mtb route Best

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Mustachi schreef: vr 28 december 2018, 15:18 Hij was al een tijdje afgesloten, maar nu is de brug tussen de 2 routes zelfs ingestort. Dat blijft nog even omrijden dus.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/290 ... ingestort]
Als die maar weer hersteld is als het wegseizoen in maart weer op gang komt , maakt het niet uit.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ach, een stukje omrijden maakt voor die snelle mannen(en vrouwen) toch niet uit? Allemaal extra training!
Ik vind het lulliger voor al die scootmobiles, die raken door de omweg eerder door hun accucapaciteit, zodat opa en oma in het bos stranden, onderkoelt raken enz.
O ja, en voor de mtb'ers natuurlijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Maar die brug was beide richtingen op, hoe kan Tsjibiti dat dan niet erg vinden????
SevenMountains
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 9 oktober 2006, 09:44

Hoe ligt de route er op dit moment bij? Klaar voor wat rondjes extra volgende week zaterdag?
Biking.. a word with a lot of directions
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

drpaul schreef: ma 31 december 2018, 00:13 Maar die brug was beide richtingen op, hoe kan Tsjibiti dat dan niet erg vinden????
Uiteraard is dat geen erg maar wel de afsluiting op zich is minder leuk. Maar voor wegfietsers zijn er zeker alternatieven om het Wilhelminakanaal over te komen..
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

SevenMountains schreef: ma 20 mei 2019, 22:57 Hoe ligt de route er op dit moment bij? Klaar voor wat rondjes extra volgende week zaterdag?
Ik ben dr maandag geweest. Rode track wel wat mul op sommige plekken maar ik vond het heerlijke rondjes op een toffe track. De brug is nog niet hersteld maar dat is niet ver om.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
grapmg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 6 september 2016, 16:35

24h aquabest aankomend weekend. Team Matech Solutions heeft helaas door ziekte afzeggingen en we zoeken met spoed rijders! Zijn er mensen die de 24h XL met ons mee willen rijden? We zijn nu met 5 man en zoeken een of twee man/vrouw extra. We rijden ongeveer in het middenveld. Wil je je best doen en nog véél belangrijker daar veel plezier daaraan beleven dan pas je goed. En k je ook nog mee met slap ouwehoeren tussendoor dan pas je zeker bij ons (dat is ook een wedstrijdsport bij ons). Om een idee te geven: afgelopen jaar reden we rondjes tussen de 18 minuten (onze snelste) en 22 minuten (ondergetekende) als snelste rondes. Laat iets van je weten!

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7145372799
uncle Cheese
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 25 januari 2009, 11:04

Ik heb gisteren een onderdeel van een verlichtingset gevonden op de rode route. De eigenaar kan via PB contact opnemen om het op te halen.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Weet iemand of de rode route (korte lus) nog steeds is afgesloten?
Op mtbroutes.nl zag ik op 29 april staan staat dat gedeelte dicht was vanwege de droogte.

Aangezien het vandag en morgen gaat regen zou het zondag prima te rijden zijn.
Weer lekker snel en weg mul zand.

Iemand eigen idee?

De officiele website bestaat niet meer
http://www.bestmtbroute.nl/
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

De rode route is open, maar de 2 "nieuwe" open stukken, waar staatsbosbheer zo heerlijk op is losgegaan, zijn nog afgesloten. Woensdag was de open route nog mul. De regen is ook redelijk langs Eindhoven gegaan (gisterenavond pas een goede bui en nu op dit moment ook).
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Okay bedankt voor de reactie. Dan ga ik zondag weer eens kijken.

Dat nieuwe stuk is zeker leuk, maar was leuker geweest als er ook nog wat bomen waren blijven staan.
Lijkt nu wel op een oorlogsgebied met loopgraven.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

peter246 schreef: vr 1 mei 2020, 14:40 De rode route is open, maar de 2 "nieuwe" open stukken, waar staatsbosbheer zo heerlijk op is losgegaan, zijn nog afgesloten. Woensdag was de open route nog mul. De regen is ook redelijk langs Eindhoven gegaan (gisterenavond pas een goede bui en nu op dit moment ook).
Staatsbosbeheer losgegaan in het bos van de gemeente?
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

De Nieuwe heide is eigendom van de gemeente Best, maar wordt "beheerd" door Staatsbosheer :-q
De gemeente "beheerde" de fietsbrug. :roll:
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Na de regen van een paar dagen geleden lag de route er vandaag super bij! Geen plassen water en geen mul zand. Ideaal!
Voor mij was het trouwens de eerste keer dat ik hier heb gereden en met name de rode lus leek wel een achtbaan. Deze heb ik 2x gereden. Het was overigens wel druk op de route, maar dat was het vast op de meeste mooie routes.
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

Wizzy82 schreef: zo 14 juni 2020, 18:22 Het was overigens wel druk op de route, maar dat was het vast op de meeste mooie routes.
Er was vandaag ook een Ridley + Superior testdag bij Joe Mann dus het zal wel iets drukker geweest zijn dan normaal.
Plaats reactie