Route vasse

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
mteb
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 augustus 2012, 19:52
Mijn mountainbike: Merida Big.Nine TFS 500 2013

Staat er ergens online een actuele kaart van de route? Die op mtb routes lijkt verouderd als ik hierboven lees over 50km. Ben binnenkort in de buurt en wil deze route eens bekijken.
Keep a true friend close with both hands
One who wants to always stay happy has to change gear often
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Is geloof ik geen actuele kaart van althans ik kan hem niet vinden.

Afbeelding

Dit is hoe ik 'm laatst gefietst heb, laatste stuk afgesneden en langs de provinciale weg terug omdat maat er doorheen zat.
Had 43km er op staan maar in werkelijkheid is die wel stuk groter. Schat rond de 50 a 52 km.
mteb
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 augustus 2012, 19:52
Mijn mountainbike: Merida Big.Nine TFS 500 2013

Bedankt voor de info. Zal volgend weekend eens kijken hoeveel er op de teller staat.
Keep a true friend close with both hands
One who wants to always stay happy has to change gear often
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Iemand de route afgelopen weekend gefietst? Hoe lag de route er bij?
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

Vandaag gereden.. Helaas door het onweer niet kunnen afmaken maar super genoten. Als toerist n prima indruk gekregen van de mooie omgeving. Met dank aan n mede biker de shortcut kunnen maken naar waar mijn auto geparkeerd stond.
Ook nog heerlijk n bakkie koffie gekregen van super aardige mensen waar we mochten schuilen voor t onweer. Top rit!
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

In twente alleen maar aardige mensen te vinden.
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

zoesa schreef:In twente alleen maar aardige mensen te vinden.
:-q klopt!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Na 1 jaar verdient deze route een nieuwe post. Vandaag bij vrienden op bezoek geweest op camping Erve Snieder te Mander, en vanaf daar met zn 2en de route gefietst.
Vanaf daar eerst veel vlak werk, met af en toe een kort stukje singletrack. De singletrack langs de Hogeveldsweg (na Haarle), lichtjes bergaf, is een erg leuk stukje, mooie flow. Helaas gevolgd door een klim in mul zand...
Het deel rond Ootmarsum vanaf de Kleikoel is veel niet-natuurlijke singletrack, maar doordat het pad veelal lichtjes heuvelaf loopt, wordt het een gaaf snelheidsstuk.
De singletrack klim vanaf de Polweg naar de Roezeberg is mooi, maar had eigenlijk een afdaling moeten zijn, dan was het een gaaf stuk!!
De singletrack afdaling langs de Vlasbeekweg is één van de leukere downhill die ik in NL gereden heb. Veel flow, leuke bochtjes, verscholen boomstronkjes, echt leuk!!
Dan Watermolen Bles: jammer dat er mensen wandelen, met die brggetjes en zo en leuk stuk. De singletrack daarna langs de Drieschichtsweg loopt helaas ook omhoog, anders was het een prachtig stuk.
De singletrack bij de Streuweg had ook veel flow, uitdagend!

Als je in Twente bent, of daar woont, dan is deze route leuk om te rijden. Maar ik zou er niet nog eens speciaal voor naar toe rijden, daarvoor is de funfactor net te laag door de langere overbruggingsstukken. Maar het landschap (vooral rond Ootmarsum), maakt veel goed!!
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

van het weekend Vasse gefietst, kwam erachter dat er ergens de afgelopen maanden een nieuwe uitbreiding langs de Mander cirkels en langs de Duitse grens is toegevoegd
zie vanaf https://youtu.be/mVBKLpJ0FOk?t=3655
Dit is echter nog niet opgenomen in zowel gpx als afstand op https://www.mtbroutes.nl/overijssel/vasse?
Zijn er nog meer ontwikkelingen aan de route?

(Dan zou verzoeknummer zijn om met name het stuk immer-gerade-aus-Binnenveldsweg aan te pakken/op te knippen/om te leiden :bier: )
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Gister weer eens gefietst
Was even benieuwd naar de reden van de nieuwe zigzag hekjes voor en na het stukje Polweg/de Roezeberg, moest de fiets er doorheen wurmen.
Was afgelopen jaar nog niet zo krap, op 18:17 https://youtu.be/mVBKLpJ0FOk?t=1097

Ligt het lusje bij de Streuweg eruit ofzo? Zag er weinig bereden uit met op twee plekken een boomstam over het pad?
op de vorige video afgelopen jaar vanaf 51:05 https://youtu.be/mVBKLpJ0FOk?t=3065
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

MTBSjoerd schreef: zo 24 april 2022, 11:15 Ligt het lusje bij de Streuweg eruit ofzo? Zag er weinig bereden uit met op twee plekken een boomstam over het pad?
op de vorige video afgelopen jaar vanaf 51:05 https://youtu.be/mVBKLpJ0FOk?t=3065
Ja dat hele stuk is uit de route en je komt er niet meer langs als je de bordjes volgt.
Bij de uitgang van de singletrack Drieschichtsweg ga je nu links en een paar 100 meter verderop weer rechts op een stukje nieuwe singletrack.
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

ok top, dank je!
uit gewoonte bordje dus ff gemist, volgende keer maar ff opletten dus :D
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Wordt de route omgelegd? Het paaltje aan de Wittebergweg (nog voor de Witte bergen) staat nu naar rechts (ipv vorig jaar rechtdoor)?
(Daarna een paatje rechtdoor ('Springendal') na parkeerplaats Blauwe weg)

Verderop aan de Wittebergweg is het paaltje linksaf direct voor de Witte Bronnen verdwenen?

Rest van de route daarna weer bebord

https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 37&o=OneUp
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

De route is inderdaad omgelegd. Na een stukje Blauwe Weg sla je linksaf en kom je via een zandpad weer uit op de Wittebergweg. Daar sla je linksaf en ga je bij camping de Bronnen rechtsaf de originele route weer op.

Verderop is de route nog verder omgelegd, er loopt een extra lus via Hoeve Springendal, daar is dus een paar kilometer bij gekomen.
Plaats reactie