Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rgos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 2 juni 2020, 00:28

Rilson schreef: di 2 juni 2020, 12:02 Jep die ken ik nog...( potverdikkie, ben ik nu al oldskool :~ ) Maar volgens mij zit die er niet meer, en anders verhuren ze iig geen mtb's meer.
Vroeger ook nog veel gefietst daar in het bos tussen Beek en Berg en Dal, daar is het echt supermooi, nu mogen we daar ( al lange tijd ) niet meer komen, ten strengste verboden en vaak controle.
Weet je nog waar die precies zat? Adres? Naam?

Ja, veel verboten, zie ik nu ook, na al die tijd. Ik dacht alleen St. Jansberg. Maar dus veel meer.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Exact niet maar google leverde mij dit op; https://www.fietsverhuur.nl/over-ons/
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
rgos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 2 juni 2020, 00:28

Rilson schreef: di 2 juni 2020, 14:30 Exact niet maar google leverde mij dit op; https://www.fietsverhuur.nl/over-ons/
Ja, had ik ook al gevonden. 't Zal 'm wel geweest zijn want actief vanaf 1980. Maar is dus kennelijk verhuisd en groter gaan denken: minimale verhuur 20 fietsen...
Laatst gewijzigd door rgos op zo 7 juni 2020, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Maar dan nu de vraag die iedereen bezig houd. Waarom zoek je in Gods naam de naam van een zaak uit de tijd dat wij MTB nog ATB noemde? Ben je je memoires aan het schrijven? :D
◼︎ Go round the outside.
rgos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 2 juni 2020, 00:28

Tijgerhaai schreef: di 2 juni 2020, 15:35 Maar dan nu de vraag die iedereen bezig houd. Waarom zoek je in Gods naam de naam van een zaak uit de tijd dat wij MTB nog ATB noemde? Ben je je memoires aan het schrijven? :D
In die tijd was zelfs de afkorting ATB niet courant; die dingen heetten toen gewoon voluit mountain bikes. En voor de Batavus Buster die ze daar verhuurden was dat al een vleiende term.

Memoires? Nee, ski-vakantie afgelast en ik mis mijn jaarlijkse beweging en tracks in de bergen.

Maar op welk adres zaten ze nou? Je kon vanuit de verhuur zo de stuwwal Beek/Ubbergen op richting Berg en Dal. Ook Duivelsberg. Nu dus no-go gebied begrijp ik. Vanuit Nijmegen aan de rechterkant van de weg,
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Heb geloof ik ooit gehoord heb dat ze geen vergunning meer kregen voor "losse" verhuur. Omdat er op de stuwwal niet meer gefietst mag worden!!

Zag ik vandaag op de paarse route zowaar dat er een
"bruggetje" gebouwd is over een uitstekende stronk midden op de route (north-shore in groesbeek🤣). Nu snap ik het idee erachter wel,elke 14 dagen die stronk opnieuw moeten begraven is ook veel werk!! Maar hoever moet je gaan op een "natuurlijke route(maar hoe natuurlijk is een aangelegde trail🤔, toch al)!! Heeft dat soms iets met wettelijke aansprakelijkheid van de beheerders te maken? Maar als we dan toch al bezig zijn met kunstmatige hindernissen;
Dan zou ik wel een goeie stevige "rock-garden" in een van de routes gaaf vinden,uiteraard met "bail-out" pad ernaast(voor de wettelijke aansprakelijkheid 😉). Wat je ook van de routes vind(je kan nooit iedereen te vriend houden). Er wordt wel werk van gemaakt door de beheerders!!
Petje af!!🎩
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

rgos schreef: di 2 juni 2020, 15:29
Rilson schreef: di 2 juni 2020, 14:30 Exact niet maar google leverde mij dit op; https://www.fietsverhuur.nl/over-ons/
Ja, had ik ook al gevonden. 't Zal 'm wel geweest zijn want actief vanaf 1980. Maar is dus kennelijk verhuist en groter gaan denken: minimale verhuur 20 fietsen...
Als je een fiets wil huren: Jasper Fietsen in Nijmegen: jasperfietsen.nl

Leuke Kona's, dus best aardig materiaal :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Gisteren voor het eerst Rood nieuw gefietst, fietsmaat stelde voor beiden maar durfde het conditioneel nog niet aan.
Maar ging heerlijk. 2x van de fiets af geweest in een klim ivm te mul gravel.

