Assen / Baggelhuizerplas

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

AFJ13 schreef: di 26 maart 2019, 16:48
Opperchief schreef: ma 25 maart 2019, 11:31

Heb jij meer info toevallig? heb wel iets voorbij zien komen en heb "mtbassen" op via Instagram een berichtje gestuurd over concept route plannen en tijdplanning etc. Maar nog geen reactie. Ben wel nieuwsgierig. Daar rond die bult valt best wat leuks te creëren :-q
ik zou zeggen hou de facebook pagina in de gaten. de route is in ontwikkeling maar grotendeels nog niet fietswaardig. wel gaat het nu hard. heb al aantal mooie dingen gezien. idd technisch, bochtig en straks met mooie klimmen en afdalingen (ik hoop vurig dat de switchback blijft met de trappen in de afdaling)
Vandaag stiekem ff gekeken......dat wordt vet zeg! Petje af voor de mensen die er aan werken. Nog een hoop werk maar was verrast door wat er al ligt...potentie alom in ieder geval
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

Opperchief schreef: za 30 maart 2019, 21:51
AFJ13 schreef: di 26 maart 2019, 16:48

ik zou zeggen hou de facebook pagina in de gaten. de route is in ontwikkeling maar grotendeels nog niet fietswaardig. wel gaat het nu hard. heb al aantal mooie dingen gezien. idd technisch, bochtig en straks met mooie klimmen en afdalingen (ik hoop vurig dat de switchback blijft met de trappen in de afdaling)
Vandaag stiekem ff gekeken......dat wordt vet zeg! Petje af voor de mensen die er aan werken. Nog een hoop werk maar was verrast door wat er al ligt...potentie alom in ieder geval
mijn gedachte! hoop binnenkort weer eens een dag mee te kunnen helpen, valt telkens verkeerd in de planning helaas.
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Wordt er wekelijks aan gewerkt? In eerdere berichten las ik eind dit jaar / begin volgend jaar gereed, maar als het zo doorgaat misschien wel eerder ? (Geen idee hoeveel uren er in gaan zitten)
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Is de route bij kloosterveen al open? Staat niet op MTB-routes.
Geen gezeik, mountainbike!
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Olieboer schreef: ma 22 juni 2020, 20:39 Is de route bij kloosterveen al open? Staat niet op MTB-routes.
Het is nog niet officieel geopend. Ze zijn er nog steeds mee bezig, club MTB Assen. Als je hun facebook pagina volgt, lees je af en toe de stand van zaken. Wel kun je over de route fietsen, overal staan paaltjes, maar de route is hier en daar nog niet af. Je moet bv een keer over een hek klimmen. Maar het is wel lekker pittig met die heuveltjes.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

grunnfred schreef: ma 22 juni 2020, 21:41
Olieboer schreef: ma 22 juni 2020, 20:39 Is de route bij kloosterveen al open? Staat niet op MTB-routes.
Het is nog niet officieel geopend. Ze zijn er nog steeds mee bezig, club MTB Assen. Als je hun facebook pagina volgt, lees je af en toe de stand van zaken. Wel kun je over de route fietsen, overal staan paaltjes, maar de route is hier en daar nog niet af. Je moet bv een keer over een hek klimmen. Maar het is wel lekker pittig met die heuveltjes.
Ik was er op de bonnefooi toch maar heen gegaan. Is duidelijk nog niet af, wat onlogische lijnen en hier en daar teveel kans op tegenliggers. Maar erg spectaculair, drie flinke hellingen waarbij vooral de laatste van vele kanten geklommen en gedaald in worden. En er is goed gemaait, geen overbodige luxe.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Gelukkig staan de paaltjes er op die bult nu wel, maar heel en toe kom je helaas nog een verdwaalde rijder tegen die dat richtingspaaltje gemist heeft of wandelaars :tong ....of een hert op 3 meter voor je uit, das dan wel weer leuk :winkie:
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Eerder op de avond Appelscha korte route gedaan, die is in z’n geheel wat gaver, maar Assen nieuwe stuk is erg leuk, lekker spelen bergjes op en af, goed voor de interval en de beenspieren
Geen gezeik, mountainbike!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Waar zit daar een nieuw stukje dan? Vorig jaar gefietst, was zeker een leuk rondje. Maar als er wat bij is, moet ik er weer heen... En hoe ging het daar met onze vriend de EPR?
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

drpaul schreef: di 23 juni 2020, 09:58 Waar zit daar een nieuw stukje dan? Vorig jaar gefietst, was zeker een leuk rondje. Maar als er wat bij is, moet ik er weer heen... En hoe ging het daar met onze vriend de EPR?
Parkeerplaats bij asserwijk kun je starten.
https://strava.app.link/ndpa1Kmey7
Geen gezeik, mountainbike!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Olieboer schreef: di 23 juni 2020, 13:53
drpaul schreef: di 23 juni 2020, 09:58 Waar zit daar een nieuw stukje dan? Vorig jaar gefietst, was zeker een leuk rondje. Maar als er wat bij is, moet ik er weer heen... En hoe ging het daar met onze vriend de EPR?
Parkeerplaats bij asserwijk kun je starten.
https://strava.app.link/ndpa1Kmey7
Is dat een officieel stukje van de route, inclusief bordjes met pijlen? Wat ik kan zien is dat stukje een kleine 3km verwijderd van de route Baggelhuizen. En volgens mij zie je die heuvels toch liggen vanaf de A28? Maar ik begrijp wel de moeite waarde om een keer mee te pakken?
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Olieboer schreef: di 23 juni 2020, 13:53
drpaul schreef: di 23 juni 2020, 09:58 Waar zit daar een nieuw stukje dan? Vorig jaar gefietst, was zeker een leuk rondje. Maar als er wat bij is, moet ik er weer heen... En hoe ging het daar met onze vriend de EPR?
Parkeerplaats bij asserwijk kun je starten.
https://strava.app.link/ndpa1Kmey7
Zo te zien heb je niet het hele rondje gefietst. Na die hoge bult ben je weer terug over dezelfde route gegaan. Je had aan de andere kant door kunnen gaan en dan fiets je de route rond.
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

drpaul schreef: di 23 juni 2020, 14:19
Olieboer schreef: di 23 juni 2020, 13:53

Parkeerplaats bij asserwijk kun je starten.
https://strava.app.link/ndpa1Kmey7
Is dat een officieel stukje van de route, inclusief bordjes met pijlen? Wat ik kan zien is dat stukje een kleine 3km verwijderd van de route Baggelhuizen. En volgens mij zie je die heuvels toch liggen vanaf de A28? Maar ik begrijp wel de moeite waarde om een keer mee te pakken?
Als je over het Johannes Kroezefietspad vanaf de rotonde fietst tussen de bulten door, zie je vanzelf een bordje hangen. Is wel de moeite waard, maar het is nog niet af.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

grunnfred schreef: di 23 juni 2020, 21:56
Olieboer schreef: di 23 juni 2020, 13:53

Parkeerplaats bij asserwijk kun je starten.
https://strava.app.link/ndpa1Kmey7
Zo te zien heb je niet het hele rondje gefietst. Na die hoge bult ben je weer terug over dezelfde route gegaan. Je had aan de andere kant door kunnen gaan en dan fiets je de route rond.
Dat was niet echt duidelijk, op die hoge bult staan pijlen alle kanten op, volgens mij 4 of 5 opties om naar beneden en weer naar boven te gaan. Heb hem een paar keer gepakt. Leuk en steil, achterbanden met wat grip zijn wel fijn, ik heb goed gebruikte Specialized fast track, degene met wie ik fietste vrijwel nieuwe Racing Ralph, dat maakt wel verschil.
Geen gezeik, mountainbike!
yskan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 5 juli 2019, 12:16

Route Assen kloosterbulten https://strava.app.link/yvRJHVz5B7
Plaats reactie