MTB Route Oldenzaal / Hulsbeek

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Als er veel verkeer over komt (lijkt me niet) dan zou het lastig worden.
één fietser is genoeg... het gaat om het feit dat je op een slingerende singletrack fietst en vervolgens ineens een smal asfaltpad kruist.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

@Dexx en @Glenn-biker: Ik interpreteerde jullie posts over hondenbezitters/wandelaars blijkbaar verkeerd. Excuses hiervoor.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Monster schreef:@Dexx en @Glenn-biker: Ik interpreteerde jullie posts over hondenbezitters/wandelaars blijkbaar verkeerd. Excuses hiervoor.
Np :-q
Dex schreef:
Als er veel verkeer over komt (lijkt me niet) dan zou het lastig worden.
één fietser is genoeg... het gaat om het feit dat je op een slingerende singletrack fietst en vervolgens ineens een smal asfaltpad kruist.
Klopt, dan moeten we weten waar dat pad vandaag komt en waarom het er ligt. Misschien komen er nog hekjes op de kruising te staan?
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik heb weer een route filmpje online gezet. Dit keer dus van de route van Oldenzaal/Hulsbeek. Zie link: http://youtu.be/L7OjwfuDC4I" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Mooi filmpje!!

Heb er vanavond nog gefietst! Sommige delen liggen wel erg nat maar 80% is prima te fietsen.
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

dadionysos schreef:Ik heb weer een route filmpje online gezet. Dit keer dus van de route van Oldenzaal/Hulsbeek. Zie link: http://youtu.be/L7OjwfuDC4I" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=EpyYzBIhXXE" onclick="window.open(this.href);return false;

:-q alleen de muziek...dat is toch niet normaal, is de zanger al dood, of zijn ze nog bezig met hem ?
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
hahorst
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 19 maart 2010, 11:45
Mijn mountainbike: Grote wielen.

Op donderdag 27 december aanstaande staat er weer groot onderhoud gepland voor de wielerbaan en MTB baan op Het Hulsbeek in Oldenzaal.
Het gaat onder andere om het verbeteren van de MTB Baan met behulp van een minikraan van NEGAM.
Hiervoor worden vrijwilligers gevraagd die ondersteunend werk gaan doen zoals een kuipbocht aanleggen, gaten wegwerken en een deel van de baan verleggen aan de Noordzijde.

Kom donderdag 27 december a.s. naar het clubgebouw van OWC en drink als opwarmer een kop koffie. Daarna starten dan om 09.30 uur de werkzaamheden. Neem wel (zo mogelijk) je eigen gereedschap mee
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Vanavond (tussen de luchtballonnen) maar eens weer eens op deze route gereden, en ik moet zeggen; het ligt er goed bij door flink wat onderhoud.

De slechte stukken zijn sterk verbeterd, waardoor hij wat makkelijker te fietsen is, maar mogelijk ook in natte omstandigheden weer te gebruiken is. :-q

Technisch blijft het een leuke route zo lekker dicht bij huis.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Word't er nog gefietst hiero? Route ligt er PR waardig bij! Pas op voor de ruiterpaden. Ik ben bijna geschept door vee te paard deze week... Heeft me ook dik 15 seconden gekost gezien er een stuk of 15 ruiters passeerden :~ lol
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Ligt er inderdaad heel goed bij, zie allemaal toptijden voorbij komen op Strava opeens. Zondag nog een rondje gedaan, na eerste keer stukken van Losser, prima inderdaad.

Had ik ook met de tijdrit van HTR, op dat gedeelde stuk pad, kostte me ook flink tijd. ;) Zag nu dat ze bordjes hadden geplaatst om het wat te scheiden zodat de linkerkant een beetje intact blijft voor de mtb'ers.

Las gisteren op facebook wel dat iemand prikkeldraad had gespannen over de track, ergens bij de waterzuivering...
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Stokkie
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 14 maart 2011, 22:52

Ik werd gisteren nog 'vriendelijk' begroet door een roofvogel. Ineens zat mijn helm niet meer geheel recht op mijn hoofd. Dit was in de hoek na het Avatarz park waar je in het open stuk komt en dan nog een klein stuk het bos in gaat. Toen ik uit het bos kwam op het fietspad cirkelde hij/zij nog wel een keer over.

Opgepast dus.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Stokkie schreef:Ik werd gisteren nog 'vriendelijk' begroet door een roofvogel. Ineens zat mijn helm niet meer geheel recht op mijn hoofd. Dit was in de hoek na het Avatarz park waar je in het open stuk komt en dan nog een klein stuk het bos in gaat. Toen ik uit het bos kwam op het fietspad cirkelde hij/zij nog wel een keer over.

Opgepast dus.
Dat heb ik precies op dat punt ook gehad vorig jaar. Vorige week was het bijna raak (hij vloog vlak over me). Als je daar het stukje bos uit komt, staat er nu ook een geen waarschuwingsbord "pas op, agressieve roofvogel" (o.i.d.).
Nog harder fietsen is denk ik de enige oplossing, maar met die bochtjes daar moet je wel een goede bochtentechniek hebben om dat te kunnen (nu is dat niet mijn sterke punt).
Aluyx
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 23 juli 2015, 10:11

Lekker even een topic na twee jaar omhoog schoppen, haha. Gisteren mijn eerste rondje onverharde weg gedaan (ben sinds drie weken in het bezit van een cheape mtb:). Rondje over het Hulsbeek, maar kom niet in de buurt van jullie tijden, ik heb twee rondes gedaan en allebei rond de 27 minuten. De route is goed bewegwijzerd, en op zich ook goed te fietsen. Hier en daar een paar stekelbosjes en brandnetels die eroverheen hangen, maar niet storend.

Het is ook niet meer zo leeg als een tijd geleden toen ze alles net gekapt hadden (ik heb er vaak in de buurt gewandeld). Zijn er nog meer mensen die deze route nog wel eens pakken?
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Aluyx schreef:Lekker even een topic na twee jaar omhoog schoppen, haha. Gisteren mijn eerste rondje onverharde weg gedaan (ben sinds drie weken in het bezit van een cheape mtb:). Rondje over het Hulsbeek, maar kom niet in de buurt van jullie tijden, ik heb twee rondes gedaan en allebei rond de 27 minuten. De route is goed bewegwijzerd, en op zich ook goed te fietsen. Hier en daar een paar stekelbosjes en brandnetels die eroverheen hangen, maar niet storend.

Het is ook niet meer zo leeg als een tijd geleden toen ze alles net gekapt hadden (ik heb er vaak in de buurt gewandeld). Zijn er nog meer mensen die deze route nog wel eens pakken?
Ik kom hier af en toe. Ik vind het een leuk rondje om direct na het werk even een of twee rondjes (op tempo) te fietsen.

Ik ben er een paar weken geleden nog geweest. Ik vond het er aardig bij liggen, wel een beetje te hobbelig soms.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Deze route kortgeleden ook weer gereden, maar deze ligt er echt belabberd bij. Hier lijkt geen sprake van onderhoud te zijn. En de Buizerd is inderdaad een vervelende bijkomstigheid... inmiddels al 3 keer op bezoek gehad, maar door de huidige staat van de route zal ik daar de komende tijd niet veel last meer van hebben...
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Plaats reactie