Sleenerzand topic.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Als je wil waterfietsen moet je er heen gaan, het droogt vrij snel, maar dit is wel erg veel regen hoor.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1377
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Boekenkist schreef: di 11 mei 2021, 07:54 Ik zie in de regenmeter-app dat er hier afgelopen nacht best wat water naar beneden is gekomen. Is er een local die dat kan bevestigen? En blijft de route dan lang nat, of zou ik deze eind van de ochtend / begin van de middag kunnen fietsen? Een enkel plasje is geen probleem, maar heb geen zin in modderbaden.
Begin van de middag moet de boel wel aardig opgedroogd zijn.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Dank voor de reacties. Heb m’n fietsplannen maar geskipt. Wellicht dat ik later deze week nog ff een keer ga.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Vandaag 3/4 van Sleen gereden met de kleine man, weinig beeld maar zeker genoten

https://youtu.be/yQpOTFIRgHM

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1377
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Dat doet de kleine mooi maar mooi even 👍🏻
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Mijn thuisroute :D

Voor mij ideaal , 5 km heen , 32km lekker trappen en 5km terug , meestal doordeweeks s'morgens omdat het s'weekends aardig druk is op de track en ik houd wel van een beetje doortrappen :D

Dit jaar tijdens de Bartje 200 ging het ook een gedeelte over deze route , dus maar even heen gefietst en foto's gemaakt daar.

Ik vind het fijne eraan dat je redelijk wat singletrack hebt , afgewisseld door bredere paden om daarna weer de singeltracks op te gaan met af en toe een klimmetje. En aan het eind nog even de laatste push over de heuvels om even helemaal stuk te gaan :lol: Af en toe de mogelijkheid voor een kleine jump of er gewoon snel langs. Begin dit jaar is de route een beetje gewijzigd en ook was Staatsbosbeheer nogal aanwezig waardoor de track er niet altijd even mooi bij lag. Er is de laatste tijd ook wat meer aandacht besteedt aan gedeeltes waar veel plassen lagen , die gedeeltes zijn duidelijk beter :)
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1377
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Namens de Bushbikers bedankt voor de mooie woorden
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Was weer een mooie wereld , vanochtend , had licht gevroren en rond 09:00 uur de route op , die lag er goed bij , weer genoten van de omstandigheden :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

yo-eddy schreef: za 24 juli 2021, 18:38 Vandaag 3/4 van Sleen gereden met de kleine man, weinig beeld maar zeker genoten

https://youtu.be/yQpOTFIRgHM

Afbeelding
Die lage drop vond ik nog best link: daar kom je met je voorwiel bijna tegen de “bump” van de slope aan als je niet oppast.

(Om even dit topic weer uit het slijk te trekken. Wat overigens geen grap is: hele stukken waren onder-ge-moerasd…)
carbon bike, titanium collarbone...
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

De route is nu weer goed , na de storm waren er een flink aantal bomen omgewaaid , en daarna de enorme bak aan regen waren funest voor de route. Ik heb hem daarom bewust een paar weken niet gedaan. Onlangs meegeholpen met hoger leggen van een deel wat onder water stond , dat is nu goed. Later op de route waren er nog 2 hele natte stukken. Ik heb hier vorige week zaterdag nog even meegeholpen om dit te verhelpen , een stukje is wat hoger komen te liggen (dus iets verlegd) en we hebben water weg kunnen laten lopen en dat opgevuld met zand.

Het probleem is dat de waterstand door de beheerders van het gebied bewust hoger is gemaakt , het nadeel voor de route is dat lager gelegen delen die normaal ook weleens nat waren nu gewoon onder water stonden. Daar is geen houden aan en je kunt er weinig mee omdat het niet meer weg loopt.

Ik heb afgelopen maandag de route even opnieuw gereden (2x achter elkaar ook nog) maar het ligt er nu keurig bij.

Er zijn nog wel wat hobbelige stukken en stukken waar de grip nog niet optimaal is maar dat verdwijnt al snel. En er word gewerkt aan de route , er zijn ook al veel km's geharkt en met de bladblazer gedaan maar 31 km onderhouden is niet zomaar even gedaan :lol:

Er word overigens vrijwel aan het begin een nieuwe Wall-ride gebouwd op dit moment , hier ligt nu een kombocht van zand.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1377
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Over vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Geweldige wallride! Als je hem niet gaat rijden kun je hem ook goed als bar gebruiken zo te zien :D
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

gerco 301 schreef: za 14 mei 2022, 21:04 Geweldige wallride! Als je hem niet gaat rijden kun je hem ook goed als bar gebruiken zo te zien :D
Inderdaad veelbelovend. Het lijkt mij wel lastig om deze te gebruiken voor een bar ride:
Afbeelding
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Ziet er goed uit, die wall ride!

Waar ligt ie ongeveer?

Gisteren heb ik een stukje van de route gefietst en die ligt er prima bij, het is een lekkere racebaan en nergens mul.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1377
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

modderfietser schreef: zo 15 mei 2022, 08:30 Ziet er goed uit, die wall ride!

Waar ligt ie ongeveer?

Gisteren heb ik een stukje van de route gefietst en die ligt er prima bij, het is een lekkere racebaan en nergens mul.
Ligt in het segment ‘langs het witte huisje’
Plaats reactie