Van Paars sla ik het lusje halverwege traumapad vaak over. Is alleen maar rechtoe rechtaan naar beneden en omhoog. Van Rood sla ik niks over. Van Blauw het lusje wat hierboven al genoemd wordt. Dus niet het stukje op het plateau langs het vliegtuig.
Van Paars sla ik het lusje halverwege traumapad vaak over. Is alleen maar rechtoe rechtaan naar beneden en omhoog. Van Rood sla ik niks over. Van Blauw het lusje wat hierboven al genoemd wordt. Dus niet het stukje op het plateau langs het vliegtuig.
Hahaha misschien een beetje te gechargeerd Ik vind Blauw/Rood/Paars (groen praten we niet over) allemaal erg leuke routes maar was benieuwd of iemand een leuke combo weet van alle 3 of 2 zonder elke keer de route helemaal rond te fietsen wat ook geen straf is natuurlijk
Gisteren een combo gedaan van Blauw en en een stukje paars door eerst blauw te fietsen zonder het plataeu die sla ik standaard al over, Daarna richting parking de zweef weer stuk blauw tot het bruggetje en vandaar paars tot aan de zweef parking.
Route lag er goed bij nergens echt mul zand en ben letterlijk een andere fietser tegengekomen die net als ik genoot van de paarse mookerheide en schaapjes.
Vanmorgen rood en paars gedaan en ik kwam juist wel veel mul zand tegen. Daardoor onderaan de 'moeilijke' afdaling in paars na het drop'je nog flink onderuit gegaan. Valt me ook op dat er veel zand weg is waardoor veel wortels vrij liggen. Dat is op zich wel leuk voor het fietsen.
Was wel heerlijk weer en maar 1 andere mtb'er tegen gekomen.
Ik rijd met een Assegai 2.5 voorop (ik weet het zelfkastijding in NL) En daardoor weinig last er van gehad moet ik zeggen. Maar qua zanderigheid zal het alleen maar erger worden vermoed ik
Mjelnir schreef: ↑di 9 augustus 2022, 15:10
Ik rijd met een Assegai 2.5 voorop (ik weet het zelfkastijding in NL) En daardoor weinig last er van gehad moet ik zeggen. Maar qua zanderigheid zal het alleen maar erger worden vermoed ik
Wat rijd je dan in het buitenland als het pas echt moeilijk wordt
De zanderigheid verbaast mij daar waar nog steeds (dicht) loofbos is, meestal houdt dat toch wel iets meer het vocht vast. Amerongen is nog best goed te doen. Hoge Vuursche ook nog redelijk, maar Lage Vuursche en Schoorl zijn nu flinke zandbakken/
Mjelnir schreef: ↑di 9 augustus 2022, 15:10
Ik rijd met een Assegai 2.5 voorop (ik weet het zelfkastijding in NL) En daardoor weinig last er van gehad moet ik zeggen. Maar qua zanderigheid zal het alleen maar erger worden vermoed ik
Nieuwe voorband aanschaffen schoot wel door mijn hoofd vanochtend...
Mjelnir schreef: ↑di 9 augustus 2022, 15:10
Ik rijd met een Assegai 2.5 voorop (ik weet het zelfkastijding in NL) En daardoor weinig last er van gehad moet ik zeggen. Maar qua zanderigheid zal het alleen maar erger worden vermoed ik
Wat rijd je dan in het buitenland als het pas echt moeilijk wordt
Dan achter ook de Assegai erop Maar zonder gekheid plan was om voor DHR en Achter Rekon te rijden. Maar met Rekon achter en Assegai voor rijd het al dikke prima dus te lui om te wisselen
Wat rijd je dan in het buitenland als het pas echt moeilijk wordt
Dan achter ook de Assegai erop Maar zonder gekheid plan was om voor DHR en Achter Rekon te rijden. Maar met Rekon achter en Assegai voor rijd het al dikke prima dus te lui om te wisselen
Vandaag in de middag hitte nog een combo rondje blauw paars gedaan. Track lag er goed bij heb nog flink kunnen hangen in de bochten zonder echt weg te glijden iig!
Op de wortel klim van Paars nog een moeder en 2 zoontjes geholpen die waren uitgeweken naar paars omdat groen dicht/minder leuk is.
Het heeft gisteren toch behoorlijk geregend maar op de routes is daar bijna niks van te merken. Okè,het is wat minder zanderig op verschillende stukken maar nergens modder ik vrees dat er heel wat meer (regen) water nodig is om de droogte teniet te doen. Maar de bramenstruiken groeien wel hard!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
Vergeleken met andere routes in het land zijn deze routes anders nog prima te fietsen. Je hoeft nergens van de fiets vanwege eventuele zandbakken want die zijn er amper. Het zal alleen iets meer met de rem erop zijn vanwege af en toe een wat lossere / onvoorspelbare ondergrond. Ik was in ieder geval zeer positief verrast over de staat van de routes (afgelopen 3 dagen hier gefietst) en uiteraard over de kwaliteit ervan. 1 van mooiste routenetwerken van NL.
Vandaag ook genoten van deze routes. Het was voor mij de eerste keer dat ik hier reed. Maar zag wel dat de regen geholpen heeft. Het lag er super bij. Leuke afwisseling tussen bredere paden vs single tracks en leuke klimmetjes vs afdelingen. Rij meestal UHR (LV, HV en Zeisterlitz) en dan is dit wel gaaf vanwege de iets grotere hoogte verschillen en minder race parcours.
Van Paars sla ik het lusje halverwege traumapad vaak over. Is alleen maar rechtoe rechtaan naar beneden en omhoog. Van Rood sla ik niks over. Van Blauw het lusje wat hierboven al genoemd wordt. Dus niet het stukje op het plateau langs het vliegtuig.
Dat lusje rij ik juist wel eens een paar keer (samen met, de klim naast en, het Traumapad) als ik wat hoogtemeters wil maken op een kleine oppervlakte.
Maar goed, toen ik nog in Eindhoven woonde, fietste ik ook graag zo vaak mogelijk naar het Dak van Brabant, de top van voormalige vuilstort die in een van de routes daar zit (Nuenen?), met z'n haarspeldbochten..
Van Paars sla ik het lusje halverwege traumapad vaak over. Is alleen maar rechtoe rechtaan naar beneden en omhoog.
Het is (was) de bedoeling om op dit stuk ook een (single)
Track trail te graven naast de brede paden waarover dat stukje route nu loopt.
Maar of dat er ooit nog van komt?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!