mtb route Best

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

peter246 schreef: do 6 mei 2021, 12:14 We zijn er bijna met de brug. Nog even wat aanpassingen omdat, na plaatsing, de toerit te stijl bleek, maar de verbinding tussen groen en rood wordt weer iets korter.
https://www.ed.nl/best-meierijstad-en-s ... ~a711047e/
Voor mountainbiken lijkt mij zo een steile toerit wel gunstig.
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Weer wat asfalt minder: de fietsbrug is open.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Dat is goed nieuws! Binnenkort maar weer eens een rondje Best gaan doen. Blijft toch een heerlijke route. Met name de rode achtbaanlus.
uncle Cheese
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 25 januari 2009, 11:04

Gelukkig dat de brug eindelijk open is :-q .

Snel weer eens die kant in. Het blijft een lekkere combo; eerst los gaan op Rood en dan wat bijkomen op Groen. Via het viaduct was maar iets langer maar zorgde er wel voor dat ik volledig uit mijn flow raakte :cry:
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Zijn trouwens de routebordjes er inmiddels ook al op aangepast?

Een nieuwe gpx-file voor op mtbroutes.nl is dan wellicht ook handig voor bikers die de route nog niet kennen al kun je bijna niet fout rijden.
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Wizzy82 schreef: do 27 mei 2021, 11:31 Zijn trouwens de routebordjes er inmiddels ook al op aangepast?

Een nieuwe gpx-file voor op mtbroutes.nl is dan wellicht ook handig voor bikers die de route nog niet kennen al kun je bijna niet fout rijden.
Ja, de bordjes staan er ook al
Mw de Poldertoerist
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 20 maart 2021, 23:58

Weet iemand hoe de route erbij ligt? Wij willen hem eigenlijk morgen gaan rijden, maar volgens mij is er gisteren in die omgeving aardig wat water gevallen.
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Gistermiddag weer eens de rode route een paar keer gereden. Wat een genot. Lag er perfect bij. Sinds de laatste keer flink wat upgrades op de route, zelfs een aardige drop. Leuk. Bij het fietspad is ook nog een stukje wat niet bij de route hoort, ook leuk om mee te pakken :) Voor mijn zoon van 7 was het de eerste keer in Best, die vond het de leukste route tot nu toe.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Op een of andere manier die ik niet kan verklaren zit de route van Best niet in mijn systeem als ik weer eens bedenk waar ik wil gaan fietsen... :oops:

Meestal kies ik tussen de auto in en naar de UHR of Nijmegen, een rondje op de gravelracer vanuit huis (vooral verhard) of een van de drie "lokale" opties: Dorst, LDD of Stadbos 013. Aan Best denk ik dan gewoon niet...
Onterecht, want ik ben er natuurlijk weleens geweest en -zeker nadat rood op de schop gegaan is- het is er niet minder leuk rijden dan de andere keuzes.

Dus note to self: binnenkort een keer naar Best!! :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Dit is de ingang van het andere stukje. Is een kort stukje maar best leuk. Komt uit op het fietspad langs de weg naar Aqua Best.
Afbeelding
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Ja, dat is wel een tof stukje. Wel opletten voor tegenliggers, het is geen onderdeel van de (verbindings-) route.
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Da's wel een goede toevoeging
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Hoe ligt Best er intussen bij?
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Vandaag heb ik de groene route gereden op de fatbike. Wat een leuke route!
Nu ook op een gravelbike... :o
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

kermit schreef: ma 12 juli 2021, 15:09 Op een of andere manier die ik niet kan verklaren zit de route van Best niet in mijn systeem als ik weer eens bedenk waar ik wil gaan fietsen... :oops:

Meestal kies ik tussen de auto in en naar de UHR of Nijmegen, een rondje op de gravelracer vanuit huis of een van de drie "lokale" opties: Dorst, LDD of Stadbos 013. Aan Best denk ik dan gewoon niet...
Onterecht, want ik ben er natuurlijk weleens geweest en -zeker nadat rood op de schop gegaan is- het is er niet minder leuk rijden dan de andere keuzes.

Dus note to self: binnenkort een keer naar Best!! :D
Nou, het heeft toch nog even geduurd maar gisteren ben ik eindelijk weer eens de routes van Best gaan rijden.
Leuke afwisseling met wat ik anders meestal rijd. De toplaag was hier en daar al wat losjes aan het worden, denk dat het hier behoorlijk mul wordt als het lange tijd droog is?

In een van die bochtige stukjes in rood zit een dropje, daar kun je links de makkelijke -vlakke- lijn blijven rijden of rechts het dropje pakken. Geinig ding, maar ik kan me voorstellen dat een beginner daar rare dingen doet -zoals in de voorrem knijpen...- als hij/zij onverwachts met zo'n afstapje geconfronteerd wordt.
De twee rijders die ik voorbij zag komen toen ik daar even stilstond lieten het dropje rechts liggen, ik vermoed zomaar dat de meesten dat doen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie