Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Er zijn genoeg goede reden om een e-bike te rijden.


Maar er zijn geen reden om je te misdragen. Dat kun je trouwens ook zonder e-bike doen, maar nu viel het toevallig op dat het overgrote deel van de e-bike rijders zich aan het misdragen was.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ja, kan me ook wel een paar medische en physieke redenen bedenken,maar of dat de redenen voor de meerderheid van de e-bikers zijn(ik zal wel gewoon jalours zijn😉). Mijn ding is het niet!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Lars TB schreef: do 21 mei 2020, 19:09 Er zijn genoeg goede reden om een e-bike te rijden.


Maar er zijn geen reden om je te misdragen. Dat kun je trouwens ook zonder e-bike doen, maar nu viel het toevallig op dat het overgrote deel van de e-bike rijders zich aan het misdragen was.
Inderdaad en inderdaad. Knurften hou je altijd. Het zijn er niet veel, maar ze vallen wel op.

Maar goed, de opmerkingen over e-mtb's hier en de vermeende luiheid die daarbij zou horen zijn weer lekker kort door de bocht. Zo'n ding is echt geen wondermiddel die je technisch beter maakt en je moet toch echt zelf trappen om vooruit te komen.
modder zuigt!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Mark-xt schreef: do 21 mei 2020, 20:18
Lars TB schreef: do 21 mei 2020, 19:09 Er zijn genoeg goede reden om een e-bike te rijden.


Maar er zijn geen reden om je te misdragen. Dat kun je trouwens ook zonder e-bike doen, maar nu viel het toevallig op dat het overgrote deel van de e-bike rijders zich aan het misdragen was.
Inderdaad en inderdaad. Knurften hou je altijd. Het zijn er niet veel, maar ze vallen wel op.

Maar goed, de opmerkingen over e-mtb's hier en de vermeende luiheid die daarbij zou horen zijn weer lekker kort door de bocht. Zo'n ding is echt geen wondermiddel die je technisch beter maakt en je moet toch echt zelf trappen om vooruit te komen.
Net zo hard als zonder motor...........?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Da's vragen naar de bekende weg hè 😉 Lees dit artikel maar ff: No, e-bikes aren’t cheating.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Tja, Jamis gun ik zijn motor dan zeker wel met zijn astma, maar de l*l die gisteravond met 50 kmu tussen mij en Nol doorknalde zonder enig signaal mogen ze van mij het bos uitschoppen. :evil:
Niet alle Ebikers zijn horken, maar het maakt het wel veel makkelijker om een hork te zijn..... En er waren er verbazingwekkend veel gisteren! Nog niet eerder elders zo gezien.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Flapdrollen mag je ook schoppen als ze geen hulpmotor hebben. :tong
Lekker fietsen!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Mark-xt schreef: do 21 mei 2020, 20:58 Da's vragen naar de bekende weg hè 😉 Lees dit artikel maar ff: No, e-bikes aren’t cheating.
Waarom vragen naar de bekende weg.......?
Omdat het antwoord erop zo "obvious"is😉?

Ik gun iedereen zijn plezier,en zie ook wel dat voor sommigen het de enige manier is om nog actief te zijn. Maar kom op, het gaat voor de meesten die ik tegenkom toch om; "the gain without the pain".
En voor mij hoort die pijn er toch echt wel bij!!
Maar iedereen moet doen wat hij wil,zolang hij/zij zich maar gedraagt😉.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Azurri schreef: do 21 mei 2020, 17:25 Tja als zelfs onze "goeroe" 😩 de heer B. Brentjes op zo'n ding door de bossen rijdt,dan hebben alle mannen(en vrouwen) met een "reservehelm" onder hun shirt🤣🤣 nog een reden minder om zich zelf moe te maken.Ik ben blij dat cross motoren(nog) verboden zijn!! Waarom zou hij (Bart) dat eigenlijk doen??Marketing??
Bart is het hard trappen gewoon zat :tong
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Vanochtend met een fietsmaat op de MTB vertrokken. Plan was om met hem de nieuwe route te doen. Maar na een stukje rood besloten onze eigen weg te zoeken. Twee redenen. 1: fietsmaat vond er niet zo veel aan 2: veel te druk op de route.
Nog wel het Traumapad meegenomen, maar die is nu echt bijna volledig aan gort gereden. Maar wat wil je ook met alleen al 320 Strava rijders vandaag.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik ben zaterdag vroeg geweest, zie nu het negatieve advies maar ik heb eigenlijk erg weinig zandstukken gezien op rood en paars? Dit is hoe elke MTB route er een paar jaar geleden 's zomers bij lag. Traumpad slecht? Ja veel kuilen en bulten...wordt juist wat uitdagender zo.
Er leek ook een georganiseerde tocht te zijn (?), stuk of 15 (erg jonge) kids met een paar begeleiders er bij, allemaal bordjes met nummers op het stuur. Mooi om te zien hoe die het traumapad afgingen.
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Tuurlijk, Traumapad is nog steeds leuk. Beetje uitdaging in je lijn kiezen is prima. Kies je verkeerd, dan rammel je goed door elkaar :D
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Vandaag een rondje gedaan de nieuwe rode en paarse route.
Ik kan zegge wie er niks aan vind kan niet fietsen en ja er zitten flinke kuilen in, zelfs iemand goed hard zien vallen maar als je een beetje kan mtb’en dan gab je ze wel en zo heel erg goed ben ik ook niet en het is mij ook gelukt.
Al met al laat ze lekker praten ik vond het een geweldige route en zeker een dikke aan rader.
Kan begrijpen dat je hier in het weekend weg moet blijven ivm de drukte zo tof is de route🤘🏻🤘🏻
PsycholoGuy
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 17 juni 2013, 18:03
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 8.0 SL 2020

Route is inderdaad hier en daar wat zanderig (opletten in enkele bochten) en het traumapad heeft fors wat remkuilen en mag inderdaad wel een beetje opgelapt worden. Dat wetende; het traumapad is maar 1,2 km lang (dacht ik) en de routes zijn plm. 15 (rood) en 16 km (paars). Er zijn meer dan genoeg vette kilometers over met super paden. Ik woon zo ongeveer aan de routes en ben er twee a drie x per week op te vinden. Druk? Zaterdagochtend om 10:00 en zondagochtend om 10:00 fietst er wel het een en ander rond ja, maar aangezien de routes toch wel lang zijn, verspreid het zich toch vaak vrij snel. Aangezien het veel singletrack is kan het soms heel even duren voordat mensen voor je aan de kant gaan, maar totnogtoe heb ikj niet meegemaakt dat iemand dat niet deed, of irritant lang voor je bleef fietsen.
Wel een aantal uilskuikens die zonder helmen het "traumapad" fietsten....

Ga je om 11:00 dan is er al heel wat verkeer geweest en alweer weg. Je kunt ook de oude rode route rijden; 24 km en plm 300 HM. Ook prima route en rustiger omdat iedereen de nieuwe aan het fietsen is. Doe je toch eerst die en daarna de nieuwe route(s). :-q

Ik ben in ieder geval zeer tevreden met wat er aangelegd is. Goed werk!
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Waardeloos. Veel te veel wandelaars en loslopende honden. De wandel en mountainbikepaden lopen teveel door elkaar heen waardoor je erg veel last van ze hebt.
Ik ga er niet meer naartoe.


Reactie / beoordeling van vermoedelijk een wandelaarster op MTBroutes.nl die al die mountainbikers helemaal zat is. :-?
Plaats reactie