Route Beetsterzwaag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

En weer terug van een weekendje Bakkeveen/Beetsterzwaag :-q
Gelukkig de dagen er voor en ook het weekend zelf mooi zonnig weer gehad..

Zaterdagmorgen vroeg een beetje door het bos van Bakkeveen gebiked.. Ook in de vroegte nog een hert gespot dus dat was meteen leuk!
Toch best koud nog en alles nat van de mist of douw.. rond 10.00 werd het pas een beetje lekker...
Afbeelding
Leuke vennetjes en moeras stukjes gezien..
Afbeelding
Echt mooie omgeving daar.. maar geen originele route...
Afbeelding


Zondag morgen vertrokken naar MTB route Beetsterzwaag.. toch maar even de auto gepakt want voelde me een beetje 70% zeg maar.. dat heb je wel eens he van die dagen..
Ook weer eerst kou en nattigheid maar was positief verrast door deze leuke route :-q
Er lag nog wel wat modder maar was heel goed begaanbaar..
Afbeelding
Na een tijdje kwam ik een kruising tegen.. linksaf "expert" rechtsaf de normale gang..
De Expert maar even gevolgd dus :winkie: en kwam ik dit tegen.. een hele aardige drop... Op route Zeist heb ik hem wel gedaan.. maar deze oogde mij toch iets hoger en heb de gok met mijn HT toch niet gemaakt.. Wel ff mooie foto gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding
Op de route nog een paar keer expert" gevolgd wat verder geen enkel probleem was.. wat mijn ego deels weer goed maakte :lol:
Onderweg mooie uitzichten.. deed me een beetje aan route Apeldoorn denken.
Afbeelding
Ook hier een hoog "sprookjesbos" gehalte :D
Afbeelding
En hoe je dit noemt weet ik niet maar is een leuke springplank..
Afbeelding

Afbeelding
Wat actie foto's :winkie:
Afbeelding
Verder veel plezier gehad in Beetsterzwaag :-q
Afbeelding

Jammer genoeg werd ik gebeld dat ik terug moest, mijn zoontje (2) was wat dwars en had de kinderwagen in de auto bij me :oops: dus het laatste stukje afgesneden helaas maar toch erg genoten..
Afbeelding

Ik kan alleen maar zeggen.. ben je in de buurt van Beetsterzwaag... :-q
Afbeelding
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

:-q
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Echt top route hoor :-q
Wou dat er hier zulke bossen waren 8)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Woensdagochtend heb ik de route ook aangedaan, en ben grotedeels enthousiast :) De singletracks zijn af en toe heerlijk ruig, met lange stukken vol boomwortels. Omdat de route nog niet enrom veel bereden is zijn er nog geen duidelijke paden uitgesleten en kan je lekker je eigen lijn zoeken waar mogelijk.

De verbindingsstukken over verharde (fiets)paden waren wel erg lang. En het was woensdag al ruim een week droog weer maar er lagen nog steeds flinke modderplassen. Tijdens herfst/winter kan ik me voorstellen dat het té nat wordt op veel plaatsen.

Al met al een lekker ochtendje fietsen, sowieso leuk dat er in een gebied met weinig routes meer te fietsen valt! :-q
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

het is al stukken beter geworden eerst had de route nog veel meer last van de regen maar denk dat het toch aandacht punt blijft met de ondergrond in Beesterzwaag.
Afgelopen winter kon je hele stukken niet fietsen de grond blijft lang nat.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Daar wordt constant aan gewerkt. We zijn druk doende om meer leem zand aan te brengen. Echter dit neemt tijd en geld. Iets wat we in beide gevallen niet in overvloed hebben

Ook wat betreft vrijwilligers. Dat is ook sterk terug gelopen en zijn dringend op zoek naar dat volk
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Dewinter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 november 2015, 10:34

Vanochtend rondje gefietst. Leuke route maar wel erg nat. Veel stronken geen parcours om snelle tijden te rijden maar wel leuk en afwisselend.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag weer eens op de route stukken beter dan vorige keer veel zand gestort afwatering stukken verbeterd wel een paar plekken waar ik met mijn nieuwe stuur niet doorheen paste ;)
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Afgelopen weekend tijdens een bezoek aan Friesland deze route gefietst en positief verrast! Ondanks dat de afwatering op een aantal plaatsen inderdaad nog verbeterd zou kunnen worden viel het hele rondje toch goed mee. Hele stukken waren behoorlijk droog.
De bouwers hebben goed hun best gedaan om de zeker aanwezige mogelijkheden goed te benutten. In combinatie met het landschap gewoon een leuke ronde om te fietsen. Heb me goed vermaakt :-q
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Op MTB routes.nl zijn de reviews inmiddels steeds positiever, ook over de bewegwijzering. Dat was eerder nog wel een puntje. Volgens mij is het tijd om weer eens een kijkje te nemen :)
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Inmiddels hebben we van omgevallen bomen een nieuw hout element toegevoegd.

https://www.facebook.com/23386042009896 ... 519791084/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

ja dat nieuwe houtelement lijkt mij wel een beetje spannend voor beginners, als je niet oplet ga je zo over je stuur
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Het is voor de gevorderde inderdaad. Maar we gaan de landing zijde nog ietsje aanpassen zodat ie makkelijker wordt.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisteren was ik aanwezig voor een rondje, heb bovenstaand bruggetje volledig gemist volgens mij :~

Verder heel lekker gefietst!! Al die wortels blijven tof, en jullie zijn goed in bochtjes aanleggen :) De rechte stukken fietspad (ik snap dat het niet anders kan hoor) zijn niet mijn hobby maar er ligt meer en leukere singletrack dan de verhalen doen vermoeden. Goed bezig!

Oh ja, qua mulheid valt alles reuze mee, niet 1 keer van de fiets gehoeven.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Waarschijnlijk heb jij de palen gevolgd, het stuk waar de brug in zit was tijdelijk omgeleid. Dit moeten we nog weer ongedaan maken kwa bebording maar ook een bord plaatsen met expert en beginner. De expert gaat rechtdoor richting brug en de beginner rechtsaf eromheen.

Wat betreft de fietspaden, helaas is dit wat we ter beschikking hebben gekregen en proberen we gaande weg eruit te filteren. Dat vergt helaas alleen veel overleg en tijd om dat voor elkaar te krijgen.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Plaats reactie