Assen / Baggelhuizerplas

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ActiveFrank
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: do 2 oktober 2014, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Kahuna

Ik rij deze route ook met enige regelmaat. Hij ligt in de achtertuin van mijn werk, dus toen het nog niet zo vroeg donker was, maakte ik vaak na mijn werk nog een rondje. Helaas moet ik het nu hebben van de weekenden.

Nieuwtje over deze route: Het lange rechte stuk van de parkeerplaats bij de crossbaan tot de rotonde bij de bezinepomp is nu aangepast. Hier mag je nu een extra stuk singletrack pakken. Ik heb dit stuk pas al even gedaan en het maakt de route weer een stukje leuker :)

Thumbs up voor de routebouwers :-q
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Vanavond deze route gefietst. Leuk rondje wat voor ongeveer 70% goed onderhouden is. De andere 30% was 1 grote modder bak. Maar toch heerlijk gefietst.
Op het gemak, de ketting strak !!
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Route gister ff gereden, moet zeggen, lag er super bij. Goed onderhouden. Het lijkt erop dat er onlangs over een groot deel van de route nieuw zand is gelegd. Echt top!
Verder ook helemaal geen wildgroei aan groen.

Let wel, het is een recreatie gebied, houd rekening met hinder op de route.
Ik kwam wandelaars tegen op de route en loslopende honden die de route kruisen.

Verder lekker rondje van 10km, snelle track met een lekkere flow
One life, ride it!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Door wijziging van de plannen voor dit weekend een keer naar Assen geweest in plaats van Appelscha.
Best wel een leuk rondje op diverse plekken waren ze bezig geweest met onderhoud. Was al aardig druk met andere recreanten op de baan en er naast veel honden ook. Zal van de zomer wel aardig druk zijn.
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/135625 ... plas-Assen" onclick="window.open(this.href);return false;

Opgepast dus...
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

barttore schreef: ma 11 juni 2018, 17:25 https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/135625 ... plas-Assen" onclick="window.open(this.href);return false;

Opgepast dus...
De laatste tijd niet meer voorgekomen?
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Heb er de in de zomermaanden geregeld gefietst. Nu enkel zo nu en dan het weekend tijd voor een rondje
Gelukkig (voor zover ik weet) niet meer voorgekomen. Leuke route om "in de achtertuin" te hebben :-)
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Opperchief schreef: ma 22 oktober 2018, 16:54 Heb er de in de zomermaanden geregeld gefietst. Nu enkel zo nu en dan het weekend tijd voor een rondje
Gelukkig (voor zover ik weet) niet meer voorgekomen. Leuke route om "in de achtertuin" te hebben :-)
Thx voor de update
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Gisteren voor het eerst gefietst rondom de Baggelhuizerplas, en ik was aangenaam verrast. Bijna volledig singletrack, best wel wat flow, enkele pittige klimmetjes. En vrij intenstief. Enige wat ik miste was een technische afdaling (meer snelheid en dan snelle bochten) en jumps / drops. Maar da's persoonlijk.
In ieder geval wel een aanrader voor een tripje naar Drenthe, te combineren met Gieten, Sleen bijvoorbeeld (in mijn geval: 1 route fietsen, met de auto naar de volgende, en verder fietsen).
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Hij is best heel aardig idd :-q
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

en op een kilometer afstand aan de rand van kloosterveen zijn ze nu hard bezig nog een leuke route aan te leggen
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

AFJ13 schreef: ma 25 maart 2019, 10:29 en op een kilometer afstand aan de rand van kloosterveen zijn ze nu hard bezig nog een leuke route aan te leggen
Heb jij meer info toevallig? heb wel iets voorbij zien komen en heb "mtbassen" op via Instagram een berichtje gestuurd over concept route plannen en tijdplanning etc. Maar nog geen reactie. Ben wel nieuwsgierig. Daar rond die bult valt best wat leuks te creëren :-q
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Opperchief schreef: ma 25 maart 2019, 11:31
AFJ13 schreef: ma 25 maart 2019, 10:29 en op een kilometer afstand aan de rand van kloosterveen zijn ze nu hard bezig nog een leuke route aan te leggen
Heb jij meer info toevallig? heb wel iets voorbij zien komen en heb "mtbassen" op via Instagram een berichtje gestuurd over concept route plannen en tijdplanning etc. Maar nog geen reactie. Ben wel nieuwsgierig. Daar rond die bult valt best wat leuks te creëren :-q
Vorige week heb ik over de 'route' gerend. Wat er nu ligt is is ongeveer 4 km lang, heel bochtig en technisch, maar behoorlijk vlak. Hoogtepunt figuurlijk en letterlijk is de bult zelf waar meerdere trails zijn aangelegd. Die zien er echt pittig uit. Voor de duidelijkheid de route is niet klaar, of er over heen gefietst wordt, vraag me af of dat nu wenselijk is.
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

Opperchief schreef: ma 25 maart 2019, 11:31
AFJ13 schreef: ma 25 maart 2019, 10:29 en op een kilometer afstand aan de rand van kloosterveen zijn ze nu hard bezig nog een leuke route aan te leggen
Heb jij meer info toevallig? heb wel iets voorbij zien komen en heb "mtbassen" op via Instagram een berichtje gestuurd over concept route plannen en tijdplanning etc. Maar nog geen reactie. Ben wel nieuwsgierig. Daar rond die bult valt best wat leuks te creëren :-q
ik zou zeggen hou de facebook pagina in de gaten. de route is in ontwikkeling maar grotendeels nog niet fietswaardig. wel gaat het nu hard. heb al aantal mooie dingen gezien. idd technisch, bochtig en straks met mooie klimmen en afdalingen (ik hoop vurig dat de switchback blijft met de trappen in de afdaling)
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Top :-q bedankt voor de terugkoppeling! mijn nieuwsgierigheid stijgt.
Plaats reactie