Echt een leuke, mooie, uitdagende route geworden, gaan we vaker heen. Hopelijk dan weer fietsles van de ouwe rot ;-)
Revox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 10:59

Azurri schreef: wo 3 juni 2020, 16:11 Heb geloof ik ooit gehoord heb dat ze geen vergunning meer kregen voor "losse" verhuur. Omdat er op de stuwwal niet meer gefietst mag worden!!

Zag ik vandaag op de paarse route zowaar dat er een
"bruggetje" gebouwd is over een uitstekende stronk midden op de route (north-shore in groesbeek🤣). Nu snap ik het idee erachter wel,elke 14 dagen die stronk opnieuw moeten begraven is ook veel werk!! Maar hoever moet je gaan op een "natuurlijke route(maar hoe natuurlijk is een aangelegde trail🤔, toch al)!! Heeft dat soms iets met wettelijke aansprakelijkheid van de beheerders te maken? Maar als we dan toch al bezig zijn met kunstmatige hindernissen;
Dan zou ik wel een goeie stevige "rock-garden" in een van de routes gaaf vinden,uiteraard met "bail-out" pad ernaast(voor de wettelijke aansprakelijkheid 😉). Wat je ook van de routes vind(je kan nooit iedereen te vriend houden). Er wordt wel werk van gemaakt door de beheerders!!
Petje af!!🎩

Die hebben we gisteravond inderdaad in elkaar gedraaid. De stobbe moest zoals je al aangeeft elke twee weken opnieuw ingegraven worden... dit leek ons een leukere/betere oplossing

Een Rockgarden zit er voorlopig niet in, maar er staat nog genoeg op de planning voor de toekomst 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

:-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Een Rockgarden zit er voorlopig niet in, maar er staat nog genoeg op de planning voor de toekomst 8)
[/quote]

Blijf me maar verassen!!👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
rgos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 2 juni 2020, 00:28

rgos schreef: di 2 juni 2020, 00:38 Old school vraagje:

Zitten er oudjes op het forum die zich weten te herinneren waar eind jaren 80 / jaren 90 die mountainbike verhuur zat in Beek? Volgens mij Rijksstraatweg, maar waar precies? Ze verhuurden gele Batavus Buster ("Butser") MTBs en als je geluk had volgens mij ook Specialized.
Nog even over die mountainbikeverhuur in Beek.

Ik heb via email contact gehad met de zoon van de eigenaar.

Het was dus inderdaad Ben Mey Tweewielers. De winkel zat aan de Rijksstraatweg 140. Nu een woonhuis.

Eind jaren 90/begin 2000 is het bedrijf verhuisd en verder gegroeid als een internationaal verhuurbedrijf dat door de hele Benelux en Duitsland fietsen verhuurt en aflevert voor events.

Hierdoor is het ook niet meer mogelijk om fietsen als particulier af te halen.

In de jaren 80 en 90 was dit voor ons mountainbike central.
Laatst gewijzigd door rgos op do 21 april 2022, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Hoe liggen de routes er nu bij na de paar buien van de afgelopen dagen? Is het minder mul?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik ben er gistermiddag vanaf 1 uur geweest en het was er op sommige plaatsen zelfs nat en modderig met plassen water. :-q
Geen mul zand meer gezien.
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Gisteren weer eens gereden. Deel oude groen, voornamelijk als aanrijroute vanuit Heumen. Nog steeds zoals ouds, modderig. Daarna de nieuwe rode lus. Geen mul zand, goed te rijden. Is wel een aanvulling. Nog steeds niet helemaal mijn ding en al veel remkuilen maar dat ga je toch houden. Als laatste nog het traumapad. Bovenin is een verbetering mijn inziens, onderste deel blijf ik jammer vinden maar snap het wel.
Al met al, hulde voor de bouwers...
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Plaats reactie