Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Ah ja, duidelijk - dank!
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Fantastisch plakzand weer :-q opvallend dat traumapad echt in bloei staat in de herfst tussen de regen door. Echt de kombochten zijn nu grippy. Kudos voor het onderhoudsteam! Jammer dat straks het feestje voorlopig voorbij is vanwege de houtkap. Maar soit dan maar 2 of 3 keer nieuw rood rijden. :D
Thank God i bailed before i hit that tree
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Net terug van rondje Paars/Oud rood/Blauw. Leuk! Vooral rond de Mooksebaan is Blauw leuk geworden.
Een groot deel van de palen staan er overigens al (zonder bordjes), dus was goed te volgen. 2x fout gereden, maar daar bood de .gpx van HB_Eagle uitkomst - dank daarvoor!
Wat ik mistte was het vakantiegevoel wat ik altijd kreeg achter Groesbeek, uitkijkend op het Reichswald, dus als daar nog iets aan gedaan kan worden is't helemaal top ;).
En het stuk asfalt bij het Jachtslot moet eruit! Maar ja, Natuurmonumenten hè...
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Vraagje voor de locals; hoe ligt de route erbij? Wil misschien morgen of zaterdag de routes gaan rijden .
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Ik denk dat de nieuwe Rode route goed te doen is, met wat plasjes in de bochten die je kunt mijden. Paars zal wel aantal modderpoeltjes hebben. Ik ga morgen zelf ook NRood en Npaars doen vanwege droog weer vrijdag. Verbazingwekkend hoe snel de trails in Nijmegen opdrogen tegenwoordig. Kudos wat betreft de afwatering van de trails? :D
Thank God i bailed before i hit that tree
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ligt er prima bij, wel hier en daar wat drassig maar niks vergeleken met vroeger.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Thanks mannen voor jullie reacties! Zaterdagochtend paars-rood doen dan :-q
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

North_Shore_MTB schreef: do 29 oktober 2020, 23:38 Ik denk dat de nieuwe Rode route goed te doen is, met wat plasjes in de bochten die je kunt mijden. Paars zal wel aantal modderpoeltjes hebben. Ik ga morgen zelf ook NRood en Npaars doen vanwege droog weer vrijdag. Verbazingwekkend hoe snel de trails in Nijmegen opdrogen tegenwoordig. Kudos wat betreft de afwatering van de trails? :D

Door die paar droge zomers is de bodem nog niet verzadigd en we zitten nu in begin van de herfst. Dat helpt ook, als het zo’n k-weer blijft met veel regen dan heb je in december /januari slecht begaanbare paden cq worden de trails kapot gereden als ze niet worden afgesloten. Afgelopen winter waren sommige trails (of delen ervan) dicht vanwege deze reden.

Dus inderdaad nu nog ff lekker van genieten.
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Dank voor de uitleg. Kom echter terug op droge trails :D Was vandaag echt modderig, vooral Npaars voorbij het bruggetje bij Groesbeek. Wow nog ff dan zijn we weer terug bij oude Nijmeegse trails waar secties wekenlang één modder poel bleven. :-? Dus wees gewaarschuwd eer je aan begint in Nijmegen/ Groesbeek :D
Thank God i bailed before i hit that tree
stevendbr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 1 september 2016, 09:58

Ik las e.e.a. over aanstaande houtkap en het afsluiten van (een deel van) de paarse route. Insiders hier die meer weten over de datum waarop dit gaat starten?

Was voornemens om volgende week vrijdag rood & paars te rijden, maar als paars grotendeels afgesloten is dan stel ik dat liever uit.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

In het Kraaijendal bos, waarin onder andere het Traumapad ligt, vindt de houtoogst plaats vanaf 2 november tot begin jan 2021. Er komt een omleiding over lange paden met duidelijke bebording. Zodra een gedeelte is afgewerkt en de uitrijpaden over de MTB route zijn hersteld wordt dat deel weer vrij gegeven.



De MTB onderhoudsgroep maakt van de gelegenheid gebruik onderhoud aan de route te doen en rekent op medewerking van de MTB-ers de omleidingen te volgen.

De omleiding is aangegeven met paarse pijlen. Op het overzichtskaartje zijn de omleidingen, in het (donker) rood, aangegeven.
Bron: https://www.mtbroutes.nl/gelderland/groesbeek
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

MacReal schreef: vr 30 oktober 2020, 15:54
In het Kraaijendal bos, waarin onder andere het Traumapad ligt, vindt de houtoogst plaats vanaf 2 november tot begin jan 2021. Er komt een omleiding over lange paden met duidelijke bebording. Zodra een gedeelte is afgewerkt en de uitrijpaden over de MTB route zijn hersteld wordt dat deel weer vrij gegeven.



De MTB onderhoudsgroep maakt van de gelegenheid gebruik onderhoud aan de route te doen en rekent op medewerking van de MTB-ers de omleidingen te volgen.

De omleiding is aangegeven met paarse pijlen. Op het overzichtskaartje zijn de omleidingen, in het (donker) rood, aangegeven.
Bron: https://www.mtbroutes.nl/gelderland/groesbeek


P. S. Een vraagje. De nieuwe lussen bij het traumapad omhoog worden later Traumapad 2.0?

Ik had iets eerder gelezen over gewenning van de trails voor de wandelaars, om volgend jaar echte mtb trails te maken. Mooi 8) anders laat ik het voor wat het is. Beetje saai boswielrenner pad.
Thank God i bailed before i hit that tree
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

North_Shore_MTB schreef: vr 30 oktober 2020, 19:33
MacReal schreef: vr 30 oktober 2020, 15:54

Bron: https://www.mtbroutes.nl/gelderland/groesbeek


P. S. Een vraagje. De nieuwe lussen bij het traumapad omhoog worden later Traumapad 2.0?

Ik had iets eerder gelezen over gewenning van de trails voor de wandelaars, om volgend jaar echte mtb trails te maken. Mooi 8) anders laat ik het voor wat het is. Beetje saai boswielrenner pad.
Geen idee, ik kom uit het westen :lol:

Wilde toevallig morgen die kant op om de routes eens te bekijken en zag de melding op mtbroutes.nl
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

North_Shore_MTB schreef: vr 30 oktober 2020, 19:33
MacReal schreef: vr 30 oktober 2020, 15:54

Bron: https://www.mtbroutes.nl/gelderland/groesbeek


P. S. Een vraagje. De nieuwe lussen bij het traumapad omhoog worden later Traumapad 2.0?
Dit is inderdaad nog steeds onze inzet. Helaas voorlopig weer in de koelkast gezet
Plaats reactie