mtb route Best

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Je vraagt je af waarom mensen daar moeten remmen... En dan zodanig hard schijnbaar dat er remkuilen ontstaan.
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Weinig gemerkt van remkuilen vandaag. Lag er goed bij en het was vrij rustig. Dat betekende vol over de rode route gaan en dat een paar keer.

Vriendjes die uit Limburg waren overgekomen waren blij verrast. Toch iets heel anders dat door kombochten knallen in vergelijking met Camerig afstuiteren.
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ik dacht dat ze die niet meer gingen terugplaatsen. Althans dat was het bericht nadat hij was ingestort.

Maar wel nice, stukje om via asfalt was nooit m’n favoriet.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Goede zaak van de brug. Ik heb de route nog maar 3x gereden, maar als afwisseling tov de routes van de Maashorst is Best wel heerlijk. Met name de rode lus. Dat stuk over het fietspad was inderdaad minder en zorgde soms ook nog voor gevaarlijke situaties.
Knakworstkweker

Wizzy82 schreef: ma 18 januari 2021, 10:20 Goede zaak van de brug. Ik heb de route nog maar 3x gereden, maar als afwisseling tov de routes van de Maashorst is Best wel heerlijk. Met name de rode lus. Dat stuk over het fietspad was inderdaad minder en zorgde soms ook nog voor gevaarlijke situaties.
Er zijn nog leukere in de buurt :wink:

Morgen maar eens de drukte op gaan zoeken in Best en gelijk kijken of het onderhoud op groen van vandaag zijn vruchten afwerpt
Larske

Gisteren is er onderhoud uitgevoerd aan de rode route. Dit volgende week maar eens gaan beleven als mijn voorvork en demper weer terug zijn van onderhoud.

P.s. Ben benieuwd wanneer de nieuwe fietsbrug opengaat want hij ligt op zijn plek. :-q
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Brug nog niet open.

Perfect weer vandaag. En best druk op rood vooral. Maar opeens om 12 uur bijna iedereen weg, ook de treintjes. Was er meteen ruimte voor de Kona familie met de kleinste op 16 (?) inch.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Gisteren heerlijk gefietst! Wat een leuke route is het! Vooral rood, met de verschillende jumps/dropjes en bochtjes. Die tabletop was nu ook voor het eerst goed gelukt :-D

De brug is helaas nog niet geopend.
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

Voor het eerst rood gisteren 2x gereden best leuke route. Nog nooit eerder geweest.
De groene route is ook wel te rijden maar niet super spannend. Al met al wel een leuk aantal kilometers kunnen maken. Zag die fietsbrug ook en dat gaat wel een aardig stuk uitmaken. Hopelijk gaat die snel open.
Ik kom zeker nog eens terug.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

CannondaleScalpelSI schreef: ma 29 maart 2021, 19:58 . Zag die fietsbrug ook en dat gaat wel een aardig stuk uitmaken. Hopelijk gaat die snel open.
Zeker 500meter inderdaad :lol:
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

bob. schreef: di 30 maart 2021, 07:55
CannondaleScalpelSI schreef: ma 29 maart 2021, 19:58 . Zag die fietsbrug ook en dat gaat wel een aardig stuk uitmaken. Hopelijk gaat die snel open.
Zeker 500meter inderdaad :lol:
dan weet ik niet hoe jij meet maar...... Dat is echt wel meer dan 500 meter hoor.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

CannondaleScalpelSI schreef: di 30 maart 2021, 13:04 dan weet ik niet hoe jij meet maar...... Dat is echt wel meer dan 500 meter hoor.
Nou vooruit; 1500meter om precies te zijn. Nog steeds een afstand die mijnziens geen naam mag hebben :bier:

Vroeger lag er trouwens een andere brug, die is 'n tijdje geleden ingestort:
https://www.ed.nl/best-meierijstad-en-s ... gle.com%2F
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Yep alleen gemeente Best dacht het te kunnen doen zonder onderhoud. Hoop dat het deze keer beter gaat.
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

We zijn er bijna met de brug. Nog even wat aanpassingen omdat, na plaatsing, de toerit te stijl bleek, maar de verbinding tussen groen en rood wordt weer iets korter.
https://www.ed.nl/best-meierijstad-en-s ... ~a711047e/
Plaats reactie