Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
NoMercy285
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 24 september 2020, 12:14

Nog iemand die informatie kan geven over het nieuwe stuk aan de noord-west-kant van de Brunssummerheide? Er is in de winter hard aan gewerkt, maar zo ver ik weet zijn de paaltjes nog steeds niet geplaatst. Heeft dit te maken met gedoe rondom het tweede deel van dit stuk? En gaat het eerste deel dan wel alsnog worden opgenomen in de route en zo ja wanneer? In de winter zijn er wat updates gegeven maar het is nu al maandenlang stil zo ver ik weet..
Ikkes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 23:02

Je bedoeld naast 't afcent terrein daar.

Ben ook wel eens benieuwd, er was gedoe omtrent een 2de stuk. Maar dat eerste gedeelte moest weer op de schop vanwege gemor van omwonende.
Een deel is afgebroken... Een deel was een tijd terug wel nog te rijden en een stuk met takken afgezet.

Ben er bang voor.

Het terrein zelf is oud mijn slamput.
Uiteraard verontreinigd, bijna niet te saneren... Lijkt me dat de gemeente de kop in 't zand wil steken en wijst naar natuurmonumenten, volgens mij heeft 't voor natuurmonumenten geen milieuwaarde en uiteindelijk zijn buurtbewoners het stuk gaan zien als privé hondenuitlaatgebied.

Combineer dat met fietsers en je hebt een stroperig geheel, wat maar niet goed van de grond komt.
Hondebezitters/buurtbewoners beginnen te roepen dat de mtbs de natuur kapot komen maken in de hoop dat het ongestoord uitren gebied blijft... Helaas komen hier ook wel wat reeen dus uitermate ongeschikt om je hond los te laten.
Overigens vorige week nog aan de rand van het gebied een schaap doodgebeten door loslopende hond
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Volgens mij is alleen de bureaucratie wat er nog voor zorgt dat er geen voortgang is. Discovery had volgens mij de route uitgepijld en er zijn idd al werkzaamheden geweest, zelfs de trail rondom het sluisje was getekend en wel.
¯\_(ツ)_/¯
Ikkes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 23:02

Toch is er een deel echt geschrapt.

Die bult waar ze dat slingerpad in uit hadden gegraven was opeens weer omgespit, dacht eerst dat het door quadjes kapot was gereden en heb melding gemaakt.
Kreeg toen als antwoord dat ze dat deel van de trail weg hadden moeten halen
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Iemand tips voor leuke stukjes vanuit Valkenburg?
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ik heb wel een ritje liggen die de leukere delen van de 'oude' Valkenburgroute & Meerssenroute combineert.
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
Ostrich
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 1 mei 2016, 23:35

#Durftevragen

Wij zitten komend weekend met een groep trail rijders in Vaals en het oorspronkelijk plan was om de trails rond 3LP en Aachen te rijden, echter door de Duitse Corona regels en de discussies rondom het gebruik van de trails rondom Aachen is fietsen met een coronatest ook geen otpie en zijn we bezig met een plan B.

Aangezien Belgie sinds deze week weer voorzicht geopend is, is ons zoekgebied iets vergroot en is de Voerstreek ook een optie om te gaan combineren met Zuid Limburg. Wie heeft er voor ons wat tips en/of routes hebt waar we komend weekend wat technischere routes/trails kunnen rijden, naast de vaste routes in Zuid Limburg.

Alvast bedankt voor evt. reacties,
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Noord-Limburg: bikepark Mook :winkie: ?

Ook Zuid-L is inmiddels errug druk. Zelfs op doordeweekse dagen. Zelfs op niet-vaste routes. Wandelen, fietsen, paarden, alles wordt door Corona voller. Weekenden en komende mei-vakantie... nog drukker.
Ik ben bewust even gestopt met het delen van alle mooie trails buiten de vaste routes, sorry, 't is ff niet anders. Rond 3LP wordt gehandhaafd, rest grensstreek (Voerstreek) en rest Zuid L zijn als volgende aan de beurt als het zo doorgaat, kun je op wachten, dan gooien we onze eigen glazen in. En met 'we' bedoel ik niet alleen die van de locals overigens..., ik bedoel die van alle MTB-ers.

FXII, stuk V'Burg - De Dellen is natuurlijk erg mooi, maar er wordt al erg veel gewandeld. Mijn idee, gezien huidige tijdsgewricht, helaas, zou zijn: lekker op de vaste routes blijven.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

aurelius schreef: do 22 april 2021, 12:27 Noord-Limburg: bikepark Mook :winkie: ?

Ook Zuid-L is inmiddels errug druk. Zelfs op doordeweekse dagen. Zelfs op niet-vaste routes. Wandelen, fietsen, paarden, alles wordt door Corona voller. Weekenden en komende mei-vakantie... nog drukker.
Ik ben bewust even gestopt met het delen van alle mooie trails buiten de vaste routes, sorry, 't is ff niet anders. Rond 3LP wordt gehandhaafd, rest grensstreek (Voerstreek) en rest Zuid L zijn als volgende aan de beurt als het zo doorgaat, kun je op wachten, dan gooien we onze eigen glazen in. En met 'we' bedoel ik niet alleen die van de locals overigens..., ik bedoel die van alle MTB-ers.
+1 :-q
Gebruikersavatar
Ostrich
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 1 mei 2016, 23:35

aurelius schreef: do 22 april 2021, 12:27 Noord-Limburg: bikepark Mook :winkie: ?

Ook Zuid-L is inmiddels errug druk. Zelfs op doordeweekse dagen. Zelfs op niet-vaste routes. Wandelen, fietsen, paarden, alles wordt door Corona voller. Weekenden en komende mei-vakantie... nog drukker.
Ik ben bewust even gestopt met het delen van alle mooie trails buiten de vaste routes, sorry, 't is ff niet anders. Rond 3LP wordt gehandhaafd, rest grensstreek (Voerstreek) en rest Zuid L zijn als volgende aan de beurt als het zo doorgaat, kun je op wachten, dan gooien we onze eigen glazen in. En met 'we' bedoel ik niet alleen die van de locals overigens..., ik bedoel die van alle MTB-ers.

FXII, stuk V'Burg - De Dellen is natuurlijk erg mooi, maar er wordt al erg veel gewandeld. Mijn idee, gezien huidige tijdsgewricht, helaas, zou zijn: lekker op de vaste routes blijven.
Bekend probleem, wij zien op de Veluwe hetzelfde probleem. Teveel mensen, incl alle mtb instappers/huurders, die allemaal op hetzelfde "kleine" stukje willen recreëren. Gelukkig kennen we daar de mooie paden wel, maar ook die mijden we in de weekends ivm de toegenomen drukte/controles/bekeuringen.

Mook, daar zijn verschillene van ons al een aantal keer geweest. Dat is een iets vriendelijkere afstand :wink: Ik moet hem nog een keer plannen.

We laten ons er niet van weerhouden er een mooi weekend van te maken met plan B :-D
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Je kan natuurlijk een ochtend gaan spelen op Watersley en dan afronden met de Windraakroute.
Gebruikersavatar
Ostrich
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 1 mei 2016, 23:35

de hollander schreef: do 22 april 2021, 15:17 Je kan natuurlijk een ochtend gaan spelen op Watersley en dan afronden met de Windraakroute.
Die hadden we ook op het lijstje voor plan B staan :-q Daar wilden we morgen mee beginnen onderweg naar Vaals
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Ostrich schreef: do 22 april 2021, 15:24
de hollander schreef: do 22 april 2021, 15:17 Je kan natuurlijk een ochtend gaan spelen op Watersley en dan afronden met de Windraakroute.
Die hadden we ook op het lijstje voor plan B staan :-q Daar wilden we morgen mee beginnen onderweg naar Vaals
Veel plezier ben benieuwd of jullie straks alles gereden hebben. We zien de foto's filmpjes wel komen......
Gebruikersavatar
Ostrich
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 1 mei 2016, 23:35

Watersly was leuk, leuke afwisselingen tussen klimmen en dalen en leuke features. Toch maar de kniebeschermers aangetrokken voor de rock gardens (beide gereden). Alleen bij de drie drops achter elkaar, de laatste waarin je net voor de bocht uitkomt, laten lopen. Had die middag ergens anders al een onbenullige valpartij gehad, dus die moet een volgende keer maar bedwongen worden :-D
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Goed bezig :-q
Plaats reactie