Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

NoMercy285 schreef: vr 20 november 2020, 16:08 Overigens heb ik geen directe band met MOZL of de MTB-verenigingen. Wel heb ik ontzettend veel dank en respect voor iedere vrijwilliger die zijn tijd, moeite en eventueel geld steekt om ons MTB-landschap te verbeteren. Zij verdienen daarom alle steun.
Dat juich ik ook alleen maar toe :-q
Vraag me (misschien onterecht) af, hoeveel het kost om zulke documenten te (laten) schrijven.
Op mn werk bv een externe die in een half jaar €100.000 had verdiend voor het schrijven van een soortgelijk document.
Nu zeg ik niet dat dat hier ook aan de hand is, maar het zou zomaar kunnen :roll:
Ride a bike!
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

NoMercy285 schreef: vr 20 november 2020, 16:08 ...alles daartussenin is toch wat afhankelijker van MOZL en als je ziet hoeveel kilometers er bij gaan komen, kan dat alleen maar positief. In het ambitiedocument is ook aangegeven hoeveel kilometers per route volgens planning gaan wijzigen, dan ziet het er over vijf jaar toch weer heel anders uit.

Overigens heb ik geen directe band met MOZL of de MTB-verenigingen. Wel heb ik ontzettend veel dank en respect voor iedere vrijwilliger die zijn tijd, moeite en eventueel geld steekt om ons MTB-landschap te verbeteren. Zij verdienen daarom alle steun.
Dat was ook mijn gedachte, zeker omdat het document van MOZL aanduid de 'blinde vlekken' op de MTB-kaart in ZL te willen opvullen zodat er meer verbinding en een groter MTB netwerk ontstaan. Zeker hier in de westelijke mijnstreek is er nog veel (ongebruikte) potentie. En ruimte voor verbetering, iets wat ook in het document van MOZL voorkomt; het optimaliseren van bestaande routes en minder asfalt > meer offroad (al verwacht ik dat dit merendeels met veldwegen opgevuld gaat worden). Al met al sowieso ondersteuning waard.
¯\_(ツ)_/¯
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

RaMoNNeKe schreef: vr 20 november 2020, 16:13
NoMercy285 schreef: vr 20 november 2020, 16:08 Overigens heb ik geen directe band met MOZL of de MTB-verenigingen. Wel heb ik ontzettend veel dank en respect voor iedere vrijwilliger die zijn tijd, moeite en eventueel geld steekt om ons MTB-landschap te verbeteren. Zij verdienen daarom alle steun.
Dat juich ik ook alleen maar toe :-q
Vraag me (misschien onterecht) af, hoeveel het kost om zulke documenten te (laten) schrijven.
Op mn werk bv een externe die in een half jaar €100.000 had verdiend voor het schrijven van een soortgelijk document.
Nu zeg ik niet dat dat hier ook aan de hand is, maar het zou zomaar kunnen :roll:
MOZL is 'voor en door' MTB-ers, de penningmeester is mijn fietsmaat, en om het jaar doen we met meer dan 25 man een transalp! Dat geld moet ergens vandaan komen, he :tong ?!
Ik kan je verzekeren... don't worry.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

aurelius schreef: vr 20 november 2020, 17:34 MOZL is 'voor en door' MTB-ers,
Hoop idd dat het geld goed terecht komt en er dikke trails van gelegd kunnen worden :-q Want als er iemand geld op kan maken, dan zijn het wel mounta.....
Sorry, ben gewoon wat kritisch als het gaat over veel geld/subsidies en hoe vaak er veel geld ergens aan de strijkstok blijft hangen.
Waarmee in niet zeg dat dat hier gebeurd heej :kiss:
Ride a bike!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Volgens de jaarrekening 2018 ontvangt het bestuur geen vergoeding en hebben vrijwilligers 3000 uur in de routes gestoken. Het grootste deel (in 2018 nog 9/10 of zo) van de gelden komt vanuit overheden.
https://mozl.nl/over-mozl/

Er is een bedragje inhuur (ongeveer 1/8 van de uitgaven) voor het marketing en communicatieplan. Dit ziet er als eenmalig uit: in 2017 was het er niet.
Jaarrekening over 2019 staat nog niet op de site.
NoMercy285
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 24 september 2020, 12:14

In de afdaling van MTB-park Hendrik op de Roode Beek-route was een bestaande bult/jump flink verhoogd. Nu weet ik niet of dit gepland was of een grap van iemand, maar als je die pakt kom je volgens mij vanzelf op de Brunssummerheideroute uit...
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Hm, in het stuk voor de switchback-afdaling?

Ben gisteren weer in Strijthagen geweest. Nu gun ik iedereen de mogelijkheid om zijn hobby waar en wanneer dan ook uit te voeren (ben ik zelf ook dankbaar voor) maar die jongens van de RC club maken er wel een slechte gewoonte van om op het pad/route &voor de ingang van het bikepark aan te gaan staan, waardoor je als fietser tussen de mini-grasmaaiers door mag gaan ploegen. En dat terwijl er gras zat is daar om te gaan staan.
¯\_(ツ)_/¯
Ikkes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 23:02

NoMercy285 schreef: ma 23 november 2020, 10:57 In de afdaling van MTB-park Hendrik op de Roode Beek-route was een bestaande bult/jump flink verhoogd. Nu weet ik niet of dit gepland was of een grap van iemand, maar als je die pakt kom je volgens mij vanzelf op de Brunssummerheideroute uit...
Vorige week al gezien, en aangenaam verrast. Tenzij die nog hoger is geworden, valt 't best mee waar je uitkomt😁

Van mij mogen er best wel wat meer mogelijkheden op de routes komen die je de lucht in sturen.
Iets minder awkward en met mogelijkheid om er langs te gaan.

Afgelopen jaar in Zeewolde geweest en zelfs daar ondanks gebrek in hoogteverschil een paar leuke sprongetjes in de route verwerkt.
Dat moeten we hier toch beter kunnen.

Overigens op meer plekken zijn wat officieuze sprongetjes gefatsoeneerd of ietsje hoger gemaakt. Daar waar kleine sprongetjes via een boomstronk gereduceerd waren tot gewoon een boomstronk lag er weer wat zand tegen aan, om het aantrekkelijker te maken.
Ik ging er vanuit dat het onderhoud was?
Gezien de vele bandensporen en slijtage binnen enkele uren (meerdere rondjes gedaan) werd het door veel rijders gewaardeerd
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route van Valkenburg gereden best wel leuke route geworden alleen het stukje bij landal was behoorlijk glad.
De rest van de route ligt er lekker bij in ieder geval een lekker begin voor ons weekje Limburg :D
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ik kan dit wel waarderen van Discovery :-q

Afbeelding
¯\_(ツ)_/¯
Ikkes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 23:02

Waar staat deze?

Normaal ben ik geen ochtend mens, vandaag toch maar eens wat vroeger eropuit gegaan juist om de wandelaars te vermijden.
Toch een paar tegengekomen op de route, maar moet zeggen dat die een stuk oplettender en vriendelijker waren dan de gemiddelde mooi weer wandelaar die je midden op de dag tegenkomt.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Parkstad 1,2,3 en NK parcours gereden, zonnetje, lekker koud, supergrip: het was top! Was er lang niet geweest en er was veel nieuws.
Minder lange klimmen en minder high speed afdalingen dan in het Heuvelland, niet die mooie uitzichten, maar wát een lekkere trails, Discovery chapeau :-q !
Opvallend veer e-bikes (met weinig techniek).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

FXII schreef: zo 29 november 2020, 21:02 Ik kan dit wel waarderen van Discovery :-q

Afbeelding
Mooie vermelding idd :-q , maar weet de gemiddelde wandelaar wat MTB is? :roll:
Ride a bike!
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Die vraag werd ook al op facebook gesteld, gelukkig staat onder in het logo ook ' mountainbike vereniging discovery'....maar denk dat het begrip MTB toch al redelijk ingeburgerd is.

Dit is overigens aan de Rode Beek-route.
¯\_(ツ)_/¯
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route van Margraten niet heel spannend maar wel een mooi en lekker rondje.
Ook leuk om langs de groeve te fietsen
Plaats reactie