Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Ik heb even een vraag aan de locals.

Volgende week woensdag heb ik gepland om met mijn fietsmaat alle 4 de routes van Rijk van Nijmegen te fietsen (of in elk geval minimaal Groesbeek, Mook en Nijmegen).

Bij voorkeur nemen we geen lunch mee in de rugzak en scoren we onderweg ergens een broodje of iets dergelijks.
Toevallig is dat ook de dag waarop de terrassen weer open mogen.

Heeft iemand een tip waar we in de buurt van de route een lunch kunnen scoren? Afhankelijk van de lunchplek (ergens halverwege) kunnen we de start/stop plek bepalen (ivm parkeren auto). En tevens kan ik eventueel even checken of het nodig is om te reserveren bij die lunch locatie.
Alvast bedankt voor de tips.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Hoi,
De plekken die een beetje in t midden liggen zijn ;
Het zwaantje(blauwe Route), zweef-in (rand groen/ paars) wat verder af en met de nieuwe 'omleiding'wellicht niet zo handig is de diepen. Verder als je bij het uitkomen van het bike- park naar links(bergaf) gaat kom je in Mook uit daar zijn ook wat restaurants /terassen.
Veel plezier👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Hotel/Restaurant de Wolfsberg, ligt (bijna) aan de blauwe route, waar je de Rijlaan oversteekt. Zij hebben een terras met een erg mooi uitzicht, als dat weer open mag....
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Net terug van een rondje paars, blauw ,groen. Ligt er super droog en heerlijk stoffig bij. :-q
Alleen wat hebben ze nu voor een extra nieuwe lus gemaakt voordat je naar de mulle zandklim gaat richting jachtslot?
Onderaan de afdaling waar óók al een nieuw stuk singletrack ligt, zou je in de oude situatie onderaan rechtsaf naar boven draaien...( waar het drugs afval was gedumpt, daar naar beneden, en dan onderaan oude situatie rechtsaf omhoog.......)
Nu ga je daar rechtdoor, en helemaal langs die afgrond en het hek van het bedrijven terrein slingerend omhoog...
Mooi en technisch, alleen zat er net voor een pittig klimmetje een best stuk mul zand wordt dit nog verhard? :-D verder top! :D :-q
HONDA CRF 450R RULES!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

"Mooi en technisch, alleen zat er net voor een pittig klimmetje een best stuk mul zand wordt dit nog verhard?  verder top! "

Ja dat stuk moet nog 'geasfalteerd ' worden😅
En als we dan toch bezig zijn de rest van de routes ook..................
Is natuurlijk maar onzin, en ieder mag zijn mening en ideeën hebben. Maar ondanks dat ik de nieuwe routes geweldig vind en een omntzettende verbetering to.v. de oude . Vind ik ze een beetje 'onnatuurlijke aanvoelen en zou ik wat meer natuurlijke obstakels willen, maar da's mijn mening!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Azurri schreef: wo 21 april 2021, 13:05 Hoi,
De plekken die een beetje in t midden liggen zijn ;
Het zwaantje(blauwe Route), zweef-in (rand groen/ paars) wat verder af en met de nieuwe 'omleiding'wellicht niet zo handig is de diepen. Verder als je bij het uitkomen van het bike- park naar links(bergaf) gaat kom je in Mook uit daar zijn ook wat restaurants /terassen.
Veel plezier👍
Pbro schreef: wo 21 april 2021, 14:00 Hotel/Restaurant de Wolfsberg, ligt (bijna) aan de blauwe route, waar je de Rijlaan oversteekt. Zij hebben een terras met een erg mooi uitzicht, als dat weer open mag....
Dank voor de tips beide.
Hier kan ik wel wat mee :-q
Hein CX
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: wo 30 december 2009, 15:19
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy '94; SS Rockhopper '98; Giant Trance '18

Van dat stukje mul zand werd ik het meest blij. Wat een verademing om nog ergens 10 meter route tegen te komen die niet zo is geshaped en wat meer van je vraagt. Meer van dat.
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Azurri schreef: do 22 april 2021, 20:01 "Mooi en technisch, alleen zat er net voor een pittig klimmetje een best stuk mul zand wordt dit nog verhard?  verder top! "

Ja dat stuk moet nog 'geasfalteerd ' worden😅
En als we dan toch bezig zijn de rest van de routes ook..................
Is natuurlijk maar onzin, en ieder mag zijn mening en ideeën hebben. Maar ondanks dat ik de nieuwe routes geweldig vind en een omntzettende verbetering to.v. de oude . Vind ik ze een beetje 'onnatuurlijke aanvoelen en zou ik wat meer natuurlijke obstakels willen, maar da's mijn mening!!
Hhahahaha asfalteren..... nee zo bedoelde ik het helemaal niet :D Lijkt af dat stukje nog niet helemaal af was of klaar...stonden alleen maar voetstappen in, en geen bandensporen.... :wink:
Verder zeker net zo mooi of mooier als de oude routes...ligt wel aan ieders persoonlijke smaak natuurlijk, verder super :-q
HONDA CRF 450R RULES!
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Hein CX schreef: do 22 april 2021, 23:05 Van dat stukje mul zand werd ik het meest blij. Wat een verademing om nog ergens 10 meter route tegen te komen die niet zo is geshaped en wat meer van je vraagt. Meer van dat.
Dat er overal "knikkerbanen" komen hoor je wel steeds meer.
Who needs roads when there's dirt
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Als je de routes van Nijmegen met een hardtail gaat rijden dan noem ik het echt geen knikkerbaan ivm de remkuilen etc...
Ik stuiter daar behoorlijk met mijn hardtail.

Als je routes teveel een knikkerbaan vind dan wordt het wellicht tijd om je fully te verkopen en over te stappen naar een hardtail, dan voelen de meeste routes ineens heel anders aan denk ik.

Wellicht heb ik makkelijk praten want ik ben niet anders gewend met mijn hardtail dat ik best veel voel van oneffenheden, maar dat mensen klagen dat het allemaal te strak is en wel op een fully rijden voor comfort dan mag je in mijn optiek niet klagen. Rijd de routes maar eens hardtail dan heb je waarschijnlijk een heel andere belevenis door oa de remkuilen/wortels die je veel meer voelt.
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Wizzy82 schreef: vr 23 april 2021, 12:28 Als je de routes van Nijmegen met een hardtail gaat rijden dan noem ik het echt geen knikkerbaan ivm de remkuilen etc...
Ik stuiter daar behoorlijk met mijn hardtail.

Als je routes teveel een knikkerbaan vind dan wordt het wellicht tijd om je fully te verkopen en over te stappen naar een hardtail, dan voelen de meeste routes ineens heel anders aan denk ik.

Wellicht heb ik makkelijk praten want ik ben niet anders gewend met mijn hardtail dat ik best veel voel van oneffenheden, maar dat mensen klagen dat het allemaal te strak is en wel op een fully rijden voor comfort dan mag je in mijn optiek niet klagen. Rijd de routes maar eens hardtail dan heb je waarschijnlijk een heel andere belevenis door oa de remkuilen/wortels die je veel meer voelt.
Klopt, rijd zelf op een fully naar jaren lang op een hardtail te hebben gereden, daarmee vergeleken is een fully héérlijk comfortabel.... Nee hoor, vind het allemaal prima...en diepe remknippen en sporen en zwaar rijden ben ik wel gewend.... :-q ( zie onderschrift... dat is pas zwaar en klappen opvangen... :-D )
HONDA CRF 450R RULES!
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

twowheeler schreef: vr 23 april 2021, 11:20
Hein CX schreef: do 22 april 2021, 23:05 Van dat stukje mul zand werd ik het meest blij. Wat een verademing om nog ergens 10 meter route tegen te komen die niet zo is geshaped en wat meer van je vraagt. Meer van dat.
Dat er overal "knikkerbanen" komen hoor je wel steeds meer.
even voor de duidelijkheid: Ik geniet enorm van nijmegen. Ik doelde meer op dat ik het commentaar steeds vaker zie terugkomen dat men een route teveel knikkerbaan vindt. Niet perse nijmegen, maar een aantal parcours in het algemeen
Who needs roads when there's dirt
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ik rij idd. Fully ,maar dat heeft er mijns inziens weinig mee te maken, mis gewoon wat 'natuurlijke' obstakels. Bv.in de spoelgeul na t traumapad zijn de meeste losse stenen weggehaald, gelukkig zit het 'knokkelpad'; linksaf op de splitsing paars er wel weer in. En ook zoiets als de stenen klim achter het canadese kerkhof mis ik.En ik snap t ook; de routes nu zijn beter de onderhouden( ook met de toename van gebruikers) en ook uitdagender als de routes vroeger, vroeger reed ik meer 'naast' de routes dan erop😉.Dus vat het aub. niet op als kritiek aan 'de bouwers' want ze hebben geweldig werk geleverd👍. Wat dat betreft zou ik t ook jammer vinden als er (hetzelfde soort) routes in het Reichswald zouden komen en je daar dan ook niet meer buiten de paden zou mogen fietsen.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Maar (bijna) alles is beter dan een verbod😉.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Vriidag 3 uur lang gefietst en welgeteld 3 andere bikers tegengekomen, als je Schoorl en UHR gewend bent wel bizar :winkie:

Leuke routes maar inderdaad wel erg gladgetrokken, snap het maar ik krijg met de NLse routes een beetje hetzelfde gevoel als met de nederlandse winkelstraten. Alles lijkt op elkaar.
Plaats reactie