Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JJP
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 2 juni 2012, 17:37
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er 2014

Vandaag weer een rondje gedaan. Lag er redelijk goed bij. Op het tweede stuk wat dikke modder, maar was goed doorheen te fietsen. Één stukje van de 'lange' route snap ik nog steeds niet. Als je het GGZ-terrein op fietst, en dan rechts aanhoudt, zie je na de bocht de kinderboerderij. Waar ligt dan dat stukje trail?? Ik rijd nu elke keer rechts langs de boerderij (boerderij aan je linkerhand) tot het stuk waar je makkelijk langs 't hek kunt fietsen. Dan rij ik door tot ik rechts de slagboom zie en vervolg ik mijn route. Kan iemand mij vertellen wat ik dan verkeerd doe? Heb nl. die begraafplaats nog nooit gevonden. Ook al een keer linksom (boerderij aan je rechterhand) om gefietst..
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Zijn er morgen nog mensen die een rondje gaan doen op noordwijk? Ben niet zo'n fan van ver van huis offroad bijen in m'n eentje....
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
cor-niels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 13 september 2010, 17:47
Mijn mountainbike: Trek 6300 R.I.P Trek 8.9

JJP schreef:Vandaag weer een rondje gedaan. Lag er redelijk goed bij. Op het tweede stuk wat dikke modder, maar was goed doorheen te fietsen. Één stukje van de 'lange' route snap ik nog steeds niet. Als je het GGZ-terrein op fietst, en dan rechts aanhoudt, zie je na de bocht de kinderboerderij. Waar ligt dan dat stukje trail?? Ik rijd nu elke keer rechts langs de boerderij (boerderij aan je linkerhand) tot het stuk waar je makkelijk langs 't hek kunt fietsen. Dan rij ik door tot ik rechts de slagboom zie en vervolg ik mijn route. Kan iemand mij vertellen wat ik dan verkeerd doe? Heb nl. die begraafplaats nog nooit gevonden. Ook al een keer linksom (boerderij aan je rechterhand) om gefietst..
Als je niet het trappetje naar beneden richting de ingang van de kinderboerderij neemt maar de asfaltweg naar achter (dus zoveel mogelijk rechts), dn rij je onde de kastanjebomen door zo naar achter, naar de begraafplaats. Maar stel je maar niet teveel voor van dt stukje trail.
JJP
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 2 juni 2012, 17:37
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er 2014

Ja daar rijd ik ook naar toe. Langs dat vervallen huis (aan je rechterhand) dan zijn er meerdere momenten waar je links door de bosjes kunt. Dan heb wel een keer een doorgangetje met afdalinkje (3 a 4 m lang). Misschien is dat het... naja geeft verder ook niets. De route is leuk om terug te rijden. Beter dan over de weg terug naar het begin!
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

cor-niels schreef:
JJP schreef:...
Als je niet het trappetje naar beneden richting de ingang van de kinderboerderij neemt maar de asfaltweg naar achter (dus zoveel mogelijk rechts), dn rij je onde de kastanjebomen door zo naar achter, naar de begraafplaats. Maar stel je maar niet teveel voor van dt stukje trail.
:~

ik kom regelmatig in Noordwijk, maar ik heb echt geen idee waar jullie het over hebben!?
Noordbikers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:31

JJP schreef:Vandaag weer een rondje gedaan. Lag er redelijk goed bij. Op het tweede stuk wat dikke modder, maar was goed doorheen te fietsen. Één stukje van de 'lange' route snap ik nog steeds niet. Als je het GGZ-terrein op fietst, en dan rechts aanhoudt, zie je na de bocht de kinderboerderij. Waar ligt dan dat stukje trail?? Ik rijd nu elke keer rechts langs de boerderij (boerderij aan je linkerhand) tot het stuk waar je makkelijk langs 't hek kunt fietsen. Dan rij ik door tot ik rechts de slagboom zie en vervolg ik mijn route. Kan iemand mij vertellen wat ik dan verkeerd doe? Heb nl. die begraafplaats nog nooit gevonden. Ook al een keer linksom (boerderij aan je rechterhand) om gefietst..
Fiets langs de kinderboerderij (kinderboerderij links) helemaal naar achteren. Dan rijd je tegen de begraafplaats aan. Als je bijna bij het hek bent kan je links naar beneden rijden via een leuke switchback. Dan kom je langs het hek van de kinderboerderij te rijden. Naast de kinderboerderij vind je de slagboom. Ga hierdoorheen. Volg het pad. Op een gegeven moment ligt er een betonnen paal op het pad. Net daarvoor kan je rechts een paadje in. Dan kom je in de engelse tuin. Volg het singletrack door de tuin. Aan het eind van deze trail een ijzeren soort van slagboom. Hierlangs rijden en rechts het verharde pad op. Net over het bruggetje rechts het brede onverharde pad op. Na ca 300 meter kan je links af. Rijd het weidje op. Hier zie je een spoor lopen. Als je de bossages aan het eind van het weidje inrijd, kan je linksaf een stuk singletrack op. Je komt dan uit door de heg. Klein stukje linksaf en dan rechtsaf het kwekerspad op richting de kraaierslaan. Je kan dan linksaf slaan langs de vakantieparken richting het startpunt van de route in Noordwijk.. sucses!
http://www.noordbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De mtb vereniging voor west-nederland

