Route Beetsterzwaag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Het snoei werk is inderdaad bekend. En de bruggen rondom boornbergum moeten helaas verwijderd worden. SBB heeft daar opdracht toe gegeven omdat men dat soort gevaarlijke dingen toch liever niet heeft.

Er komen vlakke bruggen voor terug omdat de oude ook functie hadden omdat die greppels in de winter vol met water staan.

Komende week gaat de zaag erin
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

vandaag deze route gereden. Wat me opviel is de hoeveelheid wandelaars op de route. Wat me ook op viel is de heftig sectie met worteltapijten. Hoe harder je er over heen gaat hoe makkelijker ze worden. Ik heb geregeld de "les cimes de Waimes "gereden. maar deze route is een mooie voorbereiding voor de "les cimes de Waimes, ik mis dan wel wat hoogte meters maar dat is niet anders. De route is on Nederlands. De hindernissen die zijn bedacht ( bruggetjes en Drops ) zijn ook wel leuk.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Dank je wel voor je mooie woorden. Zo horen we ze niet vaak, vaker andersom van de hardtail rijders die snel willen en flow. Die haten de wortels inmiddels :lol:
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Ik rijd regelmatig een stukje van deze route. Binnenkort maar eens een groter deel hiervan doen. Iemand enig idee hoeveel km's er overblijven op het moment dat je de short-cut neemt?
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Vanmorgen een groter deel van deze route gedaan, en ik moet zeggen dat dat er prima bij ligt.
Inderdaad wel stukken waar best wat wortels zitten, maar daar heb ik niet zoveel problemen mee, hoort erbij als je door de ( mooie ) natuur fietst.
Real men think straight and flat are boring :-D
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Je trof het, vandaag waren er ook weer kleine ploegjes bezig met onderhoudt op verschillende plekken
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Michel.nl schreef: za 2 januari 2021, 15:40 Je trof het, vandaag waren er ook weer kleine ploegjes bezig met onderhoudt op verschillende plekken
Zag inderdaad paar man met kruiwagens lopen...
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Maandag weer eens een stuk van de route gefietst, ik begin altijd bij de kant van Heidehuizen.
Het is daar echt een heel stuk opgeknapt! :-q
Verderop nog wel stukken die heel erg nat zijn. Daar ben ik maar afgestapt en een stukje gaan lopen.
Gezien daar ook al een paar bergjes zand klaar liggen zal dat tzt ook wel aangepakt worden. :-D
En het stuk vanaf het witte huis ook?

Het valt ook niet mee, een mtb route die gedeeltelijk in "De Marschen" ligt. :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
pic code registration
Imke03
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 7 maart 2021, 01:15

Patrick-91 schreef: di 4 december 2018, 16:34 Afgelopen zaterdag de route van Beetsterzwaag gedaan, behalve het deel bij Smalle ee en Boornbergum. Route lag er prima bij gezien de regen die er daarvoor gevallen is, goed onderhoud ook! Alleen jammer dat een deel van de route onbegaanbaar geworden is door kapwerkzaamheden (deel bij Kortehemmen) Route is overigens goed omgeleid, hoop alleen wel dat dat deel van de route snel begaanbaar wordt (?)

Iemand die toevallig weet of er nog technical features oid worden toegevoegd aan de route (zoals bij Boornbergum, zie hieronder)? Of andere plannen? Zou de route ten goede komen aangezien deze ook veel verharde verbinding paden heeft.

Afbeelding
Afbeelding
Staan deze obstakels er nog? Ik heb ze in tijden niet meer gezien en vraag me af of ik nou verkeerd fiets of dat ze weggehaald zijn, net zoals het kleinere bruggetje bij Boornbergum
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Helaas moesten we deze van de landeigenaren weghalen. Maar er komen een paar vlakkere bruggen voor terug. Wel iets in de vorm van een berm bocht waar de grote stond.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de groene route gereden route ligt er goed bij grotendeels ook weer droog maar een paar kleine natte plekken die nog prima te rijden zijn .
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ben op vakantie in de buurt, en wil einde van de week de routes gaan rijden.

Nu zie ik in Gorredijk ook bordjes staan. Al Googlend kom ik op de site www.atbrouted7b.nl, nog meer routes op staan. Is dit wat of kan ik beter meteen naar "Beetsterzwaag" rijden, en die samen met "Drachten" rijden?
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Hallo. Je kan vanaf Gorredijk ook richting de andere routes. Deze horen allemaal bij elkaar
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Beesterzwaag is wel wat leuker dan Gorredijk of Drachten. Beesterzwaag is zelfs best Technisch voor Nederlandsche begrippen.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Toch zou je beter kunnen doorrijden naar Appelscha (rood + blauw) en daar de route pakken eventueel icm met Diever, maakt een mooi rondje van 50 km.

Route van Beetsterzwaag is binnen de mogelijkheden die er zijn qua gebied een mooie route maar Appelscha is wel een stuk leuker. Met name de rode route is erg mooi.
Plaats reactie