom de single trail afdaling na de asfaltklim langs t bikepark gedeeltelijk afgesloten is? Onderhoud of nestelende kevers, of i.d.?
...
Vanwege dit trieste nieuws waarschijnlijk :cry:

https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~a558e5fb/
Be Nice, Say Hi!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Triest voor de Das, maar ook voor de mtb-ers die zondermeer weer eens de schuld krijgen ?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Welke l*l rijd er nu over een dier? Doe even normaal zeg. Daarnaast waar zit je verstand? Geef de groen kerk lekker munitie om mee te schieten. :evil:
◼︎ Go round the outside.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Vandaag rondje rood gedaan. De regen heeft de track veel goeds gedaan. Echt heerlijk. Paar plassen op de bekende plekken, alleen de plas onder aan de looien piep is wel behoorlijk modderig geworden.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Pbro schreef: do 24 juni 2021, 19:25
Azurri schreef: do 24 juni 2021, 16:47 ...
Weet iemand waarom de single trail afdaling na de asfaltklim langs t bikepark gedeeltelijk afgesloten is? Onderhoud of nestelende kevers, of i.d.?
...
Vanwege dit trieste nieuws waarschijnlijk :cry:

https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~a558e5fb/


Ja , zit t toevalig net te lezen, is idd. die plek. Dit doet mij als natuurliefhebber natuurlijk pijn en ik heb ook geen moeite om hiervoor(tjjdelijk) een rondje om te rijden. En ik hoop dat de betroffen dieren ook de bordjes lezen :wink:
Maar waarom krijg ik bij dit soort berichten toch altijd t gevoel dat wij misbruikt worden om de publieke opinie negatief te beïnvloeden? En dan de kommentaren 🤯 erbij!!; Niemand heeft t gezien;maar t kan alleen maar een mountainbiker...????? geweest zijn.Dat staat er niet letterlijk maar als je tussen de regels door leest.......
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Vanavond kwamen twee bromscooters met gastjes zonder helm mij in de afdaling tegemoet… ergens bij B24 denk ik… helaas wilde ze niet wachten op het gezellige foto moment…
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tijgerhaai schreef: do 24 juni 2021, 19:43 Welke l*l rijd er nu over een dier? Doe even normaal zeg. Daarnaast waar zit je verstand? Geef de groen kerk lekker munitie om mee te schieten. :evil:
Weet je, zolang ik fiets (en dat is toch al dik 30 jaar) is er nog nooit een wild dier zo dicht bij bij mijn voorwiel gekomen dat ik eroverheen kon rijden. Bij jou wel?? Dassen zijn nachtdieren,die zien en horen beter dan wij en zijn daarbij ook nog eens heel schuchter. Maar goed ook ik was er niet bij, dus kan ook niet zeggen dat t niet zo gegaan is!! En als iemand dit bewust gedaan heeft heb ik wel een paar ideetjes om t m af te leren :roll:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Er zijn in de 30 jaar dat ik op het ding zit weld eens vossen welpjes voor mij langs geschoten (op de route hier in de polder) En ook konijnen wel eens naast de route. (Waren druk met elkaar) Maar inderdaad niet dat ik dacht dat ging maar net goed.

Maar volgens dit artikel is de das aangereden. Helaas wordt er meteen naar “ons” gewezen. Niks bewezen, getuigen, enz. Maar een mountainbiker heeft het gedaan. :-{

Het zou dus een iemand met een bouwlamp op de fiets geweest kunnen zijn. (Of een e motor reed er laatst ook één bij ons op Schoorl banden niet veel breder als waar wij mee rijden) Hoe dan ook lijkt mij dat je het diertje gezien moet hebben. Wit valt best wel op. Wie/wat het ook was, ik blijf het een l*l vinden.

Jonge dieren weten nog niet waar ze bang voor moeten zijn.
◼︎ Go round the outside.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tuurlijk, Tijgerhaai,
zoals je zegt, vossen, reeën, muisjes en eekhoorns enz. soms zelfs een wild zwijn, zie ik hier ook regelmatig "oversteken", vooral als je vroeg bent. Maar behalve ooit een een zonnebadende Ringslang midden op het pad kwam er nooit een dier zo dichtbij dat hij onder mijn wielen kon komen.
Maar niets is onmogelijk!
Laatst gewijzigd door Azurri op do 24 juni 2021, 21:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ach…kijk welke stichting er meteen als de kippen bij is en je moet je gelijk even gaan afvragen of dit niet in scène is gezet… De mensen van die stichting zouden nog hun eigen familieleden opofferen om zo te proberen de mtb’ers uit het bos te weren.
Plaats reactie