Volg ons ook op twitter: http://www.twitter.com/noordbikers" onclick="window.open(this.href);return false;
JJP
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 2 juni 2012, 17:37
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er 2014

Ohh dat stuk rij ik dus al. Die switchback bedoelde ik ook.. Nou fijn dat ik het gevonden heb! Ik rij aan het einde, na de singletrack na de paardenweide, linksaf via het gravelpad naar die huizen, om over de weg terug te fietsen naar de Witte Raaf. Dus niet via het vakantiepark.
Noordbikers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:31

Het begin van een nieuw jaar. Wil jij komend jaar ook stappen zetten in je ontwikkeling als mountainbiker of gewoon nieuwe mensen leren kennen om samen mee te biken dan is lid worden van de Noordbikers wellicht wat voor jou! Onderstaand filmpje geeft een impressie van onze club. We zijn dit jaar niet voor niks in de top 3 geindigd van vereniging van het jaar. Voor 35 euro ben je lid en kan je alle trainingen volgen. Ook ben je dan KNWU lid en kan dus met je basislicentie aan funklasse wedstrijden e.d meedoen en een licentie aanvragen. Ook ben je dan verzekerd tijdens je fietsactiviteiten. Daarnaast hebben we talloze evenementen zoals de 8 van Noordwijk, Zomeravondcompetitie,Six4semmy,Nightbike, Bikebeque , gezamenlijke toerritten etc.

Check de video: http://youtu.be/LxhdCH8iisg" onclick="window.open(this.href);return false;

Wellicht tot ziens!
http://www.noordbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De mtb vereniging voor west-nederland

Volg ons ook op twitter: http://www.twitter.com/noordbikers" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als ik niet in Zoetermeer zou wonen, zou ik het nog overwegen ook ;)

Aanstaande zondag nog mensen met zin om een rondje samen te doen?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
dustin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 27 december 2003, 12:35

hoe ligt noordwijk erbij met dit dik pak sneeuw??
Canyon Spectral 125 CF8 2023
cor-niels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 13 september 2010, 17:47
Mijn mountainbike: Trek 6300 R.I.P Trek 8.9

dustin schreef:hoe ligt noordwijk erbij met dit dik pak sneeuw??
Heel mooi, het parcours is mooi wit en goed te doen. Hier en daar zijn wat bevroren randen grond doordat het natte plekken waren voor de vorst.
Ik denk niet dat er nu al ijsplekken zijn omdat het nog niet gedooid heeft.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Wij hebben gisterenavond nog gereden.
Parcours ligt er prima bij. Inderdaad af en toe een klein bevroren stukje maar dat mag geen naam hebben
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Vandaag gereden, lag er goed bij! Wel zie je stiekum al de eerste stukken los zand te voor schijn komen. Nog ff en het wordt weer tijd voor zoetermeer en bergschenhoek! Heb dat stuk aan de langeveldlaan voor het eerst gereden. Wel geinig, maar te smal en langzaam. Begrijp me goed, ik hou van het technische, maar hier is het moeilijk zoeken naar een lekkere flow...
Hier staat niets.
SjamaaN
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 12:03
Mijn mountainbike: Scott Genius 740

Gister een paar rondjes gemaakt hier, maar het was echt een blubberzooi. Ik heb de route nog niet eerder zo nat meegemaakt. Maar ondanks dat toch heerlijk gereden.
Altijd op 4 of 2 wielen te vinden
Noordbikers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:31

14 April is de jaarlijkse '8 van Noordwijk'. Er zijn dan ca 80 bikers tussen 9 en 12 op de baan bezig om scherpe tijden neer te zetten. Bikers die niet deelnemen worden vriendelijk verzocht een ander tijdstip/datum uit te kiezen voor een bezoek aan de route. Bij voorbaat dank voor het begrip!
http://www.noordbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De mtb vereniging voor west-nederland

Volg ons ook op twitter: http://www.twitter.com/noordbikers" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie