MTB Route Oldenzaal / Hulsbeek

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JT
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 17:07
Mijn mountainbike: Ghost SE5000frame, RS Tora 318, XT schakel, LX naven, Avid Single Digit 5 brakes
Contacteer:

Zo, ff los topic voor deze route voor mededelingen en gedeelde ervaringen enzo.

-------------------------------------------------------------------------------------
Karige omschrijving:
Deze route is 6,5km lang. Veel singletrails, enkele jumps. Ik ben niet echt bekend met andere dedicated MTB routes in NL maar deze route is meer technisch dan voor de snelheid volgens mij (1 of 2 stukken uitgezonderd). Wel een leuke route om te oefenen vind ik. Doordat de route zo kort is kom je wel toe met 1 bidon. Je hoeft geen zadeltasjes of wat dan ook mee te nemen, lekker bij de auto laten.
-------------------------------------------------------------------------------------


Ik trap af met een waarschuwing: blijf dezer dagen WEG van het Hulsbeek als je niet van heel veel modder houd. De hoeveelheid regen van afgelopen dagen heeft de route vooral in het beginstuk maar ook verderop verpest met extra diepe gaten enzovoort. Verder liggen er plassen over de hele breedte van het pad van vaak 10cm of dieper. Het is een grote pokkezooi. Modder op je kleding ok. Maar op de achterbrug van m'n frame boven de crank lag meer dan een cm modder en bijna de hele weg hoorde ik alles schuren :/
[Ghost SE5000 Silver frame + SE7000 uitrusting]==[ Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLoc]==[Deore XT voor/achterderailleur + shifters]==[Deore crank]==[LX naven, Mavic velgen, Schwalbe Smart SAM banden]==[Avid Single Digit 5 remmen]
alhambra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 19 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Klein Attitude Comp

Euuuhhhhh hoe meer modder hoe beter, althans da's mijn mening.
JT
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 17:07
Mijn mountainbike: Ghost SE5000frame, RS Tora 318, XT schakel, LX naven, Avid Single Digit 5 brakes
Contacteer:

Daarom heb ik er ook bijgezet dat je weg moet blijven als je niet van heel veel modder houd :)
[Ghost SE5000 Silver frame + SE7000 uitrusting]==[ Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLoc]==[Deore XT voor/achterderailleur + shifters]==[Deore crank]==[LX naven, Mavic velgen, Schwalbe Smart SAM banden]==[Avid Single Digit 5 remmen]
Arjen KV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 626
Lid geworden op: wo 9 augustus 2006, 08:43
Mijn mountainbike: Fusion Slash, Scott expert racing
Contacteer:

Ik ben er woensdagavond nog geweest, deed 3 min langer dan normaal over het rondje en ik vond het na 1 keer wel genoeg, maar echt extreem slecht is het ook niet. Alleen de lage stukken aan de noordkant zijn wat minder. Maar als je er een beetje de weg kent kun je de ergste stukken ook wel ontwijken via de weg of het fietspad.
Ik vind het trouwens geen route om de auto voor te pakken, daar is die veel te kort voor. Het is straks ook weer betaald parkeren als het mooi weer wordt ivm de strandbezoekers. Maar het is wel leuk om je stuurwerk een beetje scherp te houden in een langere training.
Op www.mtbroutes.nl staat wel een uitgebreidere omschrijving van deze route.
JT
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 17:07
Mijn mountainbike: Ghost SE5000frame, RS Tora 318, XT schakel, LX naven, Avid Single Digit 5 brakes
Contacteer:

Ach, het is voor mij 10km ofzo, kan er evt zelfs naartoe fietsen en parkeren doe je anders een km verderop, fiets je 5 minuten extra :)
[Ghost SE5000 Silver frame + SE7000 uitrusting]==[ Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLoc]==[Deore XT voor/achterderailleur + shifters]==[Deore crank]==[LX naven, Mavic velgen, Schwalbe Smart SAM banden]==[Avid Single Digit 5 remmen]
bud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 397
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 14:32
Mijn mountainbike: Scott Reflex 10, Juicy, Rockshox, LX-XT
Contacteer:

JT schreef: De hoeveelheid regen van afgelopen dagen heeft de route vooral in het beginstuk maar ook verderop verpest met extra diepe gaten enzovoort. Verder liggen er plassen over de hele breedte van het pad van vaak 10cm of dieper. Het is een grote pokkezooi. Modder op je kleding ok. Maar op de achterbrug van m'n frame boven de crank lag meer dan een cm modder en bijna de hele weg hoorde ik alles schuren :/
Cool, modder, véél modder!!! Geloof dat ik een fiets heb die dat niet erg vind, en een wasmasjien!

Verder leuk redelijk technisch rondje, dat ik áltijd meepak aan het begin en aan het eind van een tochtje richting Paasberg-Boerskotten-Lutte etc.
People like YOU ar the reason that people like ME need medication..........The only way, is all the way!
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Je hoeft geen zadeltasjes of wat dan ook mee te nemen, lekker bij de auto laten.

Dus jij gaat er van uit dat niemand op het hulsbeek pech kan krijgen :~
En wat is nou 10 km om daar naar toe te fietsen ? Ben jij een luie biker ?
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
JT
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 17:07
Mijn mountainbike: Ghost SE5000frame, RS Tora 318, XT schakel, LX naven, Avid Single Digit 5 brakes
Contacteer:

Je kan wel peck krijgen maar dan is het misschien 2km lopen dus daarvoor ga ik geen 2 bidons met drinken meenemen, zadeltasje enz. En misschien ben ik een luie biker? Ook nog wel een andere reden voor, maar does it matter?

Heb ik wat verkeerd gedaan ofzo? :~
[Ghost SE5000 Silver frame + SE7000 uitrusting]==[ Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLoc]==[Deore XT voor/achterderailleur + shifters]==[Deore crank]==[LX naven, Mavic velgen, Schwalbe Smart SAM banden]==[Avid Single Digit 5 remmen]
oomkoen.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 28 juni 2005, 09:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2007
Contacteer:

Ben vanavond weer voor het eerst dit jaar op het Hulsbeek geweest. Heb het altijd al een mooie route gevonden. Lekker kort werk. En natuurlijk ging ik vanavond voor een volle bak met drek.

Alleen heb ik wel een aantal punten die ik niet leuk vond.
  • Ten eerste mogen de bramenstruiken en vooral brandnetels wel eens gesnoeid worden.
    Ten tweede viel het me op, dat in het begin bij de drie heuveltjes. Dat na het eerste heuveltje (op de helft naar het tweede heuveltje) wel een flink diepe plas zit. Hier ging ik even niet vanuit en schrok toch wel met een redelijk vaartje in de pedalen...
    En waarom is dat bruggetje afgezet? Is daar het gaas voor de grip van af en daardoor te link? Het bruggetje ernaast (wwar je nu over moet) zit ook geen gaas op...
MarkH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 14 augustus 2007, 22:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Factory 27,5"
Contacteer:

oomkoen.nl schreef: .
.
.

En waarom is dat bruggetje afgezet? Is daar het gaas voor de grip van af en daardoor te link? Het bruggetje ernaast (wwar je nu over moet) zit ook geen gaas op...[/list]
Bruggetje is afgezet omdat het onveilig is. Het zakt langzaam weg.
Momenteel (8 sept) kun je zien waarom het toen al is afgezet: is helemaal weggezakt en onbegaanbaar.

Heb afgelopen week voor het eerst m'n tijd daar eens gemeten.
Het was flink blubberig en ben dus ook een keer op m'n bek gegaan (nit hard, seconde of 30 - 40 vertraging)

Tijd: 18 min en 59 sec
Afstand: 6.41 km
Gem. snelheid: 20.61 km/uur

Ik denk dat ik zonder val en met iets minder modder een 1,5 tot 2 minuten sneller moet kunnen zijn.
Als ik 'm wat vaker op snelheid fiets en m'n rit wat beter indeel (ben nu te snel vertrokken en daarom had ik aan het eind te weinig over), moet ik er misschien nog wel een seconde of 45 tot 60 extra vanaf kunnen halen.
Tijd van rond de 16.00 minuten moet voor mij mogelijk zijn.

Wat rijden jullie ongeveer op dit parcours ??
Cannondale RZ 120 One (2011) Lefty, RS Monarch 3, SRAM X-9 en Elixer 5
oomkoen.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 28 juni 2005, 09:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2007
Contacteer:

MarkH schreef:Tijd van rond de 16.00 minuten moet voor mij mogelijk zijn.
16:39 heb ik ooit eens gehaald. Moet zeggen dat dit op een vrijwel droge baan was.

Ga hem straks weer even fietsen met twee andere vrienden. Ach, als ik dan 20 minuten haal, ben ik ook tevreden. Toch ben ik als recreatie fietser wel eens benieuwd wat een wedstrijd fietser voor'n tijd rijdt...
roar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 23 juni 2002, 21:26
Mijn mountainbike: Merida TFS 900 Magura
Contacteer:

Prut is lekker!

Gisteren 3x het Oldenzaalse rondje gereden, op 1 plek was de modder te erg en moest ik lopen, voor de rest no problemo. Heerlijk rondje. Ik zou alleen wllen dat het 3x zo lang was.
Ennuh, sorry Twentenaren, ik heb wat Twentse modder verplaatst naar het westen, zie de pics:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door roar op zo 25 november 2007, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik fiets, dus ik besta
ZZzzpiedie
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 12 september 2007, 21:16
Mijn mountainbike: Merida Athens Silver Edition

LOL...Dat ziet er idd lekker uit. :-q

Ik ben net even geweest als extreme beginner (Heb mijn fiets pas 2 weken!). Lijkt me een leuke ronde om het te leren. Wel moet ik iets eerder gaan de volgende keer. Als het begint te schemeren komen de bomen en struiken soms wel erg dicht op je af :-{

Als ik een keer een fatsoenlijke rondetijd tijd heb zal ik hem hier wel posten.
roar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 23 juni 2002, 21:26
Mijn mountainbike: Merida TFS 900 Magura
Contacteer:

kijk wel uit wanneer de bagger op begint te drogen, volgens mij wordt 'ie keihard :-q En om in zo'n diep spoor terecht te komen en dan geen kant uit te kunnen..........
Ik fiets, dus ik besta
ZZzzpiedie
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 12 september 2007, 21:16
Mijn mountainbike: Merida Athens Silver Edition

Zo, voor het eerst 2 rondjes gefietst. Beide rond de 25 minuten, gem. ruim 18 km per uur. Ik zie dat ik nog veel moet oefenen als ik mijn tijd met die 16 minuten vergelijk :-? . Maar ja, ik fiets dan ook nog maar 2 weken en het is voor het eerst dat ik een echte mtb route rijd.
Ik vond het wel lastig moet ik zeggen. Wel lekker om te doen. af en toe een paar snelle stukken erbij zou wat mij betreft nog beter zijn. Je moet soms goed oppassen, er zitten een paar verraderlijke diep modderkuilen in.
Een vriend van mij was er de eerste keer 5 x onderuitgegaan, daar heb ik gelukkig geen last van gehad (afkloppen). Nu was de baan wel behoorlijk droog alhoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb :wink: .
Plaats reactie