mtb route Best

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JC89
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 27 oktober 2015, 09:37
Mijn mountainbike: Cube Acid 27.5 Blue 'n Flashred

Ben benieuwd naar de nieuwe stukken, tijdje de route niet gereden maar vrijdag weer eens knallen :D en een eigen website zie ik :-D Goed bezig hier! :-q
Marino
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 20 juli 2010, 14:03

Ik ben komend weekend toevallig in de buurt en wou dit rondje eens gaan rijden. Is dat een aanrader met het weer van de afgelopen tijd? Of wordt het dan een groot modderballet? Daar hou ik niet zo van namelijk :)
Siebje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: do 27 maart 2014, 20:07

Korte route is meestal wel goed te doen, ook met slecht weer. Lange heeft wat stukken met meer modder.
Marino
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 20 juli 2010, 14:03

Ok, bedankt! Ik ga het eens bekijken, ben benieuwd.
Thermo-Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 22 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Carbon

Vanmorgen, na enkele maanden er niet te zijn geweest, het rondje Aquabest gedaan.

Wauw!! Erg mooie en meteen ook al goedlopende aanvullingen!! Vooral het korte rondje is een stuk uitdagender geworden met leuke jumps en mooie bochtjes!

Wij waren aangenaam verrast. :-q :-q


Ps enig nadeel is Strava, als je een rondje doet rijd je door +/- 30 segmenten :-? :-? :~
sodutch
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 22:28

hij ligt er lekker bij zeg, zeker voor eind december
Gebruikersavatar
Bosi
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 29 november 2015, 18:27
Mijn mountainbike: Specialized CCC

Vandaag ook, zelfs na de regen van vannacht waren ze allebei redelijk droog.

Een mooie technische route met altijd collega mtbers. Gezellig. Vandaag eigenlijk voor het eerst een bodycheck gemaakt met een andere mountainbiker. Misverstand...ik zag rechts een gat, riep rechtsvoorbij maar kwamen toch tegen elkaar aan. Na wederzijdse excuses konden we gewoon allebei onze weg vervolgen. :-q

Ik kan deze route aan iedereen aanraden en voor diegene die van verder moeten komen en de route te kort vinden is de kombi met Liempde dmv de verbindingsroute ook zeker de moeite waard. Ook al is deze minder technisch en heeft deze lange rechte stukken.

Fijne jaarwisseling!
uncle Cheese
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 25 januari 2009, 11:04

Vandaag zowel de groene als de rode gereden. Conform verwachting was de rode goed te doen.
Tegen de verwachting in was de groene redelijk te doen dankzij een nieuw, hogergelegen, stuk bij het moeras. Tot je vooras wegzakken is er niet meer bij :) Erg goed gedaan, trailbuilders bedankt :-q !
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Vandaag weer eens in Best gereden. De vorige keer was meer dan 2 jaar geleden. Sinds die tijd is de route flink verbeterd. Het rode gedeelte is echt super. Het eerste gedeelte van groen is wat saai. De groene route is wat eerder modderig een wat minder goed onderhouden, maar rood maakt dat meer dan goed! Iedereen die hier rijdt, zou een donatie moeten doen, dan wordt de route vast alleen maar beter!
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Vandaag de routes gereden. Was al weer een tijdje geleden. Prima onderhoud gedaan, ook op de groene route. Was zonder smerig te worden goed te rijden.

De rode route begint echt op een achtbaan te lijken. Net als Helmond en Horst.
Heeft ook wel iets.
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Maddox schreef:Vandaag weer eens in Best gereden. De vorige keer was meer dan 2 jaar geleden. Sinds die tijd is de route flink verbeterd. Het rode gedeelte is echt super. Het eerste gedeelte van groen is wat saai. De groene route is wat eerder modderig een wat minder goed onderhouden, maar rood maakt dat meer dan goed! Iedereen die hier rijdt, zou een donatie moeten doen, dan wordt de route vast alleen maar beter!
Daar wordt ook hard aan gewerkt door alle vrijwilligers. Zowel aan rood en groen! :)
Mochten mensen willen doneren, dan is dat zeer welkom! Dat wordt goed bestaat aan zaken als bij. een mobile bladblazer.
http://bestmtbroute.nl/vrienden-van" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Voor de eerste keer gereden gisteren. Wat een top route . En super onderhouden.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Mag je zuid van het kanaal met een quad in het bos? Ik heb het daar aan de stok gekregen met een chauffeur. Had een foto van hem op zijn quad gemaakt. Veel bedreigingen, gelukkig alleen verbaal. Een kwartier later bleek hij mij te stalken: kwam op de route achter mij aan rijden. Hij wilde de foto weg. Weer een lang en dreigende conversatie. Gelukkig kwamen er een paar fietsers achterop waar ik mij bij heb aangesloten waardoor ik was bevrijd. Niet leuk.

Wel leuk was het kakelverse nieuwe deel. Een flink stuk kronkelende nieuwe singletrack. Zo nieuw dat het nog niet echt was aangereden. Dezelfde middag bij de st oedenrode route ook al verrast op nieuwe track. Goed bezig.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Op 'openbaar' terrein mag je foto's maken en filmen. Ken daar de situatie niet qua bebording maar in de meeste gemeenten is het ieder geval uit het bestemmingsplan te halen dat het niet mag.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Ja behoorlijk vervelend. Hier in geldrop-mierlo helpen een paar crossers delen van het mtb naar de knoppen.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Plaats reactie