Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
schultzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 24 oktober 2007, 23:09

Ik heb de rode route op 27 december gereden; het had wat gevroren en was een schitterende dag.
Jammer inderdaad dat er behoorlijk wat bordjes missen, wat me ook opviel dat er heel veel takken en zelfs boomstammen bewust op de route zijn gegooid.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Er missen nog steeds veel bordjes. Het is dat ik de route kende, anders hadden we afgelopen zaterdag veel moeten zoeken. Jammer dat er fanatiekelingen (fundamentalisten?) zijn die vinden dat zij meer rechten in het bos hebben dan wij.

Wel erg veel modder, maar dat was te verwachten.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
XbeanX
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 18:36
Mijn mountainbike: Delft

In welke route missen er bordjes dan?
En wat heeft dat met fanatiekelingen te maken? (trekken die er bordjes uit :o ?)
Wat ik vervelender vind is dat er bepaalde stukken duidelijk zijn kapot gereden door motorcrossers....
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

XbeanX schreef:In welke route missen er bordjes dan?
En wat heeft dat met fanatiekelingen te maken? (trekken die er bordjes uit :o ?)
Wat ik vervelender vind is dat er bepaalde stukken duidelijk zijn kapot gereden door motorcrossers....
Fanatiekelingen = mensen die vinden dat mountainbikers niks in het bos te zoeken hebben ... en daarom de bordjes weghalen.

Motorcrossers worden idd ook een steeds groter probleem. Maar die jongens willen ook rijden, terwijl er steeds meer crossterreinen gesloten worden (of nog maar een paar uurtjes in de week open mogen zijn). Dat werkt wildcrossen in de hand.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
rene144
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 436
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 18:39
Mijn mountainbike: een echte ..

Ik heb zelf de route ook afgelopen zondag gereden ..... Oke rij wel vaker maar moet zeggen maar momenteel zijn er zulke sporen getrokken door meerdere mountainbikers . Dat je bijna niet kUNT verdwalen :o . En klopt er was afgelopen zondag een motorcross wedstrijd in Groesbeek misschien een er 1 of 2 eventjes het bos in geweest . Praat het niet goed ! Was eventjes leuk om te kijken bij de wedstrijd . :-q
XbeanX
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 18:36
Mijn mountainbike: Delft

Van de motor cross wedstrijd wist ik al, maar ook daarvoor was er hier en daar al wat omgeploegd.
Ik ben ze ook weleens tegengekomen (quads tenminste).

Waar ik trouwens wel blij mee ben, is dat men is gestopt met borden en andere scherven achter te laten op de route, want dat was een tijdje geleden ook het geval.
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Nog mensen die vanavond een compleet rondje doen? +/- 8u @ Mac Malden...
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

rene144 schreef:En klopt er was afgelopen zondag een motorcross wedstrijd in Groesbeek misschien een er 1 of 2 eventjes het bos in geweest .
Dat verwacht ik niet, kans is groot dat ze uitgesloten worden van de wedstrijd als ze dat tussendoor even doen

Zijn eerder jongens met off-the-roads.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
robson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 8900

Hoe liggen de rode + groene routes er momenteel bij?
ManZonderHaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 18:14
Mijn mountainbike: Kinesis KM1 XC

Gisteren (Zondag) tikkie modderig, maar verder "ouderwets lekkah" 8)
...beter zonder haar dan zonder bike...
ManZonderHaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 18:14
Mijn mountainbike: Kinesis KM1 XC

Vraag voor de kenners...

Ben boven achter het Afrika Museum op de groene route een zwarte pijl (int. atb teken) tegengekomen
die je links af stuurt (waar je rechts afslaat en na een meter of 50 rechtsaf een afdalinkje hebt). Kent iemand het bestaan van een
"zwarte" route? Heb er nooit aan gedacht de pijl eens te volgen :(
...beter zonder haar dan zonder bike...
kevmori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 764
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 11:35
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon Flash 3

Dat zijn de pijlen van de aanrijroutes vanaf diverse startpunten
ManZonderHaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 18:14
Mijn mountainbike: Kinesis KM1 XC

Okay dan... Thanks!
...beter zonder haar dan zonder bike...
Dirrty
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: zo 2 december 2007, 18:04
Mijn mountainbike: Stevens S8
Contacteer:

Ik kom vrijdag hier even kijken.
Woon er vlakbij, maar door al de praat over slecht gepijlde routes, is het er nog niet van gekomen.
Zal zelf nu toch maar even een kijkje gaan nemen.
epic-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: do 3 januari 2008, 19:20
Mijn mountainbike: Canyon lux cf 9.9 2014 + Canyon Endurace SL CF Disk 8.0 2018 + Canyon Dude 2017
Contacteer:

Wat ik veel vervelender vindt dan af en toe een bordje missen:

TEGENLIGGERS ! Levensgevaarlijk, reden afgelopen zondag lekker downhill, wilde de voorganger inhalen, zie ik eeneens drie bikers naar boven komen sukkelen. Kon nog net vol in de ankers om een aanrijding te voorkomen. Als deze"vreemdgangers eens een "secundaire" route pakken is tot daar aan toe, maar rijdt je op de vaste route houd dan in ieder geval de juiste rijrichting aan. Voor je eigen en andermans veiligheid.

@ XBeanX : nog bedankt voor de tour!

P3T3R aka EPIC
Plaats reactie