Route vasse

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
bud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 397
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 14:32
Mijn mountainbike: Scott Reflex 10, Juicy, Rockshox, LX-XT
Contacteer:

Ben van plan die route in Vasse ook een keer te fietsen, iemand ervaring mee? Lees veel verschillende dingen op het wereldwijdeweb. Waar kun je het best beginnen? Hoe lang is die route? 30km? 40 km? Het is iig wel een ronde toch?
Gr. Mark :D
People like YOU ar the reason that people like ME need medication..........The only way, is all the way!
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Vandaag route vasse gefietst, niet goed bewegwijzerd, jammer, want wel mooie omgeving.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

http://www.tubantia.nl/regio/tubbergen/ ... -1.3748453" onclick="window.open(this.href);return false;

De route bij Vasse is verbeterd, maar kan hier weinig tot geen info over vinden. Is er een kaartje oid?
Hier staat niets.
Peggiano
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 27 maart 2013, 20:20
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 29r 3.0 2013

Kom zelf uit vasse en heb hem meerdere malen al gefietst.
De wegwijzering is op 1 plek na zeer goed te noemen.
Als je van singletracks houdt is dit de ideale route, is zo'n 5 kilometer van aangelegd. Het beste kun je beginnen bij Watermolen Bels in Mander, hier vind je vanzelf de brug die over de beek loopt en van daaruit kun je de route gaan volgen.
De route is 30 km maar is ook in te korten naar 20 km.
Is erg leuke route door een mooie omgeving!
fastpete
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 29 december 2012, 16:39

Ik heb gisteren de route gefiets,mooie route een hele verbetering me de oude route, er zitten erg mooie singeltrack in waarvan twee mooie lange,de route is goed bewijzert,en ongeveer 40 km lang zeker een aanrader.
Rennrad
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 23 oktober 2012, 16:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Ben enorm benieuwd naar deze vernieuwde route. Er is echter nog weinig informatie over te vinden, bijv. op mtbroutes. Ook op de sites van de plaatselijke verenigingen. Alleen iets over de werkzaamheden en de opening. Kaartje, exacte afstand? Ben ook benieuwd als de opstapplaatsen nog kloppen. Volgend weekend maar eens die kant op!
Axel87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 25 september 2012, 16:03
Mijn mountainbike: Merida Big.Nine 1500

Ik hoop hem snel te fietsen! Ben ook erg benieuwd! Ik lees goede verhalen over de vernieuwde route.

Hier kan je een kaartje/foldertje vinden:

http://tubbergen.nieuws.nl/bestand/1755" onclick="window.open(this.href);return false;
Juultje97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 28 mei 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Cannondale Trail Sl 29'er 2

Heb hem afgelopen zondag ook gefietst. Ontzettend verbeterd en vooral de vele single tracks zijn gaaf geworden.

Wel jammer dat ik afgelopen zondag vergezeld werd door motorcrossers :-{
..vincent..
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 2 april 2013, 15:03

Ik ben van plan om hem morgen vroeg te gaan fietsen met nog een paar

Zijn der morgen nog meer die de route vasse fietsen? Zoja hoelaat mischien anders een idd
Om met een koppel te gaan fietsen
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

Vanmorgen dit rondje gereden.
http://www.mtbroutes.nl/route/408/Vasse" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vond em erg leuk
Compliment voor de parcoursbouwers.
Ik had wel de track in de gps, dat scheelt in het zoeken van de bordjes.
Op sommige stukken is het ineens donker in het bos en zijn hier en daar de bordjes overwoekerd door het struikgewas.
Maar al me al voor mij de moeite waard.
JE
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Route lag er vanmorgen/ vanmiddag goed bij, vorige keer dat ik deze route reed heb ik op mtbroutes geklaagd dat er weinig paaltjes waren of stonden verkeerd geplaatst. Vandaag maar één keer een paaltje gemist maar dat was omdat toeristen voor het paaltje stonden dus dat kan gebeuren, goed werk dus. Had ook het gevoel dat de route op een paar punten was aangepast. Deze route is met Lemele en Hellendoorn denk ik toch wel de mooiste route van Overijssel (kan niet oordelen over Haaksbergen daar nog niet geweest).
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Vandaag ook maar eens geweest en de route gereden.
Gestart bij De Molenberg in Reutum zoals de GPS file aangeeft.
De GPS file klopt niet helemaal maar is wel handig als je moet starten want het is zoeken naar de paaltjes.
Onderweg meerdere paaltjes niet gezien of gemist ....... gps file is dan wel handig
Mooie route met singletracks en af en toe lange vlakke verbindingswegen.
40km ruim binnen 2 uur gebiked in het mooie Twente
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Gestart bij oriënteertafel op de Kuiperberg. De gps-file laat qua nauwkeurigheid nogal wat te wensen over. Toch wel erg handig omdat sommige paaltjes niet al te logisch zijn opgesteld. Met name het laatste stuk (voor mij dan) achter de Kuiperberg nabij het zwembad klopt niet geweldig. Hier is een gedeelte afgezet met lint, terwijl de paaltjes stug blijven aangegeven dat je daar wel heen moet. De GPS-file geeft daar vreemd genoeg wel de juiste route aan...

De route zelf:
Het is een leuke route in een mooie omgeving, maar toch vind ik Haaksbergen beduidend mooier. Ik las ergens dat 80% onverhard is op deze route, maar dan wel opgemerkt dat flinke delen daarvan over brede zandpaden gaan, waarvan sommige inmiddels dienst kunnen doen als zandbak met heel veel mul zand. Een beetje water zou deze route goed doen volgens mij.
De aangelegde singletracks zijn erg leuk en veelal technisch. Dit is wel een beetje vergelijkbaar met Haaksbergen, met veel draaien en keren.
Al met al een leuke route die binnen 2 uur te doen is bij deze omstandigheden.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Vasse heeft ook mooie routes als je juist niet 100% de vaste mtb route volgt.
Midden in het bos in de buurt van het theehuis zijn ook wat leuke stukken met veel hoogte verschillen, lekker jumpen!
Ik ga eind oktober weer een paar keer ravotten.
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Gisteren voor het eerst sinds een halfjaar weer de route Vasse gefietst.
Ik begin meestal bij de camping op de Tutenberg.
Na de schaapskooiweg draai je volgens de oude route links vlaskbeekweg op en vervolgens na 200 meter gelijk weer links te gaan. In de nieuwe route liggen hier twee nieuwe singletracks.
Ook is er een extra lus bij gekomen thv Nutter, leuk nieuw stuk wel met een leuke afdeling.
Geloof dat de route totaal nu wel boven de 50km+ uitkomt.

Gisteren lag de route er wel slecht bij, nieuwe singletracks vol met modder, singeltracks bij de drieschutsweg vol met modder. Stuk bij Mander tussen de weilanden door leek wel of er motorcrossers overheen waren geweest. Al met al blijft het wel een zeer leuke route.

Snap ook niet dat de route hier maar weinig in trek is als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Holten/ Nijverdal/ Hellendoorn omgeving is hier tig keer mooier, singeltracks zijn veel uitdagender, veel zware stukken met mul zand etc etc.
Plaats reactie