Route Beetsterzwaag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Denk dat t wel word. Jammer, heb Beesterzwaag nog nooit gereden en ben in de buurt. Schijnt een mooie route te zijn..
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

En nog geweest in Appelscha of Beetsterzwaag? Was gister mooi weer voor een ritje.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Appelscha. Mooie route, beetje modder hier en daar maar voor de rest lag het er top bij.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Mocht je nog eens in de buurt zijn dan wil ik je wel eens gidsen op de route Beetsterzwaag/Drachten. Is nu aantal dagen droog geweest , denk dat ik morgen weer klein rondje ga doen.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vanmiddag het nieuwe stuk singeltrack bij Ald beets gedaan, moet nog wat ingereden worden. Gelukkig is de oude singel track gekoppeld aan de nieuwe er zit wel een bypass maar die mag van mij afgedamd worden. Zit in het nieuwe stuk wel een rare jump over een boomstronk in een bocht, maar voor de rest aardig geslaagd. Zelfs het oude stukje singeltrack aan het eind van dit deel zit er weer in, dat vond ik altijd een leuk stukje.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Dank je wel, we doen ons best. Wat betreft het nieuwe stuk in Ald Beets, daar gaan we nog een aantal leuke dingen in bouwen.
Dus hou het in de gaten :winkie:
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

https://www.112drachten.nl/hoofdnieuws/ ... se-bosbos/


Niet zo goed nieuws vanaf de route toch wel even schrikken dit
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Vreselijk nieuws natuurlijk, echter op telegraaf.nl stond een foto van de vermoedelijke fiets. Een 1975 racefiets.
Als je daarmee op een mtb route rijdt gaat er iets niet goed geloof ik.
Ik ken wel mensen die dat prima zouden kunnen, maar geloof niet dat ze het zouden willen, omwille van bekende redenen.
Sterkte voor de nabestaanden.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Het betrof inderdaad een fietser die niet met de goede middelen en goeie bescherming op de drop off verongelukt is. Vermoedelijk nek gebroken

Het is uiteraard vreselijk voor de na bestaanden en voor onze stichting dat dit gebeurd op een element die wij gebouwd hebben.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Vreselijk inderdaad dat er iemand is komen te overlijden op de route. Tuurlijk, het materiaal wat deze meneer gebruikte om de (kleine) dropoff te nemen was zeker niet geschikt maar desalniettemin blijft het vreselijk.

Sterkte natuurlijk voor de nabestaanden maar ook zeker sterkte voor diegenen die de route bouwen (Michel o.a.) omdat het mij heel naar lijkt om te constateren dat er iemand komt te overlijden op de route zoals die door de routebouwers gebouwd is.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

sjuutje1969 schreef: zo 21 juli 2019, 21:53 Sterkte natuurlijk voor de nabestaanden maar ook zeker sterkte voor diegenen die de route bouwen (Michel o.a.) omdat het mij heel naar lijkt om te constateren dat er iemand komt te overlijden op de route zoals die door de routebouwers gebouwd is.
Allereerst uiteraard sterkte aan de nabestaanden voor het onverwachte verlies van een dierbare

Verder ben ik, net als velen hier, vrijwilliger en route bouwer. Ook op de route(s) waar ik onderhoud pleeg en waar ik drops heb gebouwd zijn nekken en ruggen gebroken en zelfs mensen overleden. Hoe vreselijk ook, dat is wel een risico van onze sport (ik vergelijk het in de Alpen altijd met skiën op de rosten). We bouwen routes voor de fun en dwingen niemand deze te rijden, een ieder rijdt voor zijn lol en accepteert de uitdagingen en risico's die daarbij horen.
Dus probeer je vooral niet "schuldig" te voelen als iemand iets overkomt op een door jou gebouwde feature of een door jouw onderhouden route, je doet veel mensen een plezier en dit soort nare incidenten horen er helaas ook bij.
Happy Trails :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Uiteraard voelen wij ons niet schuldig, we balen er zeker van maar zien niet dat wij er schuld aan hadden of iets hadden kunnen doen om dit te voorkomen. de man heeft bewust gekozen om het obtakel op te gaan bij een splitsing waar je kant a of b kan kiezen.
Ook heeft de man een bewuste keuze gemaakt om op een racefiets en zonder helm en kleding op een mtb route te gaan fietsen en de bewuste drop off te nemen.

We betreuren het uiteraard! Maar zoals gezegd ieder maakt een eigen keuze om iets te doen of niet.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route maar eens gefietst ligt er goed bij maar weinig mulle stukken en qua drukte viel het gelukkig mee maar ik er dan ook mooi op tijd :-D
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Wij ook vanmorgen. Ieder houdt zich mooi aan de regels hier. Kwa zand op de route, het gaat nu wel hard met opdrogen hoor. Verder is er weinig onderhoud nodig op dit moment. Dat hebben we ook stop gezet sinds begin maart.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de blauwe lus gefietst lag er prima bij al ben ik wel bang dat ze binnenkort ze druk met heggenschaar bezig moeten :wink:
En daarnaast zag ik wel dat er een paar kapotte planken zaten in een van de laatste bruggen vlak voor Boornbergum
Plaats reactie