Sleenerzand topic.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisteren heb ik een rondje gedaan. Op de MTB van mn vrouw, een paar maten te klein. Dan zijn die drops ineens erg spannend :D

Er waren nog een paar kleine resten van het slechte weer van vrijdag, maar voor het overgrote deel was de route perfect te rijden. Complimenten!
Gebruikersavatar
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 09:59
Mijn mountainbike: Spec Levo

We hebben vandaag 3 sleutels icm een sleutelhanger gevonden op de route.
Mocht iemand of een bekende dit missen, stuur me even een pb.
Klazienaveen!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisteravond rond geweest. Op 2 klimmetjes na viel het erg mee met de mulheid, Het lag er best snel bij! Op 'de casseien' vlak voor me nog een enorme roofvogel gezien, een metertje boven de grond en indrukwekkend formaat :D
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Vanmorgen deze route weer 2x gedaan :D

Paar plekken was het mul maar verder lag de route er weer super bij :)

En Tina, heb geen rommel gezien op de route :winkie:
Gebruikersavatar
GPStracks
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 15 september 2003, 21:29
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert 2018

Vanmorgen heb ik deze route gereden, en ik moet zeggen dat de route er prima bij lag, en dat de veranderingen de route nog mooier hebben gemaakt. een paar kleine stukjes met mul zand, maar met deze droogte is dat normaal, er zijn routes waar het nog veel slechter is.
Het was al weer ruim een jaar geleden, of misschien nog wel langer geleden dat ik deze route heb gefietst. De drops, Rockgarden en jump zaten er toen nog niet in.

Geweldig moet ik zeggen, er mogen van mij nog meer jumps en drops bij en een skinny zou ook leuk zijn, hoeft niet gelijk op grote hoogte, maar 10 a 20 cm is voldoende om te oefenen.

De Kleine Drop een aantal keer gedaan, de grote probeer ik later wel eens, als ik wat meer moed heb verzameld, het verschil tussen de kleine en grote vond ik net wat teveel, had van mij nog even een tussen stapje tussen gemogen.

Je ziet dat de Rockgarden nauwelijks gebruikt wordt, begint al dicht te groeien en je ziet vrijwel geen sporen. Jammer, zo extreem is deze niet en het zou goed zijn voor een heleboel mensen om de techniek eens te oefenen.

Ook de jump een aantal keren gedaan, en hij is heel goed te doen, ziet er angstwekkender uit dan dat hij is.

Al met al een leuke route, en ik zou zeggen ga zo door met hindernissen bouwen.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route gedaan samen met mijn vriendin en zwager. Was vrij rustig grotendeels van de baan was goed te doen paar plekken met nieuw zand die waren aardig mul geworden.
Was alweer een jaar geleden blij dat ik weer deze kant ben gegaan.
Ryan_86
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 29 augustus 2018, 12:53
Mijn mountainbike: 2023 Cannondale Scalpel

Ik heb de route Sleen nu al een keer of 6 gedaan maar ik kan gewoon nergens de ingang van het North Shore gedeelte vinden. Na een km of 23 (zo uit mijn hoofd) krijg je dat bordje van North Shore en dat houten bruggetje maar ik zie nergens een pad wat er naar toe leid. Kijk ik gewoon scheel of..?
- 2023 Cannondale Scalpel Carbon 2
- 2022 Trek Procaliber 9.8 (retired)
-2021 Trek Supercaliber 9.7 (retired)
-2018 Specialized Epic Comp (retired)
- 2017 Canyon Neuron AL 6.9 (retired)
- Merida Big Seven 100 (retired)
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ryan_86 schreef:Ik heb de route Sleen nu al een keer of 6 gedaan maar ik kan gewoon nergens de ingang van het North Shore gedeelte vinden. Na een km of 23 (zo uit mijn hoofd) krijg je dat bordje van North Shore en dat houten bruggetje maar ik zie nergens een pad wat er naar toe leid. Kijk ik gewoon scheel of..?
Je kijkt niet scheel, het bordje is er niet meer. De Northshore is helaas finaal verrot. Wij zijn bezig om Northshore elementen in de route te gaan verwerken. Hopelijk de eerste richting het eind van het jaar en dan langzaamaan uitbouwen
Hanspr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 8 november 2012, 20:32

Na 15 km zat vroeger een northshore-parcours naast de route. Deze was dus finaal verrot en onbruikbaar. daar staat ook geen bordje meer. Het bordje Northshore na 25 km verwijst naar wat hierboven dat houten bruggetje wordt genoemd. Deze is toch zo'n 25 meter lang. Maar dat is dan ook het enige aan northshore. Meer northshore volgt nog, zoals Bonanza dus al aangaf ;-)
Ryan_86
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 29 augustus 2018, 12:53
Mijn mountainbike: 2023 Cannondale Scalpel

Duidelijk verhaal, jammer dat hij verrot is! Heb hem nooit kunnen doen maar leek me erg leuk om eens te proberen! Zou tof zijn als er inderdaad delen in de route verwerkt worden! Toch is het ook zonder Northshore een fantastisch mooie route.
- 2023 Cannondale Scalpel Carbon 2
- 2022 Trek Procaliber 9.8 (retired)
-2021 Trek Supercaliber 9.7 (retired)
-2018 Specialized Epic Comp (retired)
- 2017 Canyon Neuron AL 6.9 (retired)
- Merida Big Seven 100 (retired)
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Vanmorgen deze route weer eens gefietst.

Wat lag hij er weer super bij, harde snelle ondergrond. :-D

Alleen jammer dat de houthakkers ook weer terug zijn van vakantie :cry:
Op het stuk van km 21 tot 23 moet je opletten, daar zijn ze bezig en heb daar een boel rotzooi van de baan afgehaald.

Scheelt wel dat het nu nog droog is en die machines niet van die hele dikke sporen achter laten.

Al met al toch weer genoten van deze rit.
1x hele route en de vekorte zwarte route erachteraan. :-D
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Zal de boswachter weer inlichten. De hak brigade heeft duidelijke instructies om er geen chaos van te maken
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Geen idee of ze het nog gingen opruimen, maar ze waren nog druk bezig met bomen omzagen, het was nog vroeg.
Heb toen even moeten wachten omdat er een boom op het pad lag, die heeft hij voor me weg gehaald en in stukken gezaagd.

En waar hij geweest was lag troep op de baan, en dat heb ik weg gehaald.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Goed bezig :-q
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Geen probleem. :-q

Voor mij een kleine moeite om even de fiets tegen de boom te zetten en even rommel opruimen. :winkie:
Plaats reactie