Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Op de Mook route een “nieuwe” omleiding tegengekomen. Het stuk richting Wolfsberg afgesloten? Weet iemand de reden hiervan. De omleiding is na de oversteek van de asfaltweg helaas niet meer te volgen, de borden waren niet meer vindbaar. De routes waren vandaag nat maar nergens plassen of veel modder. Onderhoud was op de route Nijmegen goed zichtbaar. Het was weer TOP!
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

We hebben de laatste week helaas last van sabotage die zich niet beperkt tot een route/klein gebied, maar het hele netwerk bestrijkt.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

shamensink schreef: do 25 november 2021, 12:42 We hebben de laatste week helaas last van sabotage die zich niet beperkt tot een route/klein gebied, maar het hele netwerk bestrijkt.
GRRRRRRRRR!!!! :evil:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

shamensink schreef: do 25 november 2021, 12:42 We hebben de laatste week helaas last van sabotage die zich niet beperkt tot een route/klein gebied, maar het hele netwerk bestrijkt.
Wat een flauw gedoe zeg! :cry:

Tip voor wie de routes niet zo goed kent… Neem een GPX-je van de route mee (https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/route-overzicht/). Desnoods op je telefoon, dan kun je onderweg toch even checken of je nog goed gaat.
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Pbro schreef: do 25 november 2021, 22:00
shamensink schreef: do 25 november 2021, 12:42 We hebben de laatste week helaas last van sabotage die zich niet beperkt tot een route/klein gebied, maar het hele netwerk bestrijkt.
Wat een flauw gedoe zeg! :cry:

Tip voor wie de routes niet zo goed kent… Neem een GPX-je van de route mee (https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/route-overzicht/). Desnoods op je telefoon, dan kun je onderweg toch even checken of je nog goed gaat.
doe ik ook altijd, echter worden bv welofniet tijdelijke omlijdingen niet altijd op de gpxjes bijgewerkt
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Gisteren Mook gereden en bij het omleidings bordje denk ik verkeerd afgeslagen daarna gelukkig 2 vriendelijke MTB'ers tegengekomen en samen de route weer kunnen vinden. Sommige stukken rond de Kuil erg modderig maar de overige singletracks lagen er prachtig bij!

Een nadeel is de afdaling voor het bikepark. Die is aan de onderkant echt helemaal kapot geremd. Ik nam daar de verkeerde lijn en zo hard geschud dat mijn ketting onderaan de afdaling eraf lag :~
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Volgens mij is het bikepark toch tot eind december gesloten? Of bedoel je de oude afdaling waar direct erna het steile klimmetje volgt? Die oude grind klim?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BlackBurn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 20:23
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021 incl. dropper
Contacteer:

Mjelnir schreef: vr 26 november 2021, 10:06 Gisteren Mook gereden en bij het omleidings bordje denk ik verkeerd afgeslagen daarna gelukkig 2 vriendelijke MTB'ers tegengekomen en samen de route weer kunnen vinden. Sommige stukken rond de Kuil erg modderig maar de overige singletracks lagen er prachtig bij!

Een nadeel is de afdaling voor het bikepark. Die is aan de onderkant echt helemaal kapot geremd. Ik nam daar de verkeerde lijn en zo hard geschud dat mijn ketting onderaan de afdaling eraf lag :~
Bedoel je na de drops ?

Ik ben er al even niet geweest, maar ik vind de uitloop of begin van de bocht (is maar net hoe je het bekijkt) na de drops daar vrij kort, wellicht dat, dat meespeelde ?
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Ik denk dat ik het net verkeerd omschrijf. Als je na de parkeerplaats Mookerheide naar beneden gaat die bedoel ik :)
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mjelnir schreef: vr 26 november 2021, 10:06... en zo hard geschud dat mijn ketting onderaan de afdaling eraf lag :~
Dat zegt geregeld meer over de fiets dan over de afdaling...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

cheeta schreef: vr 26 november 2021, 12:15
Mjelnir schreef: vr 26 november 2021, 10:06... en zo hard geschud dat mijn ketting onderaan de afdaling eraf lag :~
Dat zegt geregeld meer over de fiets dan over de afdaling...
Lol dat zeker ook :D De vorige x dat ik hem reed bleef die echter netjes tussen de voor derailleur zitten.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Hij bedoelt de 'oude' afdaling van boven op de Mookerheide omlaag. Die zal door het vele remmen en de erosie van de afgelopen tijd niet beter geworden zijn. Ik pak 'm onderin altijd zo ver mogelijk links op het harde gedeelte, daar liggen wel de meeste remknippen, maar mijn ketting is er daar nog nooit afgegaan. Misschien achter net voordat je onderin bent achter net iets groter schakelen zodat er meer spanning op je ketting komt(ik ga er vanuit dat je voor dat al op je grootste blad zit?)
Laatst gewijzigd door Azurri op vr 26 november 2021, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Goeie die zal ik zeker eens proberen volgende X Ik ging ook links in het begin maar onderaan is het echt flink stuiteren. Niet minder leuk dat wel!
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Bob Cross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 22 december 2019, 16:26

shamensink schreef: do 25 november 2021, 12:42 We hebben de laatste week helaas last van sabotage die zich niet beperkt tot een route/klein gebied, maar het hele netwerk bestrijkt.
Het valt me wel op dat die sabotage acties altijd rond deze tijd zijn: denk aan die spijkerplanken van vorig jaar. Toeval?
Been there, crashed that
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Vanmiddag brak het zonnetje door en kon ik me niet langer bedwingen… Dus hup naar buiten en ‘even’ de Rode en Paarse lus gereden. Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk op de bordjes te letten en die leken nu allemaal braaf de juiste richting aan te geven. :-q
Het was wel erg nat, bij thuiskomst kon ik zo door als ‘roetveegpiet’. :lol:
Be Nice, Say Hi!
Plaats reactie