Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
murtho
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 28 oktober 2011, 12:20
Mijn mountainbike: Scott Spark 750

Helemaal mee eens, ik hoop dat ze van het Reichswald af blijven! Fietsen met vrijheid is altijd beter dan "verbannen" te worden naar 1 enkele route. Ik fiets zelf vaker in het Reichswald dan op de routes van Nijmegen.
Azurri schreef: vr 23 april 2021, 17:13 Ik rij idd. Fully ,maar dat heeft er mijns inziens weinig mee te maken, mis gewoon wat 'natuurlijke' obstakels. Bv.in de spoelgeul na t traumapad zijn de meeste losse stenen weggehaald, gelukkig zit het 'knokkelpad'; linksaf op de splitsing paars er wel weer in. En ook zoiets als de stenen klim achter het canadese kerkhof mis ik.En ik snap t ook; de routes nu zijn beter de onderhouden( ook met de toename van gebruikers) en ook uitdagender als de routes vroeger, vroeger reed ik meer 'naast' de routes dan erop😉.Dus vat het aub. niet op als kritiek aan 'de bouwers' want ze hebben geweldig werk geleverd👍. Wat dat betreft zou ik t ook jammer vinden als er (hetzelfde soort) routes in het Reichswald zouden komen en je daar dan ook niet meer buiten de paden zou mogen fietsen.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Vanochtend om half 8 in de auto gestapt, net geen 2 uurtjes rijden. Alle 4 de routes gepakt en Nijmegen 2x. Wilde niet al te laat naar huis, anders had ik Mook en Groesbeek ook nog een 2e keer gepakt.
Het was niet al te druk, schitterend weer en schitterende routes. Was voor mij de eerste keer. Wel bekende stukken van eerder gereden Hel van Groesbeek en Groesbeek Gruwelijkste. Ik heb me meer dan prima vermaakt. Ik schaf ook een vignet aan, zodat ik de bouwers ook wat ondersteun 🤙🏼
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Gisteren eerste keer Nijmegen, Groesbeek en een uurtje bikepark Mook als tussendoortje. Prachtig gebied! Ik woon op de UHR (Soest) en wordt echt blij van het speelse karakter van de routes. Zonder moeite 30-40 jump(je)s op de routes en natuurlijk veel airtime op de bikepark. Kunnen ze op de UHR wat van leren. Nijmegen had voor mij gevoel net wat meer variatie en single track met mooie technische en snelle afdalingen. Ook dikke pluim voor de scheiding tussen rode en blauwe routes.

Bikepark was erg leuk ook. Goeie sfeer! Was vooral psychologisch uitdagend om vol gas door die kombochten te vliegen. Erg vermaakt om de bos wielrenners die met open mond naar jochies van 13-14 keken die no-handers lieten zien op de zwarte afdaling :lol: :bier:
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Vanavond nog een klein rondje gemaakt, inclusief traumapad, op mijn stalen ros: intense beleving :-D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

ivm de reisrestricties zijn we een weekje vrij en in NL i.p.v in Cornwall & Wales dus moet je er wat van maken.
Daarom vandaag maar eens vanuit Haarlem naar Nijmegen gereden waar we nog nooit hadden gefietst, voornamelijk omdat het gewoon een tering eind rijden is.
Het plan was 1-2 rondfes en dan aftoppen bij Mook, maar bij aankomst bleek dat ik mijn fietsschoenen was vergeten :roll:
Rondjes op Gympen gaat prima, maar met springen blijven de pedalen duidelijk minder hangen dus het bikepark maar geskipt.
Uiteindelijk 2x de rode route gereden, het was ff zoeken om er te komen vanaf het pannenkoeken restaurant (mistte een rood plaatje), maar vanaf dat moment lekker fietsen.
Bewegwijzering was verder prima op 1 punt na: er ergens een bordje drop off maar de drop off lijkt gejat :evil: , nergens te vinden :-{
Ook nog paars gereden en dat was super. Van de twee vond ik die het leukste en meest "onnederlands".
Dat Traumapad is een leuke speeltuin en de rest vd route geeft bijna een buitenland gevoel.
Leuk en speels zonder ergens echt spannend te zijn.
Na rood -paars en weer rood was bij mij de koek op (de Missus reed op haar Canyon Spectral brommer in de trail stand want Eco ging ook niet meer dus toen maar afgenokt.
De fietsconditie is belabberd op het moment en dat merk je daar goed met al die klimmetjes maar we hebben er wel genoten en komen zeker vaker terug....en binnenkort met schoenen maar eens naar bikepark Mook :)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Rood-paars-rood rijden en dan je conditie belabberd noemen.... :roll:
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Yeee-ti! schreef: di 27 april 2021, 21:01 Vanavond nog een klein rondje gemaakt, inclusief traumapad, op mijn stalen ros: intense beleving :-D

Afbeelding
😍😍😍 Yeti Fro!!. Wist niet dat je die nog in het 'wild' tegen kan komen. En dan ook nog op onze 'home trails. Ben er maar zuinig op!👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Vandaag ook eens eens (2x) een uur in de auto gezeten om naar de RvN routes te gaan en Rood, Paars, Blauw en Groen gereden. Groen is niet de moeite waard (had beter een paar keer de trauma trail extra kunnen doen) wat mij betreft, maar de overige routes waren genieten.

Ik las hier recent dat iemand het maar platgestreken routes vond. Ik weet niet wat hij met platgestreken bedoeld, want ik vond het behoorlijk hobbelig op mijn 110/100mm Canyon Lux (XC Fully). Respect voor de meneer op de ongeveerde stalen ros hierboven.
Desondanks prachtige routes.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Weet iemand al hoe de route tijdelijk verlegd wordt door westermeerwijk? Er staat in diverse media een paar 100 meter korter, maar welk gedeelte er precies afgesneden wordt is niet duidelijk. Niet dat het straks zo'n st. jans berg tafereel wordt, waar het niet meer duidelijk is of je er mag fietsen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Gisteren Mook en Groesbeek voor het eerst gereden. Wat een geweldig gebied (zeker vergeleken met het westen).
Met aan en afloop route 40 km onderweg.
Erg afwisselend met leuke single tracks.
Erg goed vermaakt!
:-q aan de bouwers en de onderhouders
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

JohanGTT schreef: do 29 april 2021, 19:36 Weet iemand al hoe de route tijdelijk verlegd wordt door westermeerwijk? Er staat in diverse media een paar 100 meter korter, maar welk gedeelte er precies afgesneden wordt is niet duidelijk. Niet dat het straks zo'n st. jans berg tafereel wordt, waar het niet meer duidelijk is of je er mag fietsen.
Er is alleen een heel klein lusje uit. Als je bij het asfalt van de Meerwijkselaan omhoog gaat en dan aan het einde van de afdaling daarna ga je eerder naar links.

Route ligt er weer goed bij met de regen van afgelopen week. Tenminste weer een beetje betrouwbare grip. Helaas is het ruige er wel een beetje vanaf...


Verder veel hypocriete en chagrijnige wandelaars tegen gekomen. Die maken hun eigen leven toch erg moeilijk...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Vandaag Mook en Groesbeek gereden met Miss Jurf en 2 andere E-bikers....Behoorlijk door moeten trappen dus volgende keer neem ik een EMP mee :lol:
Los van dat schitterende routes en leuke on nederlandse stukjes met wat wortels en kiezels die we in het westen niet kennen.
Woensdag met meer stof en minder grip was het wel grappiger/speelser als nu alles weer netjes vochtig erbij lag.

Ook een paar rondjes BP Mook gedaan en Jamis gesproken. Puik stukje werk heren :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Vorig jaar met veel stof gereden daar, zorgde wel voor mega gave beelden. Als je de flow goed te pakken hebt is het een heerlijk parcours!
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Genoeg regen gehad on Nijmegen?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dutch schreef: di 4 mei 2021, 20:09 Genoeg regen gehad on Nijmegen?
Voldoende.


Mag nog wel wat meer vallen om ook de zomer door te komen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie