Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
goos
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: za 21 juli 2012, 15:09
Mijn mountainbike: mist een motortje!

jeroentune schreef: do 3 december 2020, 14:14
Gisteren nog gereden en tussen deel 3 retour naar deel 1 was er zonder dat ik het wist weer een leuk klein lusje gerealiseeerd. verassing !

Jeroen, waar hebben ze dat gemaakt? Ik fiets eigenlijk altijd 1, 2, slinger langs parkeerplaats, 3 en dan de stukken richting de Zilk om vervolgens terug te peddelen naar Voorhout.
- Orbea Oiz XC - 2021
- Scott Scale 930 - 2019 [Gepensioneerd]
- Giant Talon 1 - 2014 [Gepensioneerd]
- Scott Aspect 2011 - 2011 [Bevindt zich ergens in oost-europa]
Gebruikersavatar
N1co
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 21 november 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ben ook wel benieuwd, heb er vanochtend nog gereden.

Deel 3 naar 1 gaat over het Bavo terrein. Daar liggen wel wat trails maar volgens mij niet nieuw.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Vandaag deel 1,2 en 3 gereden. Lag er goed bij. Die stukken met schelpen zijn een verbetering. Rijdt prima en lijkt me goed voor zomer droogte.

Jammer dat schansje links langs het pad na de oversteek van asfaltweg naar Golf ingezakt is. Vond die altijd lekker om te pakken.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Klopt , dat schansje is inderdaad een beetje verdwenen, er zijn wel weer 2 leuke dropjes in deel 2 bijgekomen en ook in deel 1 2 mini dropjes.

Ik denk dat het stukje wat ik beschreef zeker niet nieuw is maar omdat ik al 16 maanden niet op op de MTB heb gereden was het voor mij nieuw. is inderdaad op het bavo terrein , dus na deel 3, oversteken, naar de zand afdaling naar rechts en het oude lusje maken. dan kom je uit op de nieuwe asfalt weg, deze rij je door tot voorbij de sloot en dan daar 180 graden langs de sloot. Dit stukje is voor mij nieuw.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Gisterenmorgen vroeg opgestapt voor een rondje Noordwijk.
Wat fit en fris begon eindigde met een lekkere temperatuur en doodmoeie benen. Een lekkere ochtend dus.

Het parcours was in top staat. Alleen bij de Herenweg en op het Bavo terrein waren wat (modder)plasjes, maar op het Bavo terrein is het andere probleem, de gekapte bomen, veel pregnanter. Ik ben bang dat er geen boom blijft staan, als ik het zo zie. Veel lag al om maar nog veel meer had een roze stip.... Wordt dat hele stuk bebouwd?

Verder nog het westelijke stukje van de Zilkertrail gedaan. Leuke aanvulling maar moet nog wat ingereden worden en misschien her en der een kleine aanpassing om een paar wel hele haakse korte draaien tot een iets vloeiender/sneller gehaal te maken.

Ondanks relatief weinig kilometers ging het relatief lekker. Grappig hoe je na 49 pogingen in 7 jaar en een 'respectabele' 50 jaar, toch ineens een PR rijdt op deel 4. Is natuurlijk een seconden kwestie, maar geeft mij aan dat de conditie nog niet zo slecht is en de techniek nog best op peil is.

Is er op het stukje na Deel 4, achter de snackkar, nog een bepaalde rijrichting en route? Ik doe hem altijd tegen de klok in, maar het is wel spannend of er niet een tegenligger aankomt, na een struik of blinde bocht.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Die deed ik in een ver en grijs verleden juist altijd met de klok mee.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

erwin.burgers schreef: ma 22 februari 2021, 14:51
Is er op het stukje na Deel 4, achter de snackkar, nog een bepaalde rijrichting en route? Ik doe hem altijd tegen de klok in, maar het is wel spannend of er niet een tegenligger aankomt, na een struik of blinde bocht.
Mmm, dat stukje heb ik nog nooit gerden want wist niet dat het bestond.

Is er nog een frisse GPX in omloop? Of een STRAVA log?
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Volgensmij is dit: https://www.strava.com/segments/2042371 deel 4 en loopt deze tegen de klok in.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dunc@n schreef: ma 22 februari 2021, 16:54 Volgensmij is dit: https://www.strava.com/segments/2042371 deel 4 en loopt deze tegen de klok in.
Dit is niet achter de snackkar, maar ingeklemd tussen de N206 en de afrit. Meer voor de snackkar.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

baron062 schreef: ma 22 februari 2021, 17:56
Dunc@n schreef: ma 22 februari 2021, 16:54 Volgensmij is dit: https://www.strava.com/segments/2042371 deel 4 en loopt deze tegen de klok in.
Dit is niet achter de snackkar, maar ingeklemd tussen de N206 en de afrit. Meer voor de snackkar.
Deel 4 bedoel ik idd niet. Dat ligt (voor mij) voor de snackkar. Weet ook niet of dat stukje erachter, naar de camping, wel tot het parcours behoort.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nee, dat stukje hoort bij mijn weten niet bij het parcours. Het ligt leuk op weg naar het stukje bij het klaverblad, maar is meer voor wandelaars ook. Maar te leuk om te laten liggen. Zit die rare kuil er ook nog in?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: ma 22 februari 2021, 19:53 Nee, dat stukje hoort bij mijn weten niet bij het parcours. Het ligt leuk op weg naar het stukje bij het klaverblad, maar is meer voor wandelaars ook. Maar te leuk om te laten liggen. Zit die rare kuil er ook nog in?
De kuil achterin? Yep.
Dicht bij de parkeerplaats nog een korte slinger combinatie.
Idd leuk stukje
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Waar ze alle bomen hebben gerooid wordt inderdaad volgebouwd. Vandaar ook die nieuwe weg achter de voetbalvelden.

Het Frikandellenbos ... rij ik, en de de meesten die ik ken, altijd met de klok mee. Het is geen onderdeel van ‘het’ parcours. Gewoon wat paadjes in een bossage.

Ik doe op maandag ook vaak die ronde, maar dN vanuit Hoofddorp. Vandaag echter niet want .... we hadden het gisteren al gedaan ;)
Ik pak dat Frikandelkenbos altijd op de terugweg als ik niet langs de Herenweg ga of.... als ik daar stop voor een patatje :)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Heeft iemand een kaartje waarop alle delen staan aangegeven?
Heb forum (deels) terug gelezen, maar kom er niet uit met al die mooie beschrijvingen (achter de snackbar, bij klaverblad, etc).

Ken deel 1, deel 2, deel langs parkeerplek (terug naar deel 1) en deel 3. Rest niet.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik heb een x aantal pagina`s terug kaartjes geplaatst.

Update: ik zie dat de plaatjes, die in dropbox staan, niet meer tonen. Zucht.
Laatst gewijzigd door PaneVino op wo 3 maart 2021, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie