mtb route Best

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

Heb je vandaag Best gereden SherpaT? Ikke wel namelijk. Ik vond het eergister zo leuk dat ik weer ben gegaan. was er rond 18:30 tot 20:00 of zo. Heb rood 3x gereden en groen 1x vandaag met een collega van me (ik rijd op een blauwe Giant NRS en mijn collega op een zwarte Cube).
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
sherpaT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 24 april 2007, 22:42
Mijn mountainbike: Merida Ninety-Nine 2000

Nee, ik heb de route 2 juni gereden, het is nogal een eind bij mij vandaan ( goeree-overflakkee ) en toen was ik toevallig in de buurt.
doe dit, doe dat, doe zelf ook eens wat
Nelisje
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 juli 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Specialized Enduro S-works
Contacteer:

Ik heb hem vorige week ook een keer gereden om langzaam aan weer het mountainbiken op te pakken. De conditie is nog niet dusdanig dat ik het in 1 keer vol vlam. Maar de bedoeling is wel om er vaker te gaan fietsen.. Overigens de groene route gedaan en het daar maar bij gehouden. Volgende keer denk ik combi groen en rood eens proberen.
Nelisje
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 juli 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Specialized Enduro S-works
Contacteer:

En het was weer geweldig..... Ik heb me ketting precies halverwege in puin gereden, dus een paar km terug naar de auto kunnen lopen :cry:

Wel lekker oppeppende muziek op de achtergrond ivm extrema outdoor.
reynard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: di 31 januari 2006, 14:26

En een flinke zooi nu in het bos ivm extrema outdoor :(
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Gisteren voor het eerst de routes in Best gereden. Vond ze verrassend leuk! Lekker technisch en lekker snel. Ben er eerst vanuit Veghel over de weg naar Joe Mann gefietst en kon daar bij een groepje aanpikken. Ging serieus hard, denk dat we de rondjes met ca 26 gemiddeld hebben gefietst. Daarna nog met hun een paar rondjes door de bossen tegen Son en Breugel (stukje tussen Bestseweg en Gentiaanlaan en stukje achter het zwembad). Leuke stijle klimmetjes!

Ik kom daar zeker vaker. Moet wel een leuk rondje kunnen maken via Eerdse Bergen, Moerkuilen, Hazeputten, Best en Mariahoutse bossen.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Lisette
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 6 juni 2007, 14:19
Mijn mountainbike: Gary Fisher HKEK, Fox 80RLT, Mavic crossride wielset

Ook ik ben gisteren voor het eerst deze routes wezen rijden. Mijn vriend heeft z'n teen gebroken, dus daarom maar alleen geweest. Leuke route, de rode lus was echt leuk, deze 2 keer gereden.
De groene lus was minder en daar heb ik ook een stuk van gemist en een stuk ruiterpad gepakt. Gelukkig wel weer bij de auto teruggekomen (grijns), is met mijn oriëntatievermogen wel een prestatie.
Een praatje gemaakt met een paar bikers onderweg, ook wel leuk, dat je nog meer mensen ziet onderweg...
Het is wel jammer dat je constant verkeer hoort, en bij Aquabest kermisgeluiden, is dat altijd zo ?
DGR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 22:36
Mijn mountainbike: Pilot Titanium 29'er, Rohloff + Lefty
Contacteer:

Lisette, reed jij met die rode Starlet toevallig?
Beginneling
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 17 juni 2007, 11:04
Mijn mountainbike: Matts TFS Silverline

Heb vandaag 2 x deze route gereden (combi groen en rood). Route ligt er, met dank aan het warme weer, zeer lekker bij.

Aardig wat wandelaars op de route en de zooi van Extrema is nog niet opgeruimd..

Heb m.b.t. die zooi een mailtje gestuurd naar de gemeente Best .. hopelijk doen die er wat aan.. vind het echt niet normaal
Laatst gewijzigd door Beginneling op di 7 augustus 2007, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Begint het langzaam onder de knie te krijgen..
Lisette
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 6 juni 2007, 14:19
Mijn mountainbike: Gary Fisher HKEK, Fox 80RLT, Mavic crossride wielset

@DGR

Yep; was jij er met je camelbak en je vriendin? Hoop dat jullie eerste keer op de route ook bevallen is?
DGR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 22:36
Mijn mountainbike: Pilot Titanium 29'er, Rohloff + Lefty
Contacteer:

Lisette, dat waren wij ja, nog bedankt voor het aanwijzen van het begin!
Vooral de rode route is erg goed bevallen :-D
Beginneling
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 17 juni 2007, 11:04
Mijn mountainbike: Matts TFS Silverline

Ga vanmiddag een paar rondjes rijden, met al die regen van de afgelopen dagen moet hij er wel mooi bij liggen :)
Begint het langzaam onder de knie te krijgen..
Irene
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: di 10 januari 2006, 23:45
Mijn mountainbike: Een mooie blauwe Trek

Even een berichtje voor alle fans van de rode route van Best: komend weekend (2 en 3 juni) wordt daar van 13u op zaterdag tot 13u op zondag LakeBike georganiseerd. Dat is een 24-uurs mountainbike wedstrijd (zie ook het marathon topic). Daarom aan iedereen (behalve de deelnemers natuurlijk) de vraag om de route dan eventjes niet te rijden en uit te wijken naar de groene route van Best, of een andere route in de buurt.
Dat zou heel fijn zijn, want de linten van de LakeBike route hangen in de weg voor rijders van de gewone route, en de deelnemers zijn natuurlijk bezig met een wedstrijd en behoorlijk gaar na 24 uur fietsen, vorig jaar was er af en toe wat hinder en dat zouden we dit jaar graag voorkomen.
eddyw1980
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 mei 2014, 16:27

Woensdag avond rondje best gehad het lag er goed bij wel glad na alle regen van de laatste tijd.En als verassing een nieuw stuk in de rode route lekker smal en een mooie verhoging al met al een verbetering.
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Blijft een mooie route met steeds meer fun! Jumpjes, een dropje, rockgarden... En weer een nieuw stuk route.
Gisteren weer daar wat rondjes gedraaid en genoten!
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie