Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mjelnir schreef: ma 8 augustus 2022, 09:27 minder leuke stukken ?
Welke minder leuke stukken? :winkie:

Van Paars sla ik het lusje halverwege traumapad vaak over. Is alleen maar rechtoe rechtaan naar beneden en omhoog. Van Rood sla ik niks over. Van Blauw het lusje wat hierboven al genoemd wordt. Dus niet het stukje op het plateau langs het vliegtuig.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

hanjovdberg schreef: ma 8 augustus 2022, 14:32
Mjelnir schreef: ma 8 augustus 2022, 09:27 minder leuke stukken ?
Welke minder leuke stukken? :winkie:

Van Paars sla ik het lusje halverwege traumapad vaak over. Is alleen maar rechtoe rechtaan naar beneden en omhoog. Van Rood sla ik niks over. Van Blauw het lusje wat hierboven al genoemd wordt. Dus niet het stukje op het plateau langs het vliegtuig.

Hahaha misschien een beetje te gechargeerd :oops: Ik vind Blauw/Rood/Paars (groen praten we niet over) allemaal erg leuke routes maar was benieuwd of iemand een leuke combo weet van alle 3 of 2 zonder elke keer de route helemaal rond te fietsen wat ook geen straf is natuurlijk :bier:

Gisteren een combo gedaan van Blauw en en een stukje paars door eerst blauw te fietsen zonder het plataeu die sla ik standaard al over, Daarna richting parking de zweef weer stuk blauw tot het bruggetje en vandaar paars tot aan de zweef parking.

Route lag er goed bij nergens echt mul zand en ben letterlijk een andere fietser tegengekomen die net als ik genoot van de paarse mookerheide en schaapjes.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Vanmorgen rood en paars gedaan en ik kwam juist wel veel mul zand tegen. Daardoor onderaan de 'moeilijke' afdaling in paars na het drop'je nog flink onderuit gegaan. Valt me ook op dat er veel zand weg is waardoor veel wortels vrij liggen. Dat is op zich wel leuk voor het fietsen.
Was wel heerlijk weer en maar 1 andere mtb'er tegen gekomen.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Ik rijd met een Assegai 2.5 voorop (ik weet het zelfkastijding in NL) En daardoor weinig last er van gehad moet ik zeggen. Maar qua zanderigheid zal het alleen maar erger worden vermoed ik :(
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Mjelnir schreef: di 9 augustus 2022, 15:10 Ik rijd met een Assegai 2.5 voorop (ik weet het zelfkastijding in NL) En daardoor weinig last er van gehad moet ik zeggen. Maar qua zanderigheid zal het alleen maar erger worden vermoed ik :(
Wat rijd je dan in het buitenland als het pas echt moeilijk wordt :P :wink:


De zanderigheid verbaast mij daar waar nog steeds (dicht) loofbos is, meestal houdt dat toch wel iets meer het vocht vast. Amerongen is nog best goed te doen. Hoge Vuursche ook nog redelijk, maar Lage Vuursche en Schoorl zijn nu flinke zandbakken/
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Mjelnir schreef: di 9 augustus 2022, 15:10 Ik rijd met een Assegai 2.5 voorop (ik weet het zelfkastijding in NL) En daardoor weinig last er van gehad moet ik zeggen. Maar qua zanderigheid zal het alleen maar erger worden vermoed ik :(
Nieuwe voorband aanschaffen schoot wel door mijn hoofd vanochtend...
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Heb vanmorgen ook rood en paars gedaan vond ze nog goed te rijden voor deze tijd van het jaar. En dat met nobby nics 2.25 :wink:
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Stunning schreef: di 9 augustus 2022, 19:01
Mjelnir schreef: di 9 augustus 2022, 15:10 Ik rijd met een Assegai 2.5 voorop (ik weet het zelfkastijding in NL) En daardoor weinig last er van gehad moet ik zeggen. Maar qua zanderigheid zal het alleen maar erger worden vermoed ik :(
Wat rijd je dan in het buitenland als het pas echt moeilijk wordt :P :wink:
Dan achter ook de Assegai erop :P Maar zonder gekheid plan was om voor DHR en Achter Rekon te rijden. Maar met Rekon achter en Assegai voor rijd het al dikke prima dus te lui om te wisselen :winkie:
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Mjelnir schreef: wo 10 augustus 2022, 09:53
Stunning schreef: di 9 augustus 2022, 19:01

Wat rijd je dan in het buitenland als het pas echt moeilijk wordt :P :wink:
Dan achter ook de Assegai erop :P Maar zonder gekheid plan was om voor DHR en Achter Rekon te rijden. Maar met Rekon achter en Assegai voor rijd het al dikke prima dus te lui om te wisselen :winkie:
:-q
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Vandaag in de middag hitte nog een combo rondje blauw paars gedaan. Track lag er goed bij heb nog flink kunnen hangen in de bochten zonder echt weg te glijden iig!

Op de wortel klim van Paars nog een moeder en 2 zoontjes geholpen die waren uitgeweken naar paars omdat groen dicht/minder leuk is.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Het heeft gisteren toch behoorlijk geregend maar op de routes is daar bijna niks van te merken. Okè,het is wat minder zanderig op verschillende stukken maar nergens modder :-{ ik vrees dat er heel wat meer (regen) water nodig is om de droogte teniet te doen😬. Maar de bramenstruiken groeien wel hard!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Vergeleken met andere routes in het land zijn deze routes anders nog prima te fietsen. Je hoeft nergens van de fiets vanwege eventuele zandbakken want die zijn er amper. Het zal alleen iets meer met de rem erop zijn vanwege af en toe een wat lossere / onvoorspelbare ondergrond. Ik was in ieder geval zeer positief verrast over de staat van de routes (afgelopen 3 dagen hier gefietst) en uiteraard over de kwaliteit ervan. 1 van mooiste routenetwerken van NL.
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Vandaag ook genoten van deze routes. Het was voor mij de eerste keer dat ik hier reed. Maar zag wel dat de regen geholpen heeft. Het lag er super bij. Leuke afwisseling tussen bredere paden vs single tracks en leuke klimmetjes vs afdelingen. Rij meestal UHR (LV, HV en Zeisterlitz) en dan is dit wel gaaf vanwege de iets grotere hoogte verschillen en minder race parcours.
What goes around comes around.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

hanjovdberg schreef: ma 8 augustus 2022, 14:32
Mjelnir schreef: ma 8 augustus 2022, 09:27 minder leuke stukken ?
Welke minder leuke stukken? :winkie:

Van Paars sla ik het lusje halverwege traumapad vaak over. Is alleen maar rechtoe rechtaan naar beneden en omhoog. Van Rood sla ik niks over. Van Blauw het lusje wat hierboven al genoemd wordt. Dus niet het stukje op het plateau langs het vliegtuig.
Dat lusje rij ik juist wel eens een paar keer (samen met, de klim naast en, het Traumapad) als ik wat hoogtemeters wil maken op een kleine oppervlakte.
Maar goed, toen ik nog in Eindhoven woonde, fietste ik ook graag zo vaak mogelijk naar het Dak van Brabant, de top van voormalige vuilstort die in een van de routes daar zit (Nuenen?), met z'n haarspeldbochten.. :D
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

hanjovdberg schreef: ma 8 augustus 2022, 14:32
Mjelnir schreef: ma 8 augustus 2022, 09:27 minder leuke stukken ?
Welke minder leuke stukken? :winkie:

Van Paars sla ik het lusje halverwege traumapad vaak over. Is alleen maar rechtoe rechtaan naar beneden en omhoog.
Het is (was) de bedoeling om op dit stuk ook een (single)
Track trail te graven naast de brede paden waarover dat stukje route nu loopt.
Maar of dat er ooit nog van komt?